FreeCinema

Follow us
16.0511:00

Ο «Αστακός» σαρώνει στις ΗΠΑ!


Το καλύτερο άνοιγμα της χρονιάς για ταινία σε limited release πέτυχε αυτό το weekend στην Αμερική ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου, συνοδευόμενος από εξαιρετικές κριτικές. Οι προβολές σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες ήταν sold out και το φιλμ αναμένεται να ανοίξει σε περισσότερες αίθουσες σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Κάτι μου λέει πως θα ακούσουμε ξανά γι’ αυτό στα Όσκαρ του 2017…

Πριν από λίγους μήνες, το μέλλον της διανομής του «Αστακού» στις αμερικανικές αίθουσες φαινόταν αβέβαιο, καθώς η κατάρρευση της εταιρείας Alchemy, η οποία είχε αγοράσει την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου στις περσινές Κάννες, έφερνε δυσοίωνα μηνύματα για την ήδη καθυστερημένη έξοδο του φιλμ στις ΗΠΑ. Ευτυχώς, η εταιρεία A24, αρκετά έμπειρη στο να χειρίζεται πιο ιδιαίτερες ταινίες και να υποστηρίζει αρκετά controversial επιλογές, πρόσθεσε τον «Αστακό» στον κατάλογό της από τον περασμένο Φεβρουάριο και έβαλε ξανά στο πρόγραμμα της αμερικανικής διανομής το φιλμ.

Το άνοιγμα ήταν πραγματικά εξαιρετικό, με sold out προβολές σε τέσσερις κινηματογράφους της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες για το weekend που μας πέρασε. Πρόκειται για το μεγαλύτερο άνοιγμα που έχει κάνει ταινία που κυκλοφόρησε σε limited release στις ΗΠΑ για το 2016 (μέχρι τώρα)! Οι εισπράξεις του φιλμ υπολογίζονται σε 188.095 δολάρια, με το απίθανο screen average των 47.024 δολαρίων (επίσης το μεγαλύτερο που είδαν αμερικανικές αίθουσες σε ολόκληρο το Σαββατοκύριακο).

the-lobster-movie

Στο πλαίσιο ενός καλά οργανωμένου platform release, η A24 πρόκειται να αυξήσει τις αίθουσες του «Αστακού» μέσα στο ερχόμενο weekend, πριν δοκιμάσει την τύχη της ταινίας του Λάνθιμου σε wide δίκτυο διανομής σε περισσότερους κινηματογράφους και Πολιτείες στις 27 του Μάη. Οι δυνατές κριτικές και το ενθουσιασμένο κοινό, μαζί με τη φήμη του ανοίγματος του φιλμ πλέον, δημιουργούν γερό word of mouth και την αύρα μεγάλης εισπρακτικής επιτυχίας για τον «Αστακό», που μπορεί κάλλιστα να «μεταφραστεί» και σε οσκαρικό ενδιαφέρον για τα επερχόμενα βραβεία του 2017.

Πριν από τον «Αστακό», η ταινία που κρατούσε τα σκήπτρα του καλύτερου ανοίγματος για platform release στις ΗΠΑ φέτος ήταν ο «Εκλεκτός της Νύχτας» του Τζεφ Νίκολς, με 38.000 δολάρια (από 5 οθόνες), στα μέσα του περασμένου Μαρτίου.

Δες εδώ την φωτογραφική συμμετοχή του Γιώργου Λάνθιμου στο Fashion & Film issue του περιοδικού V ή χάζεψε το βιντεάκι της βόλτας του σκηνοθέτη με τη σύζυγό του, Αριάν Λαμπέντ, στην περίφημη «closet» του αρχηγείου της εταιρείας Criterion στη Νέα Υόρκη, απ’ όπου διαλέγουν ταινίες που θα πάρουν μαζί τους ή μας αποκαλύπτουν «μυστικές» φιλμικές τους αγάπες. Υποθέτω ότι αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να περιμένουμε για μελλοντικές κυκλοφορίες ταινιών του Λάνθιμου από την Criterion, με πληθώρα από extras όπως συνηθίζει η εταιρεία; (Τσιρίδες από το βάθος…)