FreeCinema

Follow us

Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ (2012)

(UN BONHEUR N’ ARRIVE JAMAIS SEUL)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Ιούτ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Γκαντ Ελμαλέ, Μορίς Μπαρτελεμί, Φρανσουά Μπερλεάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Έχοντας γνωρίσει επεισοδιακά θεά γκαλερίστα, που έχει όμως και (από δύο γάμους) τρόικα «σκασμένων», φανατικός εργένης, τζινγκλίστας την ημέρα, πιανίστας σε jazz bar το βράδυ, πάει τσιφ από ξεπέτα σε καψούρα. Αμοιβαία τα αισθήματα εκείνης και των μινιόν, αλλά ο κολλητός του (γιατί παλεύουν μαζί μιούζικαλ) κι ο πρώην της (κάτι σα σκυλιασμένος Δάκης Ιωάννου) θα τους αφήσουν να χαρούν το amour fou τους;

Στο δεύτερο μισό αυτής της ταινίας, ο Παριζιάνος ήρωας ανεβάζει ένα μουσικοχορευτικό – pet project στη Νέα Υόρκη (ίντριγκα που χωρίζει, πρόσκαιρα, το ζεύγος της ταινίας). Ηλίου φαεινότερη η «προβολή» τής συναφούς, κινηματογραφικώ τω τρόπω, φιλοδοξίας του δημιουργού του και, διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, δε θ’ αργήσει η μέρα που ο Ιούτ θα περάσει τον Ατλαντικό. Το αν θα το πράξει για κάτι σαν την προηγούμενη ταινία του, τον live (που λέει ο λόγος) action «Λούκι Λουκ», ή quelque chose παραπλήσια slapstick (τώρα στις παρυφές του screwball) αλλά, όπως εν προκειμένω, ρομαντικό με χάδια family, μικρή σημασία – όχι για το Χόλιγουντ, για εμάς – θα έχει, αν εξακολουθήσει να απευθύνεται στο mainstream κοινό αίσθημα, έστω με όχι ανέραστο τρόπο.

D’ accord, αρκεί μια σαβούρδα με τα μούτρα εν κατακλυσμώ και μια αφίσα του «Καζαμπλάνκα» επάνω απ’ τα κρεβάτια και του αρσενικού και του θηλυκού για να στήσεις ένα boy meets girl (ιδίως αν εμπνέεσαι πλάι στη γυναίκα σου – η συνσεναριογράφος Σόνια Σιλίτο), αλλά τι γίνεται όταν αρχίσουν οι κουτσουκέλες; Η ματσωμένη power mom σε girly κρούσματα αδεξιότητας, η ακαριαία και οιονεί αυταπόδεικτη τροπή daddy cool (ενός ως χθες σιμπεμόλ ζιγκουάλα με, κατά δήλωσή του, παιδοφοβία), το άσχημο «σκάσιμο» νοιαξίματος των δύο προκατόχων του (ένας γυμναστής που του τρίζει τα δόντια ενώ έχει «πουλήσει» τη γυναίκα του στο δεύτερο, έναν υπολογιστή μεγιστάνα της Τέχνης που εξιλεώνεται όψιμα μ’ ένα εν πολλοίς ξεκάρφωτο «Αυτή η οικογένεια είναι όλη μου η ζωή»), η επιστήθιου δακτύλου ρήξη – μεταμέλεια – υπέρβαση αντιξοοτήτων – επανασύνδεση πιτσουνακίων (με το r’n’b feelgood soundtrack να καταπίνεται με δυσκολία – ώσπου πέφτει η Έτα Τζέιμς και το «At Last», και ξερνάς όπως ο βενιαμίν, τύπου Ντέιμιαν της «Προφητείας» αλλά ξανθόψειρας).

(Τα ανήλικα σε απαρτία έχουν την πρέπουσα αγωγή αλλά είναι) αυτός και οι διαβολιές του, όπως η επαναληπτική τριάδα των στριγγλιών και ο χορός πάνω στο κρεβάτι, η σολφέζ επαγγελματική επένδυση λεγάμενου, οι εντυπωσιακές χρονώσεις στα γκαγκ ή τα τρικ μπούφλας με κορυφαίο ένα υδραυλικό φεύγα νιπτήρα στον πωπό της Μαρσό (σχεδόν σωτήριο για το ξελόγιασμα του θεατή το εμφανισιακά διαρκούν «La Boum» της, όπως και του Ελμαλέ), η οποία πέφτει τέλεια επίσης απ’ τις σκάλες, και πεταχτά μάκια (τα ταχυδακτυλουργικά του προκομμένου για τους «σπόρους» σίγουρα, η 90χρονη Εβραία αλλά σκαμπρόζα γιαγιά με τη μάσκα οξυγόνου σίγουρα όχι)… εισπράττονται. Αλλά «Η Αγάπη Δεν Έρχεται Εδώ Μόνη», φέρνει και μία φιλμοφιλική απογοήτευση. Θα το ρισκάρεις, για μερικά φιλιά α λα γαλλικά, να σου ραγίσουν (πάλι) την καρδιά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σκιρτάς για το genre και το «γο»; Θα το ξαπλώσεις άνετα, να μη σου πω ότι μπορεί και να το λατρέψεις. Δεν μπορείς άλλα κανονισμένα ραντεβού στο εκράν; Το πηδάς και δεν τρέχει μία.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!