FreeCinema

Follow us

ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ (2012)

(QUARTET)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάστιν Χόφμαν
  • ΚΑΣΤ: Μάγκι Σμιθ, Τομ Κόρτνεϊ, Μπίλι Κόνολι, Πολίν Κόλινς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Σε πρότυπο κέντρο ευγηρίας, που φιλοξενεί αποκλειστικά σπουδαία ταλέντα της μουσικής, ετοιμάζονται για το ετήσιο γκαλά / παράσταση, για να γιορτάσουν τα γενέθλια του Βέρντι. Τις προετοιμασίες και την καθημερινότητά τους, όμως, απειλεί να τινάξει στον αέρα η άφιξη (αθεράπευτα) ντίβας της όπερας και πρώην αγαπημένης ενός από τους διασημότερους ενοίκους του «σπιτιού».

Ναι, είναι πολύ εύκολο να στήσεις στον τοίχο αυτό το, επίσημο και καθωσπρέπει, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ντάστιν Χόφμαν (αρχικά είχε αναλάβει και τη σκηνοθεσία του εν έτει 1978, «Επιστροφή στην Παρανομία / Straight Time», αλλά μετά από λίγες μέρες γυρισμάτων άλλαξε γνώμη, αφιερώθηκε στην ερμηνεία του πρωταγωνιστικού ρόλου και το ανέθεσε στο φίλο του, Ούλου Γκρόσμπαρντ). Στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ρομαντική κομεντί με και για υπερήλικες. Ως τέτοια είναι όσο προβλέψιμη, αβαθής και… light μπορείς να φανταστείς. Γεγονός, βέβαια, για το οποίο δε σε προϊδεάζει εξ’ αρχής, καθώς παρά τις ακαταμάχητες κωμικές εξάρσεις της πρώτη πρόβας – εισαγωγής μας στο σύμπαν του, τόσο η ψυχική υγεία της άρτι αφιχθείσας ντίβας, όσο και το παρελθόν της με έναν εκ των πρωταγωνιστών του γκαλά υπονοούνται ως πολύ πιο βαριά και σκοτεινά από ό,τι τελικά προκύπτουν.

Έτσι έχει το απαραίτητο σασπένς και μυστήριο στην αφετηρία του για να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Πριν μπει στον εύκολο, ολόισιο δρόμο και ενεργοποιήσει τον… αυτόματο πιλότο. Τότε, όμως, είναι πια δύσκολο να του αντισταθείς. Από τη μία είναι η απολαυστική πρωταγωνιστική του τετράδα, αποτελούμενη από Βρετανούς – μεγαλύτερους ή μικρότερους – θρύλους της ποίησης ήθους, που δίνουν ρεσιτάλ εγκρατούς εκφραστικότητας και υποδειγματικής ισορροπίας ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, δίνοντας πνοή σε απτά ανθρώπινα πλάσματα, παρά τα σεναριακά ψίχουλα χαρακτήρα στα οποία καλούνται να πατήσουν. Από την άλλη, μπορεί το χιούμορ του να μη βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο για το τι σημαίνει να πλησιάζεις ανεπιστρεπτί στον τερματισμό της ύπαρξής σου, διατηρεί ωστόσο αρκετή από τη χαρακτηριστικά βρετανική καυστικότητά του για να σου ευφράνει – περιστασιακά έστω – καρδίαν. Είναι και οι υπέροχες, αγαπημένες μουσικές του Βέρντι, σε συνδυασμό με λιγοστά αλλά καίρια κομμάτια από τον πάντα εύστοχο Ντάριο Μαριανέλι («Άννα Καρένινα», «Εξιλέωση») που δίνουν διαρκώς, ταιριαστό ρυθμό – χτυποκάρδι χωρίς φάλτσα, αφοπλίζουν τον κυνισμό σου, και άντε μετά να μην παρασυρθείς στην – με πολλά ψεγάδια, αλλά αδιάντροπη – ορμή αυτού του φιλμ για ζωή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στον αντίποδα της «Αγάπης» του Χάνεκε, το «Κουαρτέτο» επιμένει πως ποτέ δεν είναι αργά να δημιουργήσεις, να εκφραστείς, να αγαπήσεις, να ευτυχήσεις, να εκπληρωθείς, να ζήσεις, διάβολε! Και η αλήθεια είναι πως το κάνει αφελώς, εύπεπτα και άνευ σημαντικών εκπλήξεων. Χάρη, όμως, στους εκλεκτούς πρωταγωνιστές, το χιούμορ και τις μουσικές του προσφέρει ένα ευφρόσυνο δίωρο, που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι θεατές μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς και όσοι, μέχρι την πρεμιέρα του 4ου κύκλου του «Downton Abbey», πάσχουν από στερητικό σύνδρομο… Μάγκι Σμιθ!


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια από εκείνες τις αγγλικές ταινίες τρόμου που σου δείχνουν πώς θα έχεις γίνει όταν γεράσεις. Το λες και φόνο εκ προμελέτης.