FreeCinema

Follow us

ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΧΟΡΔΕΣ (2016)

(LE COEUR EN BRAILLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μισέλ Μπουζενά
  • ΚΑΣΤ: Αλίξ Βαγιό, Ζαν-Σταν Ντι Πακ, Σαρλ Μπερλίνγκ, Πασκάλ Ελμπέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μαθήτρια σχολείου με πάθος για τη μουσική και το βιολοντσέλο αντιμετωπίζει σπάνια ασθένεια που την κάνει να χάνει σταδιακά την όρασή της. Τσιμπημένος μαζί της αλλά σκράπας στα μαθήματα συμμαθητής τη βοηθάει να κρύψει το μυστικό της ώστε να μπορέσει να συμμετάσχει στις εξετάσεις του ωδείου της, ενώ εκείνη του προσφέρει χείρα βοηθείας για τη βελτίωση των σχολικών επιδόσεών του.

Γεμάτη καλές προθέσεις είναι η ταινία τού εκ Τυνησίας προερχόμενου σκηνοθέτη Μισέλ Μπουζενά, ο γλυκανάλατος όμως τρόπος προσέγγισης που επιδεικνύει στο φιλμ του δεν επιτρέπει σε τούτο το σχολικό δράμα ενηλικίωσης να ξεφύγει από τα τυπικά (και αδιάφορα) βασικά.

Υπάρχει μια σχετική ομοιότητα με το πρόσφατο «Λάθος Αστέρι», όσον αφορά το ιατρικό κομμάτι της υπόθεσης, συναρτήσει της φιλίας που αναπτύσσουν οι δύο κεντρικοί ήρωες, αν κι εδώ δεν τίθεται θέμα ζωής ή θανάτου, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η σταδιακή τύφλωση είναι κάτι το αμελητέο. Πλην όμως, στην κατηγορία ταινιών με εφήβους που πηγαίνουν ακόμα σχολείο και βρίσκουν τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας, οι Αμερικάνοι σκηνοθέτες θαρρείς πως έχουν από δέκα ντοκτορά ο καθένας, ενώ για όλους τους υπόλοιπους (όχι μόνο για τους Γάλλους) μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητος πως απλά δεν το ‘χουν, είτε δράμα γυρίζουν είτε κωμωδία εντός σχολικού κτηρίου.

Καταφέρνουν, παρ’ όλα αυτά, να πρωτοτυπήσουν ως έναν βαθμό οι «Ευαίσθητες Χορδές», αφού αυτό που ξεκινά σαν ερωτικό σκίρτημα του ορφανού από μητέρα μικρού Βικτόρ προς την άριστη (εν αντιθέσει με εκείνον) συμμαθήτριά του Μαρί, δεν εξελίσσεται σε προεφηβικό ειδύλλιο (όπως είθισται) αλλά παραμένει στα στενά όρια μιας καθαρόαιμης φιλίας, με όλα τα σκαμπανεβάσματα που μια σχέση ανάμεσα σε δύο παιδιά μπορεί να κρύβει. Οι τρόποι που βρίσκουν για να αλληλοβοηθηθούν στα προβλήματα τα οποία αμφότεροι κουβαλάνε έχουν μια γοητευτική παιδική αφέλεια, στα επίπεδα της σκανταλιάς ενίοτε, που ίσως ξυπνήσουν μνήμες από αθώα μαθητικά χρόνια. Από τη στιγμή, δε, που ο Βικτόρ πληροφορείται την ανίατη ασθένεια της καλής του φίλης, στέκεται σαν άτυπος πατέρας δίπλα της (παρά το νεαρότατο της ηλικίας του), μιας και ο αυστηρός και πάντα πολυάσχολος δικός της είναι χαμένος στις υποχρεώσεις του – και την αφόρητη σχηματικότητα του χαρακτήρα του.

Χωρίς ποτέ να γίνεται εντελώς φανερό το υποτιθέμενο ασίγαστο πάθος της Μαρί για το βιολοντσέλο της, με τις φορές που τη βλέπουμε να το πιάνει στα χέρια της να είναι ελάχιστες, εύλογα ο βασικός σεναριακός πυλώνας εκτροχιάζεται, αφήνοντας σε πρώτο πλάνο τις σχολικές περιπέτειες των δύο μικρών πρωταγωνιστών και τις σχέσεις τους με τους δασκάλους και συμμαθητές τους, καθώς και τα προβλήματα των σπιτιών τους, με τον ανήμπορο να ξεπεράσει τον χαμό της συζύγου του πατέρα του Βικτόρ να ξεσκονίζει το εγχειρίδιο του ρόλου «ο χήρος πατέρας». Κάπως έτσι, η επιχειρούμενη εξερεύνηση των συναισθημάτων των χαρακτήρων (κάθε ηλικίας) που εμφανίζονται εδώ καταντά εντελώς άχαρη, με το τελικό αποτέλεσμα να μένει σίγουρα μετεξεταστέο, κάνοντας καλή παρέα με τους βαθμούς του συμπαθούς Βικτόρ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σχολική ταινία ενηλικίωσης που συνδυάζει γέλιο και δάκρυ, απευθυνόμενη στο προεφηβικό κοινό πρωτίστως. Από τη μια η τυπική μανιέρα της δραματουργίας και από την άλλη η όχι ακριβώς δημοφιλής σε αυτές τις ηλικίες γαλλική γλώσσα μάλλον δεν θα επιτρέψουν στο επιθυμητό «target group» να επιχειρήσει να συγκινήσει τις… ευαίσθητες χορδές του με δαύτο.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!