FreeCinema

Follow us

ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ (1937)

(THE AWFUL TRUTH)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίο ΜακΚάρεϊ
  • ΚΑΣΤ: Κάρι Γκραντ, Αϊρίν Νταν, Ραλφ Μπέλαμι, Σέσιλ Κάνινγχαμ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Απανωτές παρεξηγήσεις οδηγούν ένα ζευγάρι στο διαζύγιο. Μέχρι, όμως, να οριστικοποιηθεί η απόφαση, εκείνος κι εκείνη κοιτάζουν αλλού, αλλά παράλληλα φροντίζουν να καταστρέψουν όποια προσπάθεια του άλλου να ξαναφτιάξει τη ζωή του.

Τι κι αν έχουν περάσει 75 χρόνια, η κωμωδία του Λίο ΜακΚάρεϊ είναι αγέραστα αστεία, λες και γυρίστηκε χθες. Και σίγουρα πολύ πιο αστεία και έξυπνη από τη συντριπτική πλειοψηφία των κυρίως άνοστων κωμωδιών που παράγονται σήμερα. Ένα από τα χαρακτηριστικά και καλύτερα δείγματα screwball κωμωδίας, το «Διαζύγιο με Προθεσμία» έχει χαρακτήρες που κρύβονται ο ένας από τον άλλο, πόρτες που ανοιγοκλείνουν, τεχνάσματα πονηριάς, σωματική κωμωδία, αλλά και ευφυείς ατάκες, συγκλονιστικά αστείες αντιδράσεις και βλέμματα, κι ένα φινάλε με ένα πινγκ-πονγκ ανάμεσα στους πρωταγωνιστές, με ατάκες που θα ήθελες κάποτε να πεις στη ζωή σου.

Στην πραγματικότητα, το «Διαζύγιο με Προθεσμία» δεν είναι κάτι σπουδαίο. Μια κομεντί ερωτικών παρεξηγήσεων είναι. Όλα, όμως, βρίσκονται στη σωστή θέση και η ταινία είναι στημένη και κουρδισμένη άψογα. Δίκαιο το Όσκαρ σκηνοθεσίας που απονεμήθηκε στο Λίο ΜακΚάρεϊ. Υπέροχο, όμως, και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι. Μπορεί να έχεις βαρεθεί να ακούς για την τελειότητα του Κάρι Γκραντ, πότε στην κωμωδία και πότε στις ταινίες του Χίτσκοκ. Τι να κάνουμε, λίγοι είναι οι μεγάλοι stars που άφησαν τη σφραγίδα του αψεγάδιαστου σε ό,τι κι αν ασχολήθηκαν. Ο Γκραντ έχει εδώ, δίπλα του, την Αϊρίν Νταν, που το όνομά της μπορεί να μην έχει μείνει τόσο έντονο όσο άλλων ηθοποιών, όμως, είχε τον τίτλο της «Πρώτης Κυρίας του Χόλιγουντ».

Ο Γκραντ μπορεί να κρατάει το πιο εντυπωσιακό κομμάτι, παίζοντας σε πολλές σκηνές σωματική κωμωδία με μεγάλες κινήσεις και χειρονομίες, όμως, στην πραγματικότητα η ψυχή της ταινίας είναι η Νταν. Παίζοντας μια γυναίκα που από τη μια κάνει ό,τι θέλει, ό,τι της έρθει στο κεφάλι, χωρίς να σκεφτεί για τις συνέπειες που θα ακολουθήσουν, βρίσκεται συνεχώς σε αμηχανία ανάμεσα στις καταστάσεις που έχει δημιουργήσει, αλλά το κάνει με χάρη, φινέτσα και ευφυές παίξιμο.

Η ταινία είναι γεμάτη από πανέξυπνους διαλόγους και μνημειώδεις ατάκες, όπως και με σκηνές που θα θέλεις να ξαναδείς σε repeat. Η σκηνή στο club όπου συναντιούνται η σύζυγος, ο σύζυγος και ο μέλλων σύζυγος, παρακολουθώντας το νούμερο της τραγουδίστριας με την οποία βγαίνει ο Γκραντ, είναι σκηνή ανθολογίας. Και δεν είναι η μόνη της ταινίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κλασικό Χόλιγουντ, λαμπεροί stars, έξυπνοι διάλογοι, ξεκαρδιστική κωμωδία και ένα ζευγάρι που παίζει με την ηλεκτρισμένη ισορροπία των σχέσεων. Μόνο αν έχεις αλλεργία στο ασπρόμαυρο φιλμ δεν πρόκειται να διασκεδάσεις.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.