FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΣΑΙΝ ΤΡΟΠΕ (2013)

(DES GENS QUI S'EMBRASSENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Ερίκ Ελμονινό, Καντ Μεράντ, Ιβρί Γκιτλίς, Μόνικα Μπελούτσι, Λου ντε Λαάζ, Μαξ Μπουμπλίλ, Κλαρά Πονσό, Βαλερί Μποντόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η κηδεία τής ξαφνικά χαμένης σε τροχαίο συζύγου θρήσκου Εβραίου κλασικού βιολιστή μπαίνει στον πάγο (κυριολεκτικά) ενώ λαμβάνει χώρα ο γάμος τής κόρης του αδελφού του, μπιζουτιέ του jet set με Ιταλίδα συμβία. Η τσελίστα ξαδέλφη κι επιστήθια της νύφης έχει τσιμπηθεί αμοιβαία με κάποιον που αποδεικνύεται ο γαμπρός. Τα τσαλίμια του αλτσχαϊμερικού παππού τρέχουν έτι περαιτέρω τους, μια ζωή τσακωμένους, διάσημους γιους του. Ça va (ou pas) ένα χρόνο μετά;

Είσαι στα 71 σου, η μοναχοκόρη του σκηνοθέτη κωμωδιών Ζεράρ Ουρί, καθηγήτρια στην κινηματογραφική σχολή La Femis, σεναριογράφος απ’ τα 60’s, εδώ και 15 χρόνια σκηνοθέτις, και αρνείσαι τη σύνταξη. Τι κάνεις; Ίσως επειδή είσαι και ένθερμη οπαδός των πλαστικών επεμβάσεων, εφαρμόζεις πια (πάντα με τη βοήθεια της γραφίδας του γιου σου – κατά μάνα κατά κύρη) τις μεθόδους τού κόψε – ράψε, του filling, της λιπογλυπτικής και της ανάπλασης του… corpus των ταινιών σου. Δε θα πείραζε αν, κάπως έτσι, ενώ έχεις έρθει στη(ν auteur) ζωή ολόφρεσκια με «Το Γλυκό των Χριστουγέννων», δεν κατέληγες σε ακόμα ένα όχι αποκρουστικό αλλά ρυτιδιασμένο κωμειδυλλιακό «τράβηγμα» «το σόι μου μέσα» προστριβών, αναποδιών, συγκυριακών εμπειρικών καμπών, «καρδιακών» επιλογών και επανασύσφιγξης δεσμών.

Και η δική σου σύσφιγξη; Όνειρο θερινής νυκτός καθότι τα συμπτωματικά συναπαντήματα των δύο καρμικά διασταυρούμενων παράνομων πιτσουνακίων στην Κυανή Ακτή και στην Πλας ντε λα Κονκόρντ (στο «Πτήση για Δύο» η ζημιά γινόταν στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, εδώ στο Eurostar) είναι κραυγαλέα βαλτά, τα «όλα στη φόρα» γκαγκ τρίτης ηλικίας (η «δικαίωμα στη ζωή» σκαμπρόζικη παραπλοκή του «Πρώτη Σειρά Πλατεία» στην ανοϊκή βαριάντα της) στηρίζονται στη μαγκουρίτσα τής μπαναλιτέ, η τροπή της – σωσία της μακαρίτισσας – σοφρολόγου (θυμήσου τη γυναικολόγο και τον ογκολόγο του «Change of Plans») που θεραπεύει ερωτικά τον ταλμουδικά σεβάσμιο χήρο σολίστ είναι η πιο άδοξη κόνξα του στόρι, η κυρία Βενσάν Κασέλ ως κοσμικιά bella είναι ένα ethnic στερεότυπο – στράφι όπως κι η κριτική του φιλμ στις πρακτικές τής nouveau riche μπουρζουαζίας (θα σιχαθείς να ακούς το ρεπερτόριο του Σινάτρα σε karaoke ορχήστρας απ’ τον Μεράντ), ενώ στη γενέθλια κορύφωση – διαφήμιση του εστιατορίου Maxim’s γίνεται το «έλα να δεις (και τις σεκάνς τραπεζώματος απ’ όλη την προαναφερθείσα φιλμογραφία σου)».

Δυνάμει συγγνωστά από έναν μη connoisseur αλλά φίλο του είδους (που ίσως αισθανθεί τα «το αίμα νερό δε γίνεται» ντεσού τζακιού και διασταύρωσης ξιφών αξιών / κουλτoύρας / κοσμοθεωριών αυτών των Γάλλων Κάιν και Άβελ, να προσέξει τις βανίλια / σοκολάτα ενζενί ντε Λαάζ / Πονσό, να βολτάρει με το βιζέρ που κυαλάρει όμορφα το lifestyle σήμερα του χωριού τού «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα» και να χαρεί λίγα ευφυολογήματα), τα νυστεριάσματα αυτά της μαντάμ Τόμσον, ωστόσο, χτυπάνε ως ανυπόφορα κουσούρια στο φινάλε. ‘Όταν, ασπαζόμενο (κατά πώς λέει κι ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας) τον χαμηλότερο κοινό παρονομαστή «οικογένειας», αυτό το family album αγαπησιάρικων ευτραπέλων φτάνει να «βάλει λόγια» στα ενσταντανέ θαλπωρής του (και το έχει κάνει ουκ ολίγες φορές νωρίτερα) ακόμη και για το ποιου είναι καθένα απ’ τα 3 μωρά που οι οριστικά συμφιλιωμένοι, naturellement, frères και ο ξεμωραμένα σοφός papa τους βγάζουν βόλτα στο Παρίσι. Να «φτιαχτεί». Αλλά να μη μας περνάει και για τόσο πτωχούς τω πνεύματι συγγενείς η γιαγιά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από passable ως sympathique, αν βλέπεις οτιδήποτε φραντσέζικο – mais, surtout, εδώ τα ατού είναι μούρες και τοποθεσίες. Οι οικείοι με το τρικολόρ arthouse θα το βρουν πολύ «μείον» σε σοφιστικέ επίπεδο. Οι ξένοι με το genre δεν «παίζουν» ούτε εξ αγχιστείας.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.