FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΧΑΛΑΣΑΜΕ (2006)

(THE BREAK-UP)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέιτον Ριντ
  • ΚΑΣΤ: Βινς Βον, Τζένιφερ Άνιστον, Τζόι Λόρεν Άνταμς, Κόουλ Χάουζερ, Τζον Φαβρό, Τζέισον Μπέιτμαν, Τζούντι Ντέιβις, Τζάστιν Λονγκ, Ανν-Μάργκρετ, Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η Μπρουκ αισθάνεται πως ο Γκάρι την παραμελεί και είναι μάλλον ανώριμος για να εκτιμήσει την αληθινή της αξία. Εκείνη θα σκαρφιστεί να τον «χωρίσει» για να τον κάνει… να του λείψει! Εκείνος θα το παρεξηγήσει, φίλοι, γνωστοί και συγγενείς θα εμπλακούν με τον εντελώς λάθος τρόπο και τα πάντα θα πάνε κατά διαόλου!

Όταν ο Γκάρι γνώρισε τη Μπρουκ ήταν δύο παντελώς άγνωστοι άνθρωποι, ανάμεσα σε χιλιάδες κόσμου, σ’ ένα γήπεδο του baseball. Μέχρι να τελειώσουν τα credits της αρχής, θα έχουν γίνει αντρόγυνο. Κι εμείς δε θα ξέρουμε τίποτα περισσότερο γι’ αυτούς! Ίσως επίτηδες – κι αν είναι έτσι, πολύ έξυπνα γραμμένο και στημένο – το έργο δε θέλει να ταυτιστείς με κανέναν εξαρχής. Μιλάμε για μια ταινία που δεν επιδιώκει να σε βάλει στο παιχνίδι ως διαιτητή, μπροστά σε μια περίπτωση διαφωνιών ενός ζευγαριού, που γρήγορα ξεφεύγουν πέρα από κάθε έλεγχο και φτιάχνουν μια νέα πορεία προς χωριστές ζωές…

Οι αφορμές είναι μικρές, αλλά όταν πολλαπλασιάζονται στο άπειρο, κάποιος από τους δύο ασφυκτιά σαν να του κλέβουν το οξυγόνο από το χώρο του. Από το ίδιο του το σπιτικό. Η Μπρουκ εκρήγνυται μπροστά στην αδιαφορία του Γκάρι, που κάνει πάντοτε το δικό του (διαφορετικά… απέχει). Το διαμέρισμα των ονείρων τους γίνεται προσωρινή στέγη όπου συγκατοικούν σαν δυο παλιοί φίλοι και οι δοκιμασίες που θέτει ο ένας προς τον άλλον ξεγελούν το θεατή ως προς το σκοπό. Είναι ασκήσεις θάρρους, είναι μαθήματα… παθήματα ή εκφράζουν μια εκδικητικότητα μέσα από την οποία και οι δύο θα εκτονωθούν για να πονέσουν λιγότερο όταν, ανεπιστρεπτί, έρθει η ώρα του διαζυγίου; Τι θέλει, πια, ο Γκάρι από τη Μπρουκ και πως θα θέλαμε κι εμείς να τους βρει το φινάλε;

Η ταινία του Πέιτον Ριντ ξεκινά ανώδυνα, με δόσεις χιουμοριστικές που φέρνουν το χαμόγελο και σου το ολοκληρώνουν με… ματωμένο δάγκωμα χειλιού. Λάθος κινήσεις, ολέθριοι «καλοί» φίλοι που καταστρώνουν σχέδια για την εξόντωση της αντίπαλης πλευράς, αιώνιοι αγώνες μεταξύ αρσενικού και θηλυκού, όλα εξετάζονται με αντικειμενικότητα και οριακή σοβαρότητα, μέσα από ένα ιδιαίτερα στρωτό σενάριο, το οποίο οι Τζένιφερ Άνιστον και Βινς Βον ερμηνεύουν με απίστευτη πειθώ. Μπορεί να βλέπεται σαν ένα ευχάριστο ή ιδιαίτερα πικρό εργάκι, όμως, οι αλήθειές του σε αγγίζουν και σε βάζουν σε σκέψεις ρεαλιστικά. Χωρίς να απαιτεί κανείς να βρει το δίκιο ή το άδικο ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες. Στο «Τα Χαλάσαμε», ο φταίχτης είναι το timing. Η «κακιά η ώρα» για οτιδήποτε μπορεί να φέρνει κοντά ή να διαλύει την κοινή ζωή δύο ανθρώπων. Αυτό θα εισπράξετε προς το τέλος του φιλμ, τη στιγμή που μέσα σας θα κάνετε σαν παλαβοί για να μείνουν μαζί ο Γκάρι και η Μπρουκ. Γι’ αυτό και το φινάλε μένει ανοιχτό προς το θεατή, προς τη διάθεσή του ή τις προσδοκίες του. Μ’ ένα τραγούδι που σου κλείνει το μάτι μπροστά στην αβεβαιότητα του χρόνου. Και απαιτεί από εσάς να… δείτε καθαρά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Είναι ένα από αυτά τα «ρομαντικά», τα «εύκολα» αμερικάνικα έργα σχέσεων που… δεν τους το ‘χεις, αλλά αν τα μελετήσεις λίγο πιο σοβαρά στη σεναριακή τους βάση και γραφή, βρίσκεσαι προ εκπλήξεως! Τούτο εδώ δεν είναι ένα από τα πλέον δυνατά, αλλά και πάλι παραμένει υπολογίσιμο για το είδος του.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.