FreeCinema

Follow us

ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (2015)

(IN THE HEART OF THE SEA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρον Χάουαρντ
  • ΚΑΣΤ: Κρις Χέμσγουορθ, Μπέντζαμιν Γουόκερ, Κίλιαν Μέρφι, Μπρένταν Γκλίσον, Μπεν Γουίσο, Τομ Χόλαντ, Μισέλ Φέαρλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Φαλαινοθηρικό στα 1820 έρχεται αντιμέτωπο με θανάσιμο κήτος τεραστίων διαστάσεων που δεν λέει να αφήσει μέλος του πληρώματος ζωντανό στον ωκεανό, λες και είναι ορκισμένο να εκδικηθεί όλο το ανθρώπινο γένος μαζί!

Στα χαρτιά είχαμε κάτι πραγματικά επικό, με βάση την ιστορία που ενέπνευσε τη συγγραφή του κλασικού αναγνώσματος «Μόμπι Ντικ» από τον Χέρμαν Μέλβιλ. Ο Ρον Χάουαρντ είναι ένας σοβαρός και έμπειρος επαγγελματίας του Χόλιγουντ με γνώση στο μεγάλο θέαμα. Τα πρώτα promos του φιλμ υπόσχονταν κάτι μεγαλεπήβολο. Στο φινάλε, όμως, το «Στην Καρδιά της Θάλασσας» δείχνει μάλλον άψυχο και παγερό, σχεδόν όπως το βλέμμα της φονικής φάλαινας του έργου.

Η αφήγηση του φιλμ μπλέκει τον μύθο της πραγματικότητας (όσο μπορεί να γίνει πιστευτή κι αυτή, εδώ που τα λέμε) με τις αναμνήσεις του μοναδικού επιζώντα του ταξιδιού του φαλαινοθηρικού, 30 χρόνια μετά την τραγωδία, καθώς «συνεντευξιάζεται» από τον Μέλβιλ (Γουίσο), ο οποίος αναζητεί το θέμα του επόμενου βιβλίου του. Αυτό το χρονικό πηγαινέλα δημιουργεί κάποιες παύσεις που ο Χάουαρντ θεωρεί απαραίτητες για να προσθέσουν ανθρωπιά και συγκίνηση στο πρόσωπο του αφηγητή Τομ Νίκερσον (Γκλίσον), όμως οι χαρακτήρες δεν αποκτούν ποτέ ουσιαστική υπόσταση και βάθος, κάποια δόση ψυχισμού που θα κάνει και τον θεατή να τους νιώσει.

Αρχικά, έχουμε το στερεότυπο της σύγκρουσης του κεντρικού ήρωα ναυτικού από τον οποίο οι πλοιοκτήτες στερούν την θέση του καπετάνιου (που, αν και ικανότατος, δεν προέρχεται από ονομαστή οικογένεια για να διεκδικήσει την όποια θέση εξουσίας). Αυτή η σύγκρουση θα δοκιμαστεί πρώτα σε άσχημα καιρικά φαινόμενα που θα θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος, και θα κορυφωθεί στην αναζήτηση μεγαλύτερων φαλαινών στον ωκεανό, κατόπιν πολλών μηνών και εξάντλησης των ναυτικών. Ο Χάουαρντ δεν εστιάζει τόσο σε χαρακτήρες, όπως βλέπαμε σε στουντιακές ναυτικές περιπέτειες (ανταρσιών συνήθως) του κλασικού παρελθόντος, αλλά σε ατμόσφαιρες, ένταση και σε λεπτομέρειες που στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο στον εντυπωσιασμό του 3D εφέ, με κάποιο παραπανίσιο άγχος, ίσως, να προσφέρει αληθοφάνεια το πάντρεμα των ρεαλιστικών στοιχείων με την ψηφιακή… υπερβολή του πράγματος (από τις καταιγίδες μέχρι το μέγεθος της κυνηγού φάλαινας).

Από τη στιγμή που το καράβι γίνεται παρελθόν, οι επιζώντες (σε βάρκες, πια) πασχίζουν να βρουν στεριά με ελάχιστο νερό και σχεδόν ανύπαρκτα τρόφιμα στην κατοχή τους, κατάσταση που υποδηλώνει αποφάσεις και σκηνές φρίκης, οι οποίες είναι μετριασμένες από το PG-13 rating, προφανώς. Μοιραία, αυτό το κομμάτι, του αγώνα επιβίωσης, πάσχει σε ρυθμό και ενδιαφέρον, και – περισσότερο παράδοξα – δεν γίνεται καν πιστευτό, εν τη απουσία του ψηφιακού «ψεύδους», πια! Απογυμνωμένο από το μέγεθος του θεάματος, το «Στην Καρδιά της Θάλασσας» συναντά κάτι σαν… τη «Ζωή του Πι», αλλά δίχως τη μαγεία ή εκείνη την κινηματογραφική τέχνη που μπλέκει τη σκληρότητα της πραγματικότητας με τη φαντασία που μυθοποιεί ή «φτιασιδώνει» τη ζωή. Όλο αυτό θέλει και λίγη καρδιά, πώς να το κάνουμε;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λίγο από «White Squall» (1996), λίγο από… «Alive» (1993) με αντίπαλο το υγρό στοιχείο της Φύσης, πολύ περισσότερο από ψηφιακά εφέ κι έχουμε ένα δράμα εποχής που αρχικά εντυπωσιάζει το βλέμμα αλλά, σταδιακά, κάνει τα ελαττώματά του (η τραγωδία της εμπειρίας έχει μπει στον «αυτόματο πιλότο» και οι ερμηνείες δεν την υποστηρίζουν) όλο και πιο εμφανή. Μέχρι ενός σημείου, πάντως, προσφέρει μεγάλο θέαμα, για ένα σαφώς πιο… αγορίστικο κοινό (μοιραία). Όσοι έχουν ένα κάποιο θέμα με τις ναυτίες, δεν θα το διασκεδάσουν.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.