FreeCinema

Follow us

ΛΑΤΙΝΟΙ ΚΑΙ ΑΘΙΚΤΟΙ (2016)

(INSEPARABLES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάρκος Καρνεβάλε
  • ΚΑΣΤ: Όσκαρ Μαρτίνες, Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα, Αλεχάντρα Φλέσνερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ο Φελίπε, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας που καταλήγει τετραπληγικός μετά από ένα φρικτό ατύχημα με αλεξίπτωτο πλαγιάς, θα επαναπροσδιορίσει την αξία της ζωής όταν ο νεοπροσληφθείς βοηθός του, Τίτο, αποδειχτεί μεγάλο ταλέντο στην… πλάκα.

Με τον ανεκδιήγητο ελληνικό τίτλο «Λατίνοι και Άθικτοι» (κλαίμε!), η ταινία του Μάρκος Καρνεβάλε είναι σίγουρο πως… κάτι σου θυμίζει. Αν αναρωτιέσαι τι είναι αυτό, άσε με να σου μιλήσω για μια γαλλική ταινία που διανεμήθηκε στη χώρα μας το μακρινό 2012, τιτλοφορούμενη ως «Άθικτοι», με πρωταγωνιστές τον Φρανσουά Κλουζέ και τον τότε ανερχόμενο Ομάρ Σι. Ναι, καλά κατάλαβες. Οι… λατίνοι «Άθικτοι» είναι το αργεντίνικο remake μιας κατά τα άλλα συμπαθητικής ταινίας, που όμως κανείς μας δεν ήθελε. Ούτε καν το καλοκαίρι. Μα το Θεό (κλείσιμο ματιού)!

Η υπόθεση δεν απέχει καθόλου από αυτήν που ήδη ξέρεις, παρ’ όλα αυτά ας κάνουμε μια επανάληψη για όσους αποφασίσουν να δουν αυτό το φιλμ ως original – που δεν είναι. Ο Φελίπε (Όσκαρ Μαρτίνες) βρίσκεται καθηλωμένος σε ένα αναπηρικό αμαξίδιο μετά από ατύχημα που λίγο έλειψε να του κοστίσει τη ζωή. Έκτοτε, περνά τον χρόνο του στο σπίτι, κάτω από αδιάκοπη φροντίδα και προσοχή. Μια μέρα ο Φελίπε θα αποφασίσει να προσλάβει έναν βοηθό, προκειμένου να γίνει – κυριολεκτικά – το δεξί του χέρι, λόγω των αυξημένων αναγκών που του επιβάλλει η κατάσταση της υγείας του. Πολλοί είναι οι υποψήφιοι για τη θέση, ορισμένοι μάλιστα με τα πλέον κατάλληλα προσόντα, ένας όμως είναι αυτός που τελικά θα πάρει τη δουλειά και, πιο συγκεκριμένα, ο Τίτο, ο βοηθός του κηπουρού που φροντίζει την έπαυλη του Φελίπε. Η θετική στάση ζωής και οι… ανορθόδοξες μέθοδοι θεραπείας τού Τίτο θα κερδίσουν τη συμπάθεια του Φελίπε, ο οποίος για πρώτη φορά μετά το ατύχημα θα δει τι σημαίνει να σε αντιμετωπίζουν δίχως ίχνος λύπησης και οίκτου.

Κοπιάροντας με περισσή λεπτομέρεια το σενάριο των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό (το οποίο με τη σειρά του βασίστηκε σε πραγματική ιστορία, να τα λέμε κι αυτά), ο Καρνεβάλε σκηνοθετεί καρέ-καρέ μια ταινία που δεν φέρνει απολύτως τίποτα το καινούργιο, τόσο στο αυθεντικό φιλμ καθαυτό όσο φυσικά και στο αργεντίνικο σινεμά, τσιμπώντας μια συνταγή έτοιμη και εγγυημένη, μόνο για να τη μεταφέρει για δεύτερη φορά στη μεγάλη οθόνη, απλά με διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Δεν ξέρω πόσο ακόμη μπορεί να συνεχιστεί το κακό των – κακών – κινηματογραφικών remakes, ξέρω όμως πως όταν φτάνει κανείς να ξανα-παρουσιάσει μια ταινία του 2011, τότε όχι απλά υπάρχει πρόβλημα, αλλά και καμία διάθεση των δημιουργών για πρωτότυπες ιδέες, συνεπώς «κοινό μου, γραμμένο σε έχω!». Στην προκειμένη περίπτωση το «Λατίνοι και Άθικτοι» δεν αποτελεί ένα κακό remake, είναι απλά ένα αδιάφορο remake, μια ταινία που στα δικά μας μάτια ήταν αναμενόμενο πως θα «εξαργύρωνε» την ύπαρξή της στο «όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω» κινηματογραφικό μας καλοκαίρι, συνεπώς όση εντύπωση μου προκαλεί πια το είδος της γαλλικής κομεντί – βδέλλας, άλλο τόσο μου προκαλεί και η αγορά της εν λόγω ταινίας από την εγχώρια διανομή.

Σε σύγκριση με την ταινία των Νακάς – Τολεντανό, αυτή του Καρνεβάλε έχει τουλάχιστον να επιδείξει την αυθόρμητη ερμηνεία του Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα (ίσως τον θυμάσαι από τα «Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας») στον ρόλο του Τίτο, που ως προς το υποκριτικό του ταλέντο ξεφεύγει αρκετά σε σχέση με την αντίστοιχη του Ομάρ Σι, αν και στις δυο περιπτώσεις το θέμα της «πολιτικής ορθότητας» χρησιμοποιείται ως πανάκεια κατά τι περισσότερο απ’ όσο θα χρειαζόταν ή ενδεχομένως θα έπρεπε, προκειμένου να δικαιολογήσει το υποθεσιακό υπόβαθρο του φιλμ. Κατά τα άλλα, αναμενόμενη σκηνοθεσία και γλυκανάλατες εξάρσεις διαλόγων, σε μια ταινία που θα ήταν προτιμότερο να δεις στην αυθεντική της εκδοχή, αν μη τι άλλο για να γλυτώσεις το «συγχωροχάρτι» που φαίνεται να ζητά ο σκηνοθέτης, με τη δικαιολογία πως ακόμη κι αν κάποια πράγματα είναι κομμάτι απεριποίητα, στην τελική, είναι επειδή το στόρι το έχεις ξαναδεί και το ξέρεις, μωρέ. Γιατί να το ξαναδείς, λοιπόν;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι από αυτούς που είχαν παρακολουθήσει την original (και μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στη χώρα μας) ταινία και είχες περάσει καλά, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να δεις και τούτο το remake, αφού πρόκειται περί ξεκάθαρου σινεματικού déjà vu. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δεις αυτό το φιλμ έτσι κι αλλιώς, υπάρχουν άλλες πρωτότυπες ταινίες εκεί έξω, φτάνει με το «διασκεδαστικό εργάκι» στο θερινό σινεμαδάκι, ακόμα δεν μπήκε το καλοκαίρι και γκώσαμε ήδη στη μετριότητα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.