FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΡΙΟ (2014)

(STEPPEULVEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Βιογραφία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλε Κρίστιαν Μάντσεν
  • ΚΑΣΤ: Γιόακιμ Φιελστράπ, Μαρί Τουρέλ Σόντερμπεργκ, Κρίστιαν Γκάντε Μπιέρουμ, Γιοχάνες Νίμαρκ, Γιάκομπ Ράντρουπ, Όλα Ράπας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Η ιστορία του ιδρυτή της δανέζικης psychedelic rock μπάντας των Steppeulvene, μέσα από μια έντονη ερωτική σχέση, πολλά ναρκωτικά και τουρισμό α λα 60’s.

Μάλλον αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος αυτό το βιογραφικό φιλμ για τον ιδρυτή δανέζικης μπάντας της δεκαετίας του ’60, η οποία κυκλοφόρησε μονάχα ένα album (το «Hip» του 1967, με προφανές cult status στην πατρίδα τού Άικ Σκέλο) στη σύντομη καριέρα της, το γραφικά τιτλοφορούμενο στα ελληνικά ως «Έρωτας Χωρίς Αύριο» επιχειρεί να απεικονίσει την περίοδο με τρόπο περισσότερο glossy απ’ όσο θα φανταζόταν κανείς, σε βαθμό να περιμένεις πότε θα βγει κάποιος να σου πει ότι παρακολουθείς διαφήμιση μπύρας ή καμπάνια vintage αισθητικής για έπιπλα του ΙΚΕΑ.

Η αφήγηση σπαταλιέται μέσα από ένα χωροχρονικό αλαλούμ με flashback από το ακτιβιστικό παρελθόν του ήρωα, στις αρχές της δεκαετίας, μέχρι την αυτοκτονία του στα σύνορα μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν, τον Οκτώβριο του 1968. Το σημείωμα στο φινάλε της της ταινίας χρεώνει αυτή την επιλογή του στο «cruel person inside me», όμως τίποτε δεν εμπνέει κάποια εσωτερικότητα σε τούτο το φιλμ ούτε και πείθει για «δαίμονες» που βασάνιζαν την ύπαρξή του Άικ. Αντιθέτως, παρακολουθούμε μια… τουριστική διαδρομή σε πληθώρα ευρωπαϊκών locations (μεταξύ τους και μια κομμούνα «beatniks» σε ταράτσα της Αθήνας – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν γίνει και γυρίσματα στην Αθήνα…), για να καταλάβουμε πώς προέκυψε η δημιουργία της μπάντας και πόσο βαθιά έπεσε ο κεντρικός χαρακτήρας στον κόσμο των drugs για να «τη βρει».

Δορυφόροι του Άικ, η αγαπημένη του  – αλλά με την καμία μονογαμική – Ίμπεν και ο Χένρικ, ένας ξέμπαρκος λιποτάκτης της Εθνικής Φρουράς τον οποίο πετυχαίνουν στο Παρίσι (για να βιώσει ο πρώτος την «ποιητική» πλευρά του εαυτού του…) και, σε πείσμα εκείνης, μετατρέπονται σε threesome. Το μεγαλύτερο μέρος του «Steppeulven», λοιπόν, αναλώνεται σε φάσεις ψυχεδελικής μαστούρας, με το «κερασάκι» του ελευθέριου σεξ, με μια αφέλεια που θυμίζει ελληνικές παραγωγές της δεκαετίας του ’70, αλλά με καλύτερο production value και προσεγμένη φωτογραφία… ρεκλάμας.

Μέτριες ερμηνείες, αφόρητες δόσεις voice-over, animated χαριτωμενιές άνευ λόγου και αιτίας (η πεταλουδίτσα με το λουλουδάκι σε σαστίζει για λίγο, μέχρι να δεις κι εκείνη την ατομική βόμβα που σκάει σε τοίχο φαντασιακά…), σκόρπιος Έσε, Καμί και Σαρτρ, μετά συμβολιστικών πλάνων (η «καμένη» σεκάνς του λύκου ή η «διάσπαση» του Άικ στη μοναχική του πορεία στην έρημο, λίγο πριν το φινάλε), συνολικά δημιουργούν μια ατμόσφαιρα τραγελαφική μα, κυρίως, αφόρητα βαρετή. Από την άλλη, μπορεί και να μην είμαι αρκετά «rock» για να «νιώσω»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λίγη πολιτική, λίγη ροκιά, λίγη αναζήτηση της ψυχής, λίγο γυμνό, πολλά ναρκωτικά (#diplhs). Στη δεκαετία του ’70 αν έβγαινε θα γινόταν και pop hit, κι ας μην ήξερες πάλι ποιος είναι ο ήρωας και γιατί τον έκαναν ταινία. Σήμερα, όμως, θα προτιμήσουμε τη «Θεία μου τη Χίπισσα» ως αληθινό εκφραστή του πνεύματος του χιπισμού…


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας που κάνει τουρισμό και πιάνει και γκομενάκι καλό, αλλά εκείνο γουστάρει τριολέ. Και κάνουν και πολύ ροκ φάσεις. Και πέφτει και «φούντα» στο φουλ. Άμα σε δίνανε και στο σινεμά, θα το γούστερνες.