FreeCinema

Follow us

BARBARA (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστιαν Πέτσολντ
  • ΚΑΣΤ: Νίνα Χος, Ρόναλντ Τσέρφελντ, Ράινερ Μποκ, Γιάσνα Φρίτσι Μπάουερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ανατολικογερμανίδα γιατρός μετατίθεται δυσμενώς σε επαρχιακό νοσοκομείο, όπου πίσω από τα χαμόγελα των συναδέλφων ίσως κρύβεται ένας πληροφοριοδότης της Στάζι. Η Μπάρμπαρα σχεδιάζει να αποδράσει στη Δύση, αλλά, εν τω μεταξύ, είναι αρκετά επαγγελματίας ώστε να φροντίζει τους ασθενείς της και να ενδιαφέρεται για εκείνους, κυρίως για μια έφηβη έγκυο.

Σε έναν λαό διχασμένο για δεκαετίες όπως οι Γερμανοί, η περίοδος της επανένωσης είναι φυσικό να εξακολουθεί να εξετάζει ιστορίες από το τραυματικό παρελθόν. Οι «Ζωές των Άλλων» είναι το πιο προφανές παράδειγμα αυτής της θεματολογίας, ταινία που όπως φαίνεται έχει επηρεάσει την κινηματογραφική παραγωγή της χώρας. Η «Barbara», ωστόσο, αν και κινείται στην ίδια θεματική, κρατά αποστάσεις από το θρίλερ. Είναι περισσότερο το πορτρέτο της κεντρικής ηρωίδας, που αφήνει λίγα πράγματα να φανούν κάτω από το – κυρίως – ψυχρό της πρόσωπο, το οποίο δεν επιτρέπει εύκολα να γίνουν εμφανείς οι αντιδράσεις της και, ακόμη περισσότερο, οι αδυναμίες της.

Ένα κάλυμμα μυστικοπάθειας σκεπάζει τις πράξεις όλων και η ταινία ακολουθεί την ίδια πρακτική. Καταλαβαίνουμε ότι η δυσμενής μετάθεση της γιατρού Μπάρμπαρα γίνεται σαν τιμωρία για κάτι που έκανε, χωρίς να μαθαίνουμε τις λεπτομέρειες. Όταν φτάσει στο επαρχιακό νοσοκομείο, η επιφυλακτική της στάση δε θα βοηθήσει ιδιαιτέρως να μειωθεί η απόσταση ανάμεσα στην ίδια και τους άλλους γιατρούς. Με τα μάτια της Στάζι να βρίσκονται παντού και με το ενδεχόμενο ο οποιοσδήποτε να είναι πληροφοριοδότης, η Μπάρμπαρα έχει υψώσει έναν νοητό τοίχο στην επικοινωνία με τους άλλους.

Εκείνος που επιχειρεί να ρίξει τον τοίχο είναι ο Αντρέ, ένας συνάδελφός της γιατρός, το καλοσυνάτο χαμόγελο του οποίου αφήνει να εννοηθεί ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για αυτήν. Το μυαλό της Μπάρμπαρα, όμως, βρίσκεται αλλού. Στο σχέδιό της να αποδράσει και να ζήσει με τον Δυτικογερμανό φίλο της στη Δανία. Αυτό το σχέδιο της φυγής είναι που της δίνει δύναμη, όταν απογοητεύεται από τις διαρκείς έρευνες της Στάζι. Αυτό, όπως και η φροντίδα της για μια έφηβη έγκυο, κρατούμενη σε ένα στρατόπεδο εργασίας «ατίθασων» νέων.

Η «Barbara» είναι η πέμπτη συνεργασία του Κρίστιαν Πέτσολντ με τη Νίνα Χος και η κοινή γλώσσα που έχουν αναπτύξει είναι εμφανής στην ερμηνεία της, η οποία «ρέει» απολύτως φυσικά. Ελάχιστα πλάνα της ταινίας δεν έχουν το πρόσωπό της και, παρά τη διαρκή παρουσία της και το γεγονός ότι η χαμηλότονη ερμηνεία της δεν έχει δραματικές εκρήξεις, καταφέρνει να παραμένει συναρπαστική. Η επιλογή του Πέτσολντ, όμως, να διατηρεί τον ίδιο τόνο σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της «Barbara», μοιραία, οδηγεί την ταινία σε κύκλους γύρω από τον εαυτό της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν φαντάζεσαι την «Βarbara» σαν ηρωίδα σε θρίλερ δράσης που προσπαθεί να αποδράσει από την κακή Στάζι, έχασες. Αν σε ενδιαφέρει να δεις πορτρέτο χαρακτήρα, θα παρακολουθήσεις τουλάχιστον μια πολύ καλή ερμηνεία.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Νοσοκόμα, λέει, που τρώει δυσμενή και τη χώνουν σε νοσοκομείο της επαρχίας. Πίσω, μαρή Μέρκελ! Μποϋκοτάζ στα γερμανικά προϊόντα!