FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 2: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (2014)

(THE WOMAN IN BLACK 2: ANGEL OF DEATH)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τομ Χάρπερ
  • ΚΑΣΤ: Φίμπι Φοξ, Όουκλι Πέντεργκαστ, Χέλεν ΜακΚρόρι, Τζέρεμι Ίρβαϊν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αγγλία, Β΄ Παγκόσμιος: σκαστοί απ’ το blitzkrieg στην πρωτεύουσα, τρυφερούδια χωρίς γονείς και οι 2 επιβλέπουσες του ιδρύματός τους καταφεύγουν στην επαρχία, σ’ «εκείνο» το σπίτι. Μπόμπιρας έχει πιει το αμίλητο νερό κι ελκύει εκτόπλασμα βάι-βάι, δασκαλίτσα «τι τρέχει;» επίμονα ρωτάει, η διευθύντρια στραβά όλους τους κοιτάει, αεροπόρος με αφανή πληγή βοηθάει, το αερικό τής Τζινέτ Χάμφρυ λυσσάει. Στον άλλο κόσμο ποιος (μετά τον… Χάρι Πότερ) θα πάει;

Νεαρός, χήρος και με αγοράκι δικηγόρος απ’ το βικτωριανό Λονδίνο, σε χωριό για τακτοποίηση των τίτλων αδειανού αρχοντικού ψιλορημαδιού, ακούει φωνές στη σιγαλιά και βλέπει νεκρούς ανθρώπους, ενώ του φορτώνονται σωβινιστές ντόπιοι, αυτόχειρες παρθένοι, αερικά. Αλλά το déjà vu στοιχειωτικής γριφοπλοκής, οι μία ιδέα σκιαχτικές «να ‘το, πετιέται» τεχνικές, το ημινόθο σάβανο baroque chic & ομιχλωδών ατμοσφαιρών, άσε τα σάπια τού Αποκάλυψη Τώρα επεξηγηματικού ματσό λαλά χαροκαμένης και τού εξορκισμού πτωματικού αναπαμού τη φύλαγαν στην προ τριετίας συγγνωστή τυμβωρυχία εις βάρος (και του ισπανικού «Το Ορφανοτροφείο») του best seller της Σούζαν Χιλ – αν και ο Διευθυντής μας έχει ελαφρώς θετικότερη άποψη για δαύτο.

Με το δέος για την κλασική αχλύ τής ξανά συμπαραγωγού Hammer Films σε υποχώρηση (και λόγω των νέων χρονοσυντεταγμένων) αλλά ξανά θύμα εμπνεύσεων του ασιατικού φανταστικού σε ανεπιθύμητα κρούσματα, στη δεύτερη séance επίκλησής της, «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» μένει τελικά, η δύστυχη, εκ νέου σκιά τού δυνητικά σοκαριστικού εαυτού της. Τώρα ως, αξιοσημείωτα υποδόρια μα λειψά και τελικά ξέπνοα υποβάλλον τη φρίκη τού πολέμου, rustique έπους του ‘40 μεταγοτθικό και σιριαλκιλερικά εκδικητικού κλου ντουβρουτζά επιβίωσης horror μυστήριο φαντασματικό, που δε σε στοιχειώνει.

Το παίρνουν στο λαιμό τους επίσης το ότι, αν και η δυσοίωνη madam κινεί τα νήματα των ντου, η διαλείπουσα… φιγούρα της τη στιγματίζει ως λίγο – πολύ άφαντη (και στο πρώτο φιλμ αυτό το φαινόμενο ήταν πρόβλημα), κάτι που εξαϋλώνει και δραματουργικά την ύστερη αχρείαστη αιφνίδια τροπή διεκδίκησης δεσμών αίματος με τον πιτσιρίκο του original ως ξεφουρνισμένο αίτιο της εκδικητικής εγκαταβίωσής της στο συφοριασμένο οίκημα. Το ότι το διακύβευμα παιδιού – ενδιαμέσου & στόχου σε παραψυχολογικό χαμό έχει ξεσκιστεί στο παίξιμο την τελευταία πενταετία (από φραγκοφονιάδες όπως τα «Παγιδευμένη Ψυχή» και «Το Κάλεσμα»). Το ότι τα εφετζίδικα «αρπάγματα» του μοντάζ (ιδίως τα blink and you miss them «ηλεκτροσόκ») παθαίνουν αντί να σου προκαλούν σύγκρυο. Το ότι στην κλιμάκωση το «φύγε συ – έλα συ» επαπειλούμενων προσώπων κρεμάται επί… ξύλου ντεκουπαζιακά.

Καταληκτικά, το ότι η εκμυστήρευση του τραύματος του πιλότου σκάει φροϋδικά ψιλοαπότομα και βαλτά, προτού βουτήξει (νύξη…) ξανά εξιλεωτικά προβλεπτά, ενόσω το τελειώνει σχηματικά η «Δώσε και Σώσε» survivor θυσία υπό το νερό – και μετά γιατρεύεται και παίρνει και πάνω του (ανακουφιστικά κιόλας) ξαφνικά το μικρό. Είναι… αμαρτία – καθώς το πρώτο ημίωρο υπόσχεται δέος λάου λάου χτίζοντας σασπένς στα θεμέλια, το βιζέρ καδράρει στοχευμένα κολοριζέ τις γκραβούρες με συνεργό το design που αραχνιάζει ωραία το νοτισμένο ερμάριο παλιάμπελου, και φοβιστικά εμψυχωμένα παιχνίδια, μια φουρκισμένη μακρυμαλλούσα, ένα τυμπανισμένο στο ύδωρ ανήλικο κορμί, ένα πουλί βαρεμένο σε πόρτα παρότι δεν κοψοχολιάζουν (συν)εκτιμώνται ως σκιαχτικά «νούμερα», με τη Φίμπι Φοξ όχι άμοιρη μιας υποκριτικής Έκτης Αίσθησης (με κάτι από Νατάσα Μποφίλιου!), τη Χέλεν ΜακΚρόρι προσηκόντως αυστηρή παρουσία και τον βουβό μπούλη νέο «Ντέιμιαν» στο πιο στρουμπουλό και μη κακιασμένο. Αλλά «Η Γυναίκα με τα Μαύρα 2» Άγγελος του δικού της Θανάτου ως franchise είναι. Μαζί με το γλίσχρο υστέρημά σου και κατάρα δίνε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μανιακέ της category, θα ιντριγκαριστείς και, πιθανότατα, θα απογοητευθείς. Ενδεχομένως θα σε καταλάβει κάπως περισσότερο της σακαφιόρας ο δαίμων αν είσαι μάνα και υπερδεισιδαίμων. Κανίβαλε των multiplex, αν το βρεις παλαιάς σχολής, τουλάχιστον μην το γελοιοποιείς με το να θορυβείς. «Κότα» ενώπιον του genre; Δεν έχει άγριες «φάσεις» – αλλά μην προκαλείς το ριζικό σου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.