FreeCinema

Follow us

ΜΕ ΧΩΡΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βαγγέλης Σεϊτανίδης
  • ΚΑΣΤ: Δημήτρης Ήμελλος, Θοδωρής Αθερίδης, Σοφία Σεϊρλή, Στεφανία Καπετανίδη, Σμαράγδα Καρύδη, Γιάννης Στάνκογλου, Ντίνος Καρύδης, Νατάσα Μαρματάκη, Ιωάννης Παπαζήσης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Με το πατρικό εργοστάσιο κατασχεμένο και το εγώ του πεσμένο, χρεοκοπημένος και παρατημένος από έτερον ήμισυ 40φεύγας σπιτώνεται σε παιδικό κολλητό, μουρντάρη δημόσιο υπάλληλο, με γυναίκα / γιόκα / τροχόσπιτο. Με αυτό οι δύο Αθηναίοι θα πάρουν δρόμο για να βρουν στην Ηλεία καυτή συμμαθήτριά τους στο λύκειο, λεκτικά (κι όχι μόνο) για τα πάντα όλα θα φαγωθούν, με λασπόλουτρα / μοναχές / μπάτσους / κωφάλαλη / fight club / πνιγμό / μάνα θα τραβηχτούν. Το τι είναι ο ένας κι ο άλλος, κάποτε επιτέλους, θα αποδεχθούν;

Γεγονός: ο Βαγγέλης Σεϊτανίδης έκανε την καλύτερη ταινία του, συμπαθέστερη κι από το «Αιώνιος Φοιτητής», μετά τις αποτυχίες «Εύκολη Λία» και «Κάτω από το Μακιγιάζ σου». Κι αυτής, όμως, της λέρωσαν το παρμπρίζ (κυρίως) και της έπεσαν κάτι συμπράγκαλα, ενώ πάει πέρα-δώθε ως περιπλάνησης με – όχι μόνο – ένα κρυμμένο τραύμα buddy movie «τα ετερώνυμα έλκονται» κοντρών, συναπαντημάτων παλιών γνωστών ή νέων γνωριμιών εξίσου υπερεπεισοδιακών, μπλεξιμάτων χοντρών, συνειδητοποιήσεων και παραδοχών σε βαθμό γνώθι σαυτόν, και συμφιλιώσεων (και με το παρελθόν) αναζωογονητικών. Πού είναι τα «σαμαράκια», λοιπόν; Το εύρημα των λαλά «οραμάτων» τού «Κουστώ» (ο πρώην «Άγαμοι Θύται») με κλου το σκυλί δε γίνεται δεόντως αντιληπτόν (και ξέχνα «Το Σπίτι της Έμμας», τηλεορασάκια), φαντάζει τεχνημένα βαλτή ανά – λίγες – στιγμές η ευγλωττία στιχομυθιών, βγαίνει αραχτά το σκιτσάρισμα (ή η ακηδία ή η έλλειψη προβών;) κάποιων ρολιστών (συγγνώμη κιόλας, η… Κληρονόμος), ενώ δεν μπορείς να πάρεις σοβαρά την υποπλοκή υποκόσμου (που κλείνει όπως-όπως με ένα «τα ’μαθες;»). Το χείριστο κουσούρι όλων εδώ (όποιος κι αν ευθύνεται, ο dp ή η εμφάνιση του υλικού των λήψεων από μια ψηφιακή Epic), όμως, συνιστά η μόστρα ένεκα της μονοτονίας των χάλια (ημι)φωτισμών.

«Στην Εθνική με τα Μεγάλα» έχουν βγει, ευτυχώς, καταρχήν οι εξυπνότεροι διάλογοι σε ελληνική ταινία των τελευταίων ετών, καθώς ο πρώην μαθητής τού Νίκου Παναγιωτόπουλου τσιτάρει από εξελικτική βιολογία ως Καραγκιόζη («Χατζατζάρη!»), υφοποιείται από τη μοναχική στάση («…ο δρόμος του λογισμού») έως – σαρδόνια – την κρυπτοφαλλοκρατία («Τι περιμένεις από ένα πλάσμα που αιμορραγεί 4 μέρες και δεν πεθαίνει;», για τα θηλυκά) και γιορτάζει την ελληνική γλώσσα (ούτε ξέρω πόσα χρόνια είχα να ακούσω τη λέξη «πτωχαλαζών»). Στο μη ασθενές τού φύλου αυτού του φιλμ συμβάλλουν το σωστό «χώσιμο» απέξω-απέξω στο νεοελληνικό πολιτικοοικονομικό και ταξικό τσουρομάδημα (μια χώρα που μηδέποτε ενηλικιωμένη «την κάνει», όπως και όποτε την «παίρνει», από τις ευθύνες της, όπως και οι δύο λεβέντες εδώ), κι ο Ήμελλος βερμπαλιστικά / κινησιολογικά εκρηκτικός να οδηγεί με τον Αθερίδη πικρ(αμέν)ο είρωνα στο πίσω κάθισμα, ενώ μια ιδέα 90’s indie road movie (το couleur locale ενός επαρχιακού Πύργου… του Άιφελ) και άλλη μία Σταύρος Τσιώλης (φυσικά το «Ας Περιμένουν οι Γυναίκες») πατάνε ως πρέπει συνήθως το γκάζι, και πόδι, με πιο αντρίλα και νεύρο στην Πελοπόννησο. Κρίμα που στους ανώριμους ημικάφρους ψιλοέλειψαν οι «τρόποι» και η τεχνική τεστοστερόνη. Γι’ αυτό το… παίζουμε ακόμα. Με (;) Χωρίς (;) Γυναίκες;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πολυσινεμάδες, θα ανεβάσετε επίπεδο και ηλικιακό δείκτη. Θέτε ιλουστρασιόν; Σκάει ντιβίλα (καθαρή αλλά) μαυρίλα. Αρσενικά, θα αγγιχτείτε. Κορίτσια, μπορεί να το παρεξηγήσετε (αλλά προσέξτε τη χειρονομία μεταμέλειας προς τη μαμά – τι γλυκό!).


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο Ελληνάρες και γκαρίζουνε για τις γυναίκες. Μάγκες, υπάρχουνε και τα διαζύγια και η διατάραξη της κοινής ησυχίας και… it’s a free world, τα φτιάχνετε άμα λάχει κιόλας.