FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ (2013)

(EPIC)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρις Γουέτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ανήσυχη, ευσυνείδητη έφηβη επισκέπτεται τον αλαφροΐσκιωτο μπαμπά της στην εξοχή, όπου έχει μετατρέψει το σπίτι του σε αυτοσχέδιο… low-tech παρατηρητήριο των λιλιπούτειων ανθρώπων που πιστεύει πως κατοικούν στο γύρω δάσος. Η πιτσιρίκα, Εμ Κέι, δεν πείθεται, μέχρι που… συρρικνώνεται και χρίζεται προστάτης του μυστικού βασιλείου του δάσους. Άκου πράγματα!

Η κατάσταση έχει προ πολλού αντιστραφεί. Τα ψηφιακά κινούμενα σχέδια έχουν πάψει εδώ και καιρό να αποτελούν την εξαίρεση (χαρακτηρισμός που ανήκει πλέον στο παραδοσιακό, χειροποίητο animation) και είναι πια ο κανόνας, σε μια κινηματογραφική πραγματικότητα που επιπλέον δεν αποτελεί, πια, μονοπώλιο της Pixar. Όταν, όμως, κάτι γίνεται κανόνας, συνήθεια, νόρμα (όπως θες πες το), μοιραία χάνει όλο και περισσότερο την πρωτοτυπία, την έμπνευση και τη φρεσκάδα του, υποκύπτοντας όλο και πιο συχνά σε κλισέ και ευκολίες. Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι η Pixar πέρα από τα δύο sequel του «Toy Story» έχει βάλει μπρος συνέχειες και σε άλλα, κλασικά, πρωτόπλαστα καμάρια της, όπως τα «Ψάχνοντας τον Νέμο» και «Μπαμπούλας Α.Ε.», έχοντας μόλις υποπέσει στην πρώτη της, πραγματικά μέτρια – και αδίκως οσκαρούχο – δουλειά της, «Brave». Ούτε σύμπτωση αποτελεί το γεγονός πως τα Blue Sky Studios που υπογράφουν αυτό το «Μυστικό Βασίλειο» έχουν ήδη σκαρφιστεί τρία sequel και αμέτρητα μικρού μήκους spin-off (με πρωταγωνιστή τον Σκρατ) για την πρωτότυπη και μοναδική ολκής επιτυχία τους, «Η Εποχή των Παγετώνων».

Με αυτά και με αυτά καταλαβαίνεις, πως ούτε αυτή τη φορά θα δεις την έκπληξη – φως στο τούνελ της μετριοπάθειας που πλήττει τελευταία τις περισσότερες, αν όχι όλες τις περιπέτειες των high-tech ζωγραφιστών παιδιών του Χόλιγουντ. Όχι πως είναι εντελώς του πεταματού. Το σχέδιό του είναι εξαιρετικά προσεγμένο και το ιδιαίτερα λειτουργικό 3D του θα σε παρασύρει στο πρώτο μισό του. Εκεί, όπου το θέαμα θυμίζει έντονα «Avatar», αλλά και «Star Wars» (ιδιαίτερα στις κούρσες με τα πουλιά) και η μητέρα Φύση υπακούει στις εντολές μιας ακούραστα γελαστής και πράας, μαύρης Βασίλισσας (με τη φωνή της Μπιγιονσέ στην πρωτότυπη, αγγλική version), για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι πως η ανθρωπότητα γεννήθηκε στην Αφρική, με σκούρο δέρμα. Καθώς όμως το φιλμ φτάνει στα μισά του γίνεται όλο και πιο φλύαρο και κουραστικό. Οι λιγότερο ή περισσότερο προφανείς αναφορές του σε άλλα ενήλικα και μη φιλμ (από το «Αγάπη μου, Συρρίκνωσα τα Παιδιά» μέχρι την «Απόδραση από τη Χαμένη Πόλη» και, ναι, το «Thor», αφού οι εκεί παγωμένοι γίγαντες και το βασίλειό τους, Γιότενχαϊμ, είναι φτυστά με τους εδώ κακούς Μπόγκαν και τον άγονο τόπο τους) δεν είναι πλέον ευφάνταστες ή γόνιμες, η προστάτις του Βασιλείου του Δάσους και η νέα Βασίλισσά του είναι (ολό)λευκες, οι σεναριακές ανατροπές προκύπτουν προβλέψιμες και καταχρηστικές, ενώ οι εναέριες και επίγειες μάχες δε λένε να τελειώσουν με τίποτα. Μόνο οι κωμικές εξάρσεις παραμένουν αποτελεσματικές και ίσως καταφέρουν να σε κρατήσουν ξύπνιο στο πλευρό τού – όσο πιο μικρού, τόσο πιο ενθουσιασμένου – βλασταριού σου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι αυστηρά, αλλά σαφώς ακατάλληλο για ενηλίκους κινούμενο σχέδιο, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη φαντασίας που μαστίζει το πάλαι ποτέ (;) συστηματικά αριστουργηματικό ψηφιακό animation – όαση για κάθε κινηματογραφόφιλο.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι μινιατούρες ανθρώπων και καβαλάνε κάτι πουλιά στο δάσος και τσακώνονται συνέχεια, ψοφάει η Βασίλισσα των καλών και το φως του φεγγαριού πρέπει να πέσει σε… zzzzzzzzzzzzzzz…