FreeCinema

Follow us

OUIJA: Η ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ (2016)

(OUIJA: ORIGIN OF EVIL)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικ Φλάναγκαν
  • ΚΑΣΤ: Χένρι Τόμας, Ελίζαμπεθ Ρίζερ, Νταγκ Τζόουνς, Πάρκερ Μακ, Σαμ Άντερσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Μια χήρα με τα δυο κορίτσια της πραγματοποιούν συνεδρίες επίκλησης πνευμάτων, προσφέροντας δήθεν παρηγοριά στα ευκολόπιστα θύματά τους. Όταν, όμως, χρησιμοποιούν σε αυτές έναν πίνακα Ouija, το κακό ξυπνά και η αθώα εξαπάτηση γίνεται αληθινός εφιάλτης.

Όποιος πίστεψε έστω για μια στιγμή ότι η Universal δεν θα έδινε συνέχεια στο προ διετίας θριλεράκι τρόμου «Ouija: Πίνακας Πνευμάτων», πλανήθηκε πλάνην οικτράν. Πώς, άλλωστε, να μην γίνει κάτι τέτοιο όταν η εταιρεία είδε την τάξεως των πέντε εκατομμυρίων δολαρίων επένδυσή της τότε, να αποφέρει εισπράξεις άνω των εκατό από τη μία, ενώ η δίψα του νεανικού κοινού γι’ αυτό ακριβώς το στιλ… πανεύκολου τρόμου μοιάζει να είναι άσβεστη από την άλλη; Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, η λέξη «τρόμος» αποκτά μια πιο ευρεία διάσταση, αφού η τρομάρα που θα πάρει όποιος θαρραλέος τολμήσει να ανακαλύψει την «Πηγή του Κακού» σε αυτό το prequel θα είναι τέτοια, που θα το σκεφτεί πολύ σοβαρά να ξανατολμήσει να δει κάποιο από τα νεοθρίλερ του σωρού. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα σε αυτό το υποτιθέμενο φιλμ τρόμου που να δικαιολογεί την ύπαρξή του, δυστυχώς όμως το είδος έχει μπει εδώ και καιρό στη λογική τού «λίγα (δολάρια) βάζεις, πολλά παίρνεις», άρα κάνε τον ίδιο παραλληλισμό και για το περιεχόμενο αυτής της ταινίας…

Το ξεκίνημα, πάντως, δεν προδιαθέτει για το… κακό που έρχεται, αφού η μεταφορά της δράσης στο ηλιόλουστο και πολύχρωμο (ένεκα του καλοκαιριού της αγάπης) Λος Άντζελες του 1967, λειτουργεί ικανοποιητικά, φτιάχνοντας μια ατμόσφαιρα αθώας αναμονής εν όψει των όσων τρομακτικών υποτίθεται ότι θα ακολουθήσουν. Φευ, όμως, το χτίσιμο της υπόθεσης τραβάει σε μάκρος αφήνοντας τον θεατή να αναρωτιέται εάν αυτό που παρακολουθεί είναι θρίλερ τρόμου ή ιστορία ενηλικίωσης δύο μικρών κοριτσιών, ενώ όταν πλέον γίνεται φανερό πως το πρώτο έχει κατά νου ο σκηνοθέτης Μάικ Φλάναγκαν, εύχεσαι να είχε επιλέξει το δεύτερο. Από τη στιγμή που πέφτει στα χέρια της οικογένειας Ζάντερ το επιτραπέζιο παιχνίδι Ouija και τα πράγματα παίρνουν τον αναπόφευκτο δρόμο τους, εξαιτίας της χρήσης του ενάντια στους κανόνες του, αυτός αποδεικνύεται χαρακτηριστικά… κακοτράχαλος.

Το πρόβλημα δεν είναι πως όλα ανεξαιρέτως τα κλισέ του είδους παρελαύνουν με γεωμετρική ακρίβεια από την οθόνη, αλλά ότι δεν έχει γίνει η παραμικρή προσπάθεια προκειμένου έστω αυτά τα τυπικά «μπου!» που κατακλύζουν την πλειοψηφία των θρίλερ τρόμου της νέας γενιάς, να αποκτήσουν το ελάχιστο στοιχείο έκπληξης και συνοχής. Από τη μικρή αθώα πιτσιρίκα που ανακαλύπτει πως μπορεί να επικοινωνεί με τον νεκρό πατέρα της, μέχρι τον ιερέα – διευθυντή του σχολείου της, που σπεύδει προς βοήθεια όταν αντιλαμβάνεται πως τα κακά πνεύματα έχουν καταλάβει την Ντόρις, τα πάντα κινούνται στην ασφάλεια του τρόμου για δωδεκάχρονα, τα οποία θα τρομάξουν… γελώντας με αυτά που διαδραματίζονται. Οι συνεχείς αναφορές της μικρής στον καινούργιο αόρατο φίλο της αγνοούνται επιδεικτικά από την οικογένειά της, αλλά και από τον Φλάναγκαν, αφού δεν δείχνει να ενδιαφέρεται σοβαρά για το θέμα της κατοχής της ψυχής από δαίμονες, όπως θα έπρεπε σύμφωνα με το σενάριό του. Το μόνο για το οποίο φαίνεται να νοιάζεται, είναι το να τραβήξει μερικά όσο το δυνατόν πιο κλειστοφοβικά κοντινά πλάνα των χώρων του σπιτιού στο οποίο εξελίσσεται το δράμα, έτσι ώστε με τη συνοδεία της αυξανόμενης έντασης του score, το κοινό να πεταχτεί την προβλεπόμενη στιγμή από το κάθισμα και να αναφωνήσει ανακουφισμένο: «Μωρέ, μια λαχτάρα που την πήρα».

Το ακόμα χειρότερο είναι πως όλα αυτά τα φτηνά PG-13 jump scares, μοιάζουν «πεταμένα» μέσα στην ταινία εδώ κι εκεί (σαν να ακολουθείται κάποιο άτυπο ωρολόγιο πρόγραμμα κραυγής αγωνίας), αφού ο σεναριακός αχταρμάς καθώς και οι όποιες προσπάθειες εξήγησης των όσων συμβαίνουν μόνο ως παρωδία μπορούν να εκληφθούν και όχι ως πλοκή για θρίλερ τρόμου. Το λανθάνον «αισθηματικό» ραντεβού του συντηρητικού καθολικού ιερέα (ο πιο άχρωμος κληρικός που έχει εμφανιστεί ποτέ σε ανάλογο φιλμ), με τη μοντέρνα μητέρα των κοριτσιών, την οποία ξαφνικά πιάνουν οι τύψεις για τη mini φούστα που φοράει, απλά… έγραψε. Η δε προσπάθεια να παρουσιαστεί τούτο το prequel ως επιστροφή στα παλιά καλά φιλμ του είδους, μέσω της χρήσης του logo της Universal από τα 70’s και του μοντάζ με το «καμένο» φιλμ σε στυλ Β-movie, σηκώνει ένα ελαφρύ χτύπημα στην πλάτη μαζί με ένα συγκαταβατικό «δεν πειράζει».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν σας έτρωγε η αγωνία και σας βασάνιζαν αϋπνίες όλον αυτόν τον καιρό, επειδή δεν γνωρίζατε την πηγή του κακού τού πρώτου «Ouija: Πίνακας Πνευμάτων», ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για να σας λυθούν οι απορίες. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθείτε. Παίξτε μια Monopoly!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.