FreeCinema

Follow us

ΜΑΖΙ… ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ (2014)

(BLENDED)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανκ Κοράτσι
  • ΚΑΣΤ: Άνταμ Σάντλερ, Ντρου Μπάριμορ, Γουέντι ΜακΛέντον-Κόβεϊ, Μπέλα Θορν, Μπράξτον Μπέκαμ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Μετά από ένα καταστροφικό, πρώτο ραντεβού «στα τυφλά», ο Τζιμ και η Λόρεν συναντιούνται ξανά σε ένα resort για οικογένειες στην Αφρική, όπου θα αναγκαστούν να μοιραστούν την ίδια σουίτα για μια εβδομάδα, μαζί με τα παιδιά τους! Η μοίρα θέλει να γίνουν ζευγάρι ή, απλώς, τα… χειρότερα έρχονται;

Είχα την τύχη να παρακολουθήσω το φιλμ σε μια προβολή με… κανονικούς θεατές! Ξέρεις, αυτό το περίεργο είδος που πηγαίνει σινεμά, ακόμη. Η προδιάθεση ήταν σαφώς επηρεασμένη από την αρνητική καριέρα τού «Μαζί… με το Ζόρι» στο αμερικανικό box-office. Το μόνο που ζητούσα, λοιπόν, ήταν να περάσω ευχάριστα. Καμία σχέση με καλλιτεχνικά κριτήρια, καταλαβαίνεις. Και… εξεπλάγην! Όχι μονάχα γιατί και εγώ και το υπόλοιπο κοινό ξεκαρδιστήκαμε στα γέλια, αλλά επειδή η ταινία με έβαλε σε σοβαρές σκέψεις που αφορούν τα κινηματογραφικά είδη, κάτι που μου αρέσει να μελετώ και να παρατηρώ μέσα από αυτή τη δουλειά.

Η αμερικανική παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών γνωρίζει πως υπάρχουν αρκετά είδη θεατών, τα οποία και καθορίζουν το στόχο τον οποίο πρέπει να επιτύχει στο εκάστοτε target group μια ταινία. Ένα από αυτά είναι και η οικογενειακή – νεανική κωμωδία, με περιεχόμενο και θέαμα το οποίο δεν πρέπει να προσβάλει ηλικίες τύπου 10 – 15 ετών, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να εμπεριέχει και κάτι το «adult» για να κρατήσει… ζωντανούς στην αίθουσα τους ενήλικες γονείς ή συνοδούς της πιτσιρικαρίας. Αυτό το είδος των φιλμ, ενίοτε, έχει και έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, εστιάζοντας σε ζητήματα ενηλικίωσης, σεξουαλικής αφύπνισης και συμπεριφοράς, γενικότερα όλα αυτά για τα οποία πολλά παιδιά ντρέπονται να ρωτήσουν τους γονείς τους για να μάθουν την αλήθεια, αλλά μέσω μιας ταινίας η αφορμή για κουβέντα θα προκύψει ευκολότερα. Στο παρελθόν, κάποιες τέτοιες κωμωδίες παρήγαγε το studio της Disney, σε εποχές σαφώς πιο συντηρητικές για να «μιλήσουν» πιο τίμια στο νεαρότερο κοινό. Παρ’ όλα αυτά, βγήκαν και διαμάντια όπως το «The Parent Trap» (1961).

Το genre αυτό επιβιώνει ακόμη στις ΗΠΑ, λόγω μαζικής δυναμικής θεατών, όμως, δυσκολεύεται να προσεγγίσει το διεθνές κοινό για δύο βασικές αιτίες: α) η γλώσσα (πλην των χωρών που μεταγλωττίζουν τα πάντα) αστοχεί στο να «πιάσει» και το πιο παιδικό κοινό και β) η κουλτούρα (όσο «αμερικάνικη» κι αν είναι η ζωή μας, ουδείς λαός το παραδέχεται και το τελικό προϊόν εισπράττει τη ρετσινιά της «αμερικανιάς»…). Εκτός και αν υπάρχει ένας extra πόλος έλξης…

