FreeCinema

Follow us

ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ (1967)

(GUESS WHO'S COMING TO DINNER)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στάνλεϊ Κρέιμερ
  • ΚΑΣΤ: Σπένσερ Τρέισι, Κάθριν Χέπμπορν, Σίντνεϊ Πουατιέ, Κάθριν Χάουτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Κορίτσι για παντρειά φέρνει τον ευυπόληπτο γιατρό και υποδειγματικό gentleman, μνηστήρα της, στο πατρικό της, στο Σαν Φρανσίσκο. Για να τον συστήσει στους εύπορους, ανοιχτόμυαλους γονείς της. Έλα, όμως, που ο εν λόγω αρραβωνιαστικός – κελεπούρι είναι μαύρος και τα εν δυνάμει πεθερικά του αρχίζουν να συνειδητοποιούν πως είναι περισσότερο συντηρητικοί απ’ ότι ήθελαν να πιστεύουν…

Εύστοχο και επίκαιρο, βραβευμένο με δύο Όσκαρ (πρώτου ρόλου για την Χέπμπορν και πρωτότυπου σεναρίου για το Γουίλιαμ Ρος) και υποψήφιο για άλλα οκτώ, κωμικό, αντιρατσιστικό δράμα δωματίου. Όλα αυτά, όμως, στην εποχή του. Τώρα πια φαντάζει υπερβολικά πολιτικά ορθό και (έτσι και αλλιώς, εξ αρχής, ελάχιστα ενδιαφέρον) κινηματογραφικά, άνευ σημασίας. Ζούμε περίεργες εποχές στην Ελλάδα, θα μου πεις: αδιάντροπης ρατσιστικής βίας και ακραίας μισαλλοδοξίας. Συμφωνώ, αλλά τι να σου κάνει μια επανέκδοση ενός μπασταρδεμένου θεατρικού, που καταπιάνεται με μια – σε μεγάλο βαθμό – ξεπερασμένη, εκεί, (ειδικά στο Σαν Φρανσίσκο, όπου εξελίσσεται, ή σε άλλες, ανάλογα προοδευτικές μητροπόλεις των ΗΠΑ), κοινωνική ασθένεια; Πόσο εύστοχη, επίκαιρη και δεικτική μπορεί πραγματικά να γίνει; Καλώς ή κακώς, ελάχιστα.

Σε σύγκριση με αυτό, ακόμα και μια βιαστική, πρόωρη επανέκδοση της «Διόρθωσης» του Θάνου Αναστόπουλου ή τα «Από την Άκρη της Πόλης» και «Όμηρος» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, παρά τις όποιες – σοβαρές ή μη – αδυναμίες τους, θα έμοιαζε πιο λογική, χρήσιμη και καίρια. Ως έχει, αυτή η μάλλον υπερεκτιμημένη… μαντεψιά για την ταυτότητα του βραδινού επισκέπτη, λίγες ουσιαστικές (και ουχί καθαρόαιμα κινηματογραφικές) απολαύσεις προσφέρει: Καλογραμμένους, ακούραστους (βλέπε και ακατάπαυστους) διαλόγους, εξαιρετικές ερμηνείες, προσγειωμένη, ρεαλιστική προσέγγιση της διαχρονικά γνώριμης σύγκρουσης μεταξύ των (ακλόνητα βολεμένων, πλέον) γονιών και των (επαναστατικά ιδεαλιστών, ακόμα) παιδιών τους. Και την πεποίθηση πως η αυτοκριτική ή ο αυτο-χλευασμός είναι απαραίτητη συνθήκη/αναπόφευκτη αφετηρία για κάθε σημαντική αλλαγή προς το καλύτερο. Σου αρκούν;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χρυσαυγίτης ή μη, αδιάφορος και, μάλλον, ασυγκίνητος ως θεατής θα φύγεις από αυτό το αξιοπρεπές αντιρατσιστικό δράμα, που δεν κρύβει το χιούμορ, ούτε όμως και τις «θεατροφιλικές» εμμονές ή την ηλικία του. Αχρείαστη επανέκδοση; Ο Τσίπρας θα φταίει…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πάρλα, πάρλα, πάρλα. Τσακωνόντουσαν δυό ώρες για το αν πρέπει να παντρευτεί το γκομενάκι με τον αράπη. Ρε, βάλε ένα τούρκικο, να δεις την πάλη των τάξεων και την κατινιά τη γνήσια…