FreeCinema

Follow us

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ (2017)

(A FAMILY MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουίλιαμς
  • ΚΑΣΤ: Τζέραρντ Μπάτλερ, Γκρέτσεν Μολ, Άλισον Μπρι, Γουίλεμ Νταφόου, Άλφρεντ Μολίνα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ένας φιλόδοξος, εργασιομανής «κυνηγός κεφαλών» σε γραφείο ευρέσεως εργασίας καλείται να βάλει τις σωστές προτεραιότητες στη ζωή του, όταν το πάμπλουτο αφεντικό του ανακοινώνει πως θα αποσυρθεί, την ίδια περίοδο με τη διάγνωση λευχαιμίας του 10χρονου γιού του.

Ο τηλεοπτικός – κινηματογραφικός παραγωγός κι ενίοτε σεναριογράφος Μαρκ Γουίλιαμς, αποφάσισε για κάποιο λόγο να σκηνοθετήσει κιόλας, και το ντεμπούτο του είναι αυτό το καναδο-αμερικάνικο δράμα γυρισμένο στο Σικάγο. Κι ενώ είναι από εκείνες τις ταινίες που, τις παλιές καλές εποχές, θα τη νοίκιαζες από βαρεμάρα στο γειτονικό σου video club (επειδή τις super νέες κυκλοφορίες τις είχαν αρπάξει ήδη άλλοι…), φέτος βρίσκει κανονική διανομή στα θερινά σινεμά (γιατί όχι, άλλωστε, μια ματιά στο γενικότερο επίπεδο κινηματογραφικών κυκλοφοριών το κάνει απόλυτα λογικό).

Συνοπτικά, λοιπόν, ο Τζέραρντ Μπάτλερ προσπαθεί (μάλλον μάταια πια) να διασώσει την φθίνουσα πορεία της καριέρας του, ερμηνεύοντας εδώ έναν χαρακτήρα που στη δεκαετία του ‘30 ή και του ’40 ίσως και να απασχολούσε την καλλιτεχνική πένα του Φρανκ Κάπρα. Μόνο που το αποτέλεσμα αυτής εδώ της ταινίας κάνει προσβλητική ακόμα και την μακρινή αναφορά στο όνομα του θρυλικού παραμυθά του – πλέον χρεωκοπημένου – «αμερικανικού ονείρου». Αντ’ αυτού, έχουμε ένα διλμ δύο άκρων, το ένα ξεκινώντας ως «ξεφούσκωτη» και πολιτικά ορθή μίξη του «Λύκου της Wall Street» και του «Το Μεγάλο Σορτάρισμα», με τον Μπάτλερ να γκαρίζει εντολές και να κλείνει ανήθικες, έως και παράνομες συμφωνίες στο όνομα της φιλοδοξίας και του ανταγωνισμού, καθώς το αδηφάγο αφεντικό του (ο Νταφόου σε ρόλο «παίρνω τα λεφτά και τρέχω»!) ανακοινώνει πως, όταν αποσυρθεί συντόμως, θα παραδώσει την εταιρεία ή στον Μπάτλερ ή στην πιο «ηθική» ανταγωνίστριά του. Από την άλλη, όταν γυρίζει σπίτι του, η ταινία τουμπάρει σε οικογενειακό δράμα τόσο κλισεδιάρικο που ανταγωνίζεται φτηνές αμερικανικές τηλεταινίες των αρχών του ‘90 ή ακόμα και εκείνες τις γλυκερές-μέχρι-θανάτου αμερικάνικες διαφημίσεις για ασφάλειες ζωής! Ο πατέρας που χάνει τις οικογενειακές γιορτές και δεν δείχνει να εκτιμά αυτό που έχει (μια υπέροχη οικογένεια) μέχρι να το δει να κλονίζεται με τον πιο δραματικό τρόπο, η αγάπη του ζευγαριού που κινδυνεύει από την φιλοδοξία του ήρωα, μπλα μπλα μπλα… Η Γκρέτσεν Μολ, στο ρόλο της πολύπαθης συζύγου και μετέπειτα τραγικής μητέρας, είναι η μόνη που κάπως διασώζεται, αν και δεν τη βοηθούν οι εξεζητημένοι και αβάσταχτα μελοδραματικοί διάλογοι που υπονομεύουν ακόμα και τις ελάχιστες συμπαθείς σκηνές της ταινίας, ενώ, δυστυχώς, στην ίδια συνομοταξία μπαίνει αναπόφευκτα και η μικρή υποπλοκή του χαρακτήρα του Άλφρεντ Μολίνα, ο οποίος απλά χαραμίζεται και που υπάρχει εδώ.

