FreeCinema

Follow us

ΞΕΧΑΣΕ ΤΟ (2013)

(ADMISSION)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Γουάιτζ
  • ΚΑΣΤ: Τίνα Φέι, Πολ Ραντ, Νατ Γουλφ, Λίλι Τόμλιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στα πρόθυρα σημαντικής προαγωγής, υπεύθυνη εγγραφής νέων φοιτητών στο περίφημο πανεπιστήμιο του Πρίνστον βλέπει τη ζωή της να έρχεται τα πάνω κάτω, όταν την εγκαταλείπει άτσαλα και αιφνιδίως ο σύντροφός της και αφού γνωρίζει χαρισματικό υποψήφιο φοιτητή, που μπορεί να είναι… ο γιος που έδωσε ως φοιτήτρια για υιοθεσία!

Στο χαρτί, διεκδικώντας την «εγγραφή» του στη μεγάλη οθόνη του σινεμά, αυτό το φιλμ είχε όλα τα απαραίτητα προσόντα για να φαντάζει πολλά υποσχόμενο: εξαιρετικής, κωμικής (και όχι μόνο) γενεαλογίας καστ (στους παραπάνω πρόσθεσε τους Μάικλ Σιν, Γκλόρια Ρούμπεν και την κλασική «φάτσα» / comic relief Γουάλας Σον), σενάριο βασισμένο σε ουκ ολίγον – εμπορικά και καλλιτεχνικά – επιτυχημένο μυθιστόρημα (δια χειρός Ζαν Χανφ Κόρελιτς) και σκηνοθέτη που είχε διαπρέψει δις στο παρελθόν σε ανάλογου είδους πόνημα («Ποιος Είναι το Αφεντικό» και, κυρίως, «Για Ένα Αγόρι»). Στο «ανέβασμά» του στο πανί, όμως, δεν καταφέρνει να πιάσει ούτε τη βάση.

Αποπροσανατολισμένο στις προθέσεις και αβέβαιο στην εκτέλεσή του, μένει μετεξεταστέο σε όλους σχεδόν τους τομείς. Σύσσωμοι οι χαρακτήρες είναι τόσο υπερβολικά… χαριτωμένα ιδιότροποι και εκκεντρικοί, που γίνονται επιτηδευμένες καρικατούρες. Ως τέτοιοι, ελάχιστη συμπάθεια και καθόλου συναρπαστική ταύτιση δεν είναι ικανοί να προκαλέσουν, παρά μόνο λίγα, περιστασιακά γελάκια. Ποιον να πάρεις και ποιον να αφήσεις; Τον Τζον του Ραντ που, αν και ιδρυτής και προφανώς μοναδικός δάσκαλος εναλλακτικού σχολείου, κάθε τόσο την κάνει για εκπαιδευτικές εξορμήσεις σε καταφρονεμένες γωνιές τους πλανήτη, κόντρα στις επιθυμίες του υιοθετημένου γιου του, αφού προηγουμένως, αν και επαναστάτης, φροντίζει για την καθωσπρέπει ακαδημαϊκή καριέρα μαθητή του, πέφτοντάς την άτσαλα και αιφνιδίως στην υπεύθυνη εισαγωγής στο Πρίνστον; Ή την – αλλού γι’ αλλού – Πόρσια της Φέι που, αν κι εναντιώνεται σθεναρά στο θεσμό του γάμου και της δημιουργίας οικογένειας, κάνει τα αδύνατα δυνατά για τον εν λόγω μαθητή, παίζοντας την καριέρα της κορώνα γράμματα, πιστεύοντας αδιαμαρτύρητα και χωρίς περαιτέρω έρευνα πως πρόκειται για το γιο που έδωσε κάποτε για υιοθεσία; Για να μην ανοίξω το στόμα μου για τους εξωφρενικά αψυχολόγητους, καταχρηστικά αστείους περιφερειακούς χαρακτήρες…

Ωστόσο, τα 107′ διάρκειας αυτού του φιλμ που δεν ξέρει ακριβώς ούτε τι είναι (δράμα, κωμωδία, ρομαντική κομεντί;), ούτε τι θέλει να πει (για τη σχέση γονιών – παιδιών, για το «την κρίσην μέσης ηλικίας φυγείν αδύνατον», για την εκπαίδευση;) δεν είναι ανυπόφορα. Λίγο το πηγαίο ταλέντο των ηθοποιών που δεν υποκύπτει στη μετριότητα του σεναρίου, λίγο οι αποκαλυπτικές πτυχές του τελευταίου όσον αφορά την άγνωστη, κωμικοτραγική διαδικασία εισαγωγής στα πιο περιζήτητα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου τούτου, λίγο και το σε μεγάλο βαθμό ανοιχτό, ατακτοποίητο και όχι ακριβώς happy φινάλε του, μόλις που το διασώζουν από το απόλυτο μηδενικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ούτε ακριβώς όχι, ούτε ακριβώς ναι. Ούτε θα υποφέρεις, ούτε θα διασκεδάσεις. Ούτε θα κλαις 107′ από τη ζωή σου, ούτε, όμως, θα αισθάνεσαι πως πήγαν σε καλή μεριά τα 7 ευρώ του εισιτηρίου. Είσαι αναποφάσιστος; Το ίδιο και η ταινία. Με άλλα λόγια, αν δε σκοπεύεις να δοκιμάσεις τη τύχη σου στο Πρίνστον ή κάποιο άλλο, σπουδαίο, αμερικανικό πανεπιστήμιο, ξέχασέ το.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.