Αυτόν το ρόλο έρχονται να καλύψουν ο Άνταμ Σάντλερ και η Ντρου Μπάριμορ, που έχουν πείσει ως ρομαντικό ζευγάρι στη μεγάλη οθόνη δύο φορές ακόμη στο παρελθόν, με τα «The Wedding Singer» (1998) και «50 First Dates» (2004). Η χημεία των δύο ηθοποιών είναι δεδομένη και τούτη τη φορά, ο παράγων χρόνος μπορεί να προσθέσει μια συναισθηματική νότα στο «ζευγάρωμά» τους, κάτι το οποίο, φυσικά, αφορά τους θεατές που αρέσκονται στο είδος της ρομαντικής κωμωδίας, είναι γνώστες των προηγούμενων φιλμ και… δεν ειρωνεύονται το σινεμά του entertainment value. Κοινώς, γνωρίζουν τι πρόκειται να καταναλώσουν!

Το ρομαντικό κομμάτι είναι και το πιο πιασάρικο αλλά και το πιο λειτουργικό στο «Μαζί… με το Ζόρι». Με το επιπλέον δέλεαρ του εξωτικού φόντου και τους υποστηρικτικούς δεύτερους χαρακτήρες (bonus πόντοι στη συνεργάτιδα της Μπάριμορ, Γουέντι ΜακΛέντον-Κόβεϊ, που «ανακυκλώνει» το ρόλο της από τις «Φιλενάδες» του 2011), το φιλμ παρέχει ουκ ολίγες αστείες σκηνές σωματικού χιούμορ, παρεξηγήσεις και τρελά λογοπαίγνια ή παιχνίδια με το soundtrack (η διπλή σκηνή με το «κρυφό» νόημα του τραγουδιού που παίζει στη σκέψη των ηρώων), που εξασφαλίζουν το γέλιο και εκπληρώνουν το στόχο για ένα ανάλαφρο δίωρο. Όταν προσθέτεις τα παιδιά που μεγαλώνουν και οι δύο ως single parents, όμως, η ταινία πατάει σε στερεότυπα που προσπαθούν να κάνουν πλάκα ακόμη και με ευαίσθητα θέματα (όπως η απώλεια της μητέρας της μιας οικογένειας από την επάρατο νόσο, με τη μια κόρη να φαντάζεται διαρκώς την παρουσία τής εκλιπούσας κοντά της). Βέβαια, για ένα πιο οικογενειακό (συνολικά) κοινό, όλα αυτά έχουν έναν παραπανίσιο λόγο ύπαρξης.

Το τελευταίο ημίωρο κλείνει προς το πιο έντονο συναίσθημα (αν όχι τραβάει λίγο παραπάνω τα όρια της διάρκειας του φιλμ), όμως, και πάλι υπάρχουν στιγμές που μπορούν να σε τουμπάρουν (όσο κυνικός και να είσαι, λυγίζεις με το νανούρισμα της Μπάριμορ που τραγουδά το «Over the Rainbow»), ενώ η κατακλείδα της ένωσης του πρωταγωνιστικού ζευγαριού αποδεικνύει τη δύναμη του λαϊκού θεάματος, έτσι όπως μονάχα το αμερικανικό σινεμά μπορεί να σου το σερβίρει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ρομαντική κωμωδία που διδάσκει και κάτι παραπάνω το πιο νεανικό κοινό και τους γονείς, προσφέρεται για εύπεπτη διασκέδαση σε θερινό σινεμά. Δε θα ζήσεις τον απόλυτο… τρόμο, αν γνωρίζεις τα προηγούμενα φιλμ του Σάντλερ και της Μπάριμορ (γίνανε και κινηματογραφικοί γονείς, πια, είναι για να κλαίμε…). Δε θα… επιζήσεις αν προτιμάς κάτι πιο πνευματώδες και «ευρωπαϊκό» στην κωμωδία (αν και με τόση μπαλαφάρα γαλλικής φαρσοκωμωδίας τα τελευταία χρόνια, είναι να απορεί κανείς για το γούστο που θα έχεις, πλέον). Χτύπα συναγερμό όποτε εμφανίζεται ο Τέρι Κρουζ με το εννιαμελές harmony group των Thathoo, μπορεί και να φύγεις από το κάθισμα γελώντας…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.