To κακό είναι πως ο Γουίλιαμς προσπαθεί μάταια να κάνει τον κεντρικό του ήρωα συμπαθή, προσπερνώντας τις ανήθικες τακτικές του, την αργοπορία του και την αποξένωσή του από την οικογένειά του (κι έναν περιστασιακό, σχεδόν ανεπαίσθητο ρατσισμό), δείχνοντας εντελώς παράδοξα τις δυο αντιφατικές πλευρές του χαρακτήρα του, έτσι ώστε να δικαιολογήσει την τελική αλλαγή πορείας της ζωής του. Και αποτυγχάνει.

Είναι μάλλον εγγυημένο πως δεν πρόκειται να δείτε πιο συναισθηματικά και (το χειρότερο) κακογραμμένα εκβιαστική ταινία φέτος. Όταν ο Μπάτλερ με τον άρρωστο γιό του έχουν διαλόγους του στυλ «μπαμπά, πιστεύεις στον Θεό;» ή όταν ο μικρός τον ρωτά τι συνέβη με τους Δίδυμους Πύργους για να συμπληρώσει την ερώτηση με το «στενοχωρήθηκες τότε;», ξέρεις πως ο δημιουργός της σε δουλεύει ως θεατή κανονικά και… φτηνά. Οι σκηνές όπου χαρακτήρες κρυφακούν εξομολογήσεις άλλων, η κρίση ανθρώπινης αξιοπρέπειας που καταλαμβάνει σταδιακά τον πρωταγωνιστή καθώς και το εξοργιστικά χαρούμενο φινάλε, μάλλον θα κάνουν τα κόκκαλα του μακαρίτη του Κάπρα να στριφογυρίζουν, όπως μάλλον και τα οπίσθια της πλειοψηφίας των θεατών που θα την επιλέξουν για την κινηματογραφική τους έξοδο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε πιστοί θαυμαστές του Μπάτλερ (εντάξει, και της μελούρας) κι έχετε ακόμα ελπίδες για την καριέρα του, μάλλον δεν θα κακοπεράσετε, βλέποντας τον αγαπημένο σας ηθοποιό να σφίγγεται να βγάλει το απαιτούμενο συναίσθημα. Οι υπόλοιποι… σύντομα στο video club της γειτονιάς σας!

MORE REVIEWS

Η ΛΑΜΨΗ

Ο Τζακ Τόρανς αναλαμβάνει τη θέση του επιστάτη ενός άδειου και απομονωμένου ξενοδοχείου το οποίο δεν λειτουργεί κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Μερικές εβδομάδες αργότερα, θα επιχειρήσει να σκοτώσει τη γυναίκα του και το παιδί του.

ATOMIC BLONDE

Υπερ-πράκτορας της βρετανικής MI6, η Λορέιν Μπρότον αποστέλλεται στο διχασμένο, ταραγμένο Βερολίνο λίγες μέρες πριν την πτώση του τείχους, για να ανακτήσει ανεκτίμητη λίστα που κινδυνεύει να πέσει στα χέρια Ρώσων «συναδέλφων» της.

ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΑ

Στο Παρίσι των τελών του ’60, επτά γυναίκες αποκαλύπτονται μέσα από αντίστοιχες βινιέτες που κριτικάρουν τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων, τη σεξουαλικότητα και την κοινωνική υποκρισία που καλά κρατεί διαχρονικά.

Ο ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ

Σωματοφύλακας με «λερωμένο» βιογραφικό υποχρεώνεται να συνοδεύσει επαγγελματία hitman (ο οποίος τυγχάνει και θανάσιμος εχθρός του) από το Λονδίνο μέχρι το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, έτσι ώστε ο δεύτερος να καταθέσει ως μάρτυρας κατηγορίας κατά Λευκορώσου δικτάτορα, υπεύθυνου για μαζικές δολοφονίες πολιτών.

150 MG

Πνευμονολόγος του πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Βρέστης ανακαλύπτει σύνδεση ανάμεσα σε φάρμακο που χορηγείται σε υπέρβαρους διαβητικούς και θανατηφόρων συμβάντων εξαιτίας καρδιοαγγειακών παθήσεων. Θα ξεκινήσει αγώνα για την απόσυρση του εν λόγω σκευάσματος, οι μεν περγαμηνές της όμως είναι φτωχές, τα δε χρήματα που διακυβεύονται πολλά.