FreeCinema

Follow us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ (2019)

(VENISE N'EST PAS EN ITALIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ιβάν Καλμπεράκ
  • ΚΑΣΤ: Μπενουά Πουλβόρντε, Βαλερί Μποντόν, Ελί Τονά, Λούνα Λου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο 15χρονος Εμίλ νιώθει ταξική ντροπή για τις συνθήκες στις οποίες υποχρεώνεται να ζει, με τους λαϊκούς γονείς του να μην καταφέρνουν ποτέ να χτίσουν ένα σπίτι της προκοπής για τα παιδιά τους. Όταν η συμμαθήτρια – ερωτικό αντικείμενο του πόθου του τον προσκαλεί στη Βενετία, όπου θα εμφανιστεί σε ένα κοντσέρτο εφήβων, εκείνος ψάχνει να βρει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι χωρίς να… ρεζιλευτεί από τους γονείς του.

Φαίνεται πως βρήκαμε νέο trend αυτή την εβδομάδα: οι Γάλλοι πάνε διακοπές! Σε εντελώς άκυρο timing προγραμματισμού, οι «Διακοπές στη Βενετία» συναντάνε (ή μάλλον θα μπερδευτούν με) τις «Διακοπές στην Ίμπιζα» και ο θεατής θα πρέπει να αποφασίσει… τουριστικό προορισμό στη μεγάλη οθόνη. Ευτυχώς, τούτο το φιλμ δεν αποτελεί μία προσβολή της αισθητικής… για κάθε είδους κοινό, όμως στην πραγματικότητα δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό που μπορεί να έχει κανείς κατά νου. Γιατί εδώ μιλάμε για εφηβική αισθηματική κομεντί ευγενών προθέσεων, με κοινωνικό σχόλιο στο background.

Στην πραγματικότητα, οι «Διακοπές στη Βενετία» μοιάζουν να ανακυκλώνουν σκόρπιες ιδέες από άλλα γαλλικά φιλμ του πρόσφατου παρελθόντος όπως (κυρίως) το «Η Οικουγένεια» (η παρουσία της συζύγου / μάνας Βαλερί Μποντόν βγάζει μάτι…) ή το «Η Οικογένεια Μπελιέ», εστιάζοντας σε δύο σημεία σεναριακά: το ταξικό και το ρομαντικό. Ο νεαρός Εμίλ νιώθει απίστευτη ντροπή για τους γονείς του, που ποτέ δεν κατάφεραν να μετακομίσουν από το τροχόσπιτό τους σε ένα πραγματικό σπιτικό, ζώντας σχεδόν σαν Ρομά σε μία περιοχή που ο πιτσιρικάς αποκρύπτει με κάθε τρόπο από τον μαθητικό του κύκλο γνωστών. Δεν είναι ακοινώνητος, ουσιαστικά. Απλά, δεν κάνει φιλίες για να μην χρειαστεί να αποκαλύψει πού και πώς ζει. Είναι, όμως, κρυφά ερωτευμένος με συνομήλικη, η οποία τον καλεί στο σπίτι της οικογένειάς της για να τη βοηθήσει στα μαθηματικά. Η επίσκεψη θα προκαλέσει αληθινό σοκ στον Εμίλ, καθώς το κορίτσι είναι γόνος πάμπλουτης οικογένειας φημισμένου μουσικού και διευθυντή ορχήστρας. Όταν εκείνη τον καλέσει στο πρώτο της κοντσέρτο στη Βενετία, ο Εμίλ θα αναζητήσει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι όσο πιο οικονομικά γίνεται, φυσικά δίχως τους γονείς του. Εκείνοι, όμως, θα αποφασίσουν να τον συνοδεύσουν, κάνοντας μαζί και το ταξίδι του μέλιτος που χρωστούσαν στον εαυτό τους. Με μέσο μετακίνησης… το τροχόσπιτό τους!

Μικρές υποπλοκές (ο ουρανοκατέβατος μεγάλος αδελφός ζητά ride για να φτάσει σε γκομενάκι που έχει σε άλλη πόλη, ένας Ινδός που θα πληρώσει την κούρσα στριμώχνεται επίσης στο πίσω κάθισμα) συντροφεύουν την οικογένεια στο ταξίδι, το οποίο περιλαμβάνει «αστείες» στάσεις καταστασιακού λουμπεναριού (τα κουπόνια στα διόδια κουράζουν, ενώ το «παρκάρισμα» διανυκτέρευσης σε γήπεδο του golf στην Ιταλία δεν τονώνει πραγματικά την ανύπαρκτη δράση επειδή ο κύριος Μπερνάρ του Μπενουά Πουλβόρντε πατάει για πρώτη φορά το γκάζι σε μία άκυρη σεκάνς «καταδίωξης»). Φτάνοντας στη Βενετία, το νεανικό ρομάντζο συγκρούεται πιο έντονα με τις ταξικές διαφορές των δύο οικογενειών, για να καταλήξουμε σε ένα όχι ακριβώς happy end, το οποίο αφήνει ψήγματα επιθυμίας για ύπαρξη sequel. Την επόμενη φορά (αν υπάρξει), ξεχάστε και διαβατήριο και ταυτότητα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι αυτό που νομίζεις! Γαλλική, τρυφερή κομεντί με κοινωνικό σχόλιο, απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και εφήβους, κοινό το οποίο στην Ελλάδα καταναλώνει μονάχα… animated ντισνεϊκές (ως επί το πλείστον) παραγωγές. Χωρίς να είναι ένα πραγματικά κακό έργο, μιλάμε για κάτι το εντελώς άνευρο και αχρείαστο, το οποίο τουλάχιστον δεν καταντά ποτέ προσβλητικό (όπως το «Διακοπές στην Ίμπιζα», που σαν τίτλος θα δημιουργήσει ελαφρά σύγχυση στους θεατές αυτή την εβδομάδα…). Αν πεθαίνεις για να δεις λίγη Βενετία στο σινεμά, όλο και κάπου θα συνεχίζεται το… «Θάνατος στη Βενετία»!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα αγοράκι που έχει κάτι ζαβούς γονείς που του βάφουν τα μαλλιά ξανθά. Κάπως έτσι αρχίζουν όλα και καταλήγουν σε αυτά τα Πράιντ…