FreeCinema

Follow us

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΙΛΕΡ (2013)

(WE'RE THE MILLERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Σουντέικις, Τζένιφερ Άνιστον, Γουίλ Πόλτερ, Έμμα Ρόμπερτς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Κατόπιν ξαφρίσματος της καβάντζας και των εισπράξεών του υπόχρεος επί ποινή ζωής σε μεγιστάνα αφεντικό, 30φεύγα slacker διακινητής χασίς αναλαμβάνει να παραλάβει φορτίο μαριχουάνας από Μεξικό και να το μπάσει στις ΗΠΑ, με την επί πληρωμή βοήθεια υπεράνω υποψίας «οικογένειας» ρέστης στριπτιζούς και nerd (γειτόνων του), καθώς και μίας ξέμπαρκης έφηβης. Από πισωγλέντη Ζητά, συνοριακή περίπολο, jefe της πρέζας, κυκλώπειο τσιράκι του, στενή επαφή με on the road φαμίλια ενός της Δίωξης, δαγκανιάρα αραχνάρα και τη libido τους (πώς) θα καθαρίσουν;

Είσαι ο δημιουργός του «Dodgeball» και, ενώ χαλαρώνεις με «μαλακά», παρέα απ’ το σινάφι και σερί «Το Τρελό Θηριοτροφείο Πάει για Διακοπές» / «Μια Οικογένεια… Ψώνιο» / «Breaking Bad», σας έρχεται! Τι ψήνετε για τον αργιλέ μιας major που αποφασίζει να σπρώξει επιτέλους στις μάζες μια 00’s ποιότητα του «SNL» (Σουντέικις), με δώρο μια ξεθυμασμένη αλλά steady-seller τζιβάνα (Άνιστον); Το rated R χαρμάνι για τις μάζες του YouTube (προσέξτε πώς παίζει εδώ σε 2 σκηνές το νέο όπιο του λαού) τού ανωτέρω «σόι σε τρεχάματα» τρίφυλλου που, σε μια ποικιλία απ’ το ορθοφρόνως φαρσικό μέσω του περιπαικτικά δηκτικού ως το πολύπλαγκτα μικροεπικό, έχει αφήσει την οσμή του στην αγορά – μόνο που το δικό σας joint προκαλεί, σποραδικά μόνο, στιγμιαία ευφορία και κάνει μπαμ ως κακορολαρισμένο χρονικό «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε» σούργελου παρενεργειών και η ισχύς εν τη ενώσει θριάμβου πλαστοπροσωπίας και παραβίασης των διατάξεων περί ουσιών.

Νέτα σκέτα, για το κακό τριπάκι εδώ φταίει η script καναβουριά. Και, ΟΚ, αναμενόμενο το σύνηθες φιξάκι στις κόνξες των μειζόνων χαρακτήρων που ντουμανιάζουν και αυτούς και τους ελάσσονες (τα φαιδρά «ήξεις αφήξεις» στο καμουφλάρισμα υδροπονίας προσωπείων «μαμάς» – «μπαμπά» ενώπιον των καλοσυνάτων yank συνταξιδιωτών, η περπατημένη άστεγη «κόρη» και το «no means no» στο flirt της). Κι η ελευθεροστομία πλάι στα (μου)τσουτσούνια που μαζεύουν τις γόπες του Τοντ Φίλιπς (η προσθετική της μαλαπέρδας τούμπανο, το μπινελίκι που πάει σύννεφο) μόνο και μόνο για να βγει χάχανο. Και το τελείωμα… πίπας καταστάσεων, που δε θα έπειθε ούτε μαστούρη στην κοσμάρα του (το τροχαίο ξεφόρτωμα του μωρού – μούφα, το παραλίγο swinging). Αυτό που δεν καταπίνεται, για μια ακόμα φορά σε US προϊόν, είναι τα ακούσια bloopers (ούτε τα ηθελημένα στα ζενερίκ τέλους εισπνέονται ως fun) της πλοκής, που 4 σεναριογράφοι, γιατί έτσι τους κάπνισε, και 8 παραγωγοί, γιατί θεωρούν ότι οι θεατές βρίσκονται σε μόνιμη ντάγκλα, σου πασάρουν: Ένα ακινητοποιημένο από βλάβη σε garage τροχόσπιτο γκαζώνει σωτήρια μακριά απ’ τους κακούς! Ο – με κηδεμόνα – «γιος» σπιτώνεται στην τελική ανέτως μαζί με τους «δικούς του» για 6μηνο! Fuck (που θα ’λεγαν κι οι Μίλερ)!

To γάρο κάνει το γύρο του, μολαταύτα. Χάρη στην προβοκατόρικη καύτρα US «θεσμών» (Όπρα, ρατσισμός, πουριτανισμός, ομοφοβία). Τις ατάκες που προμηθεύουν σταθερά και αρκετά συχνά ιλαρά (το γκαγκ του «You know I’m sayin’?» πάει για slogan). Τις κλεφτές ρουφηξιές αναφορών για εθισμένους στη σελιλόζη («Μαύρο Γεράκι: Η Κατάρριψη», «8 Mile», «Ο Μάγος του Οζ», «Annie», «La Bamba»). Κυρίως, τον αναμμένο λουλά ένιων μουρών (όχι της Ρόμπερτς τζούνιορ, που προσώρας δε φτάνει ούτε την άσπρη στο νυχάκι του πατέρα Έρικ και της θείας Τζούλια): Η Κάθριν Χαν κάνει διασκεδαστικά παρωδικά κεφάλι με το ρόλο της στο «Ο Δρόμος της Επανάστασης», ο Βρετανός «Γιος του Ράμπο» Πόλτερ ρίχνει υποκριτικό μπόι δενδρυλλίου ταχείας ανάπτυξης, και ο επόμενος «Έλληνας» star (ένας λιγνός, ξυρισμένος και preppy Γκαλιφιανάκις, νοθευμένος από αβρό σαρκασμό) εν πολλοίς αποδεικνύει ότι μπορεί να κάνει το αρχιβαποράκι των crowdpleaser των studio για την… πλάκα του.

Και στο φλέγον θέμα του έμπορα: με τα γραμμάρια γοητείας που έχει στην κατοχή της να κατάσχονται, πλέον, με ραγδαίους ρυθμούς και ερμηνευτικά εθισμένη μόνο στην πρόκληση τού να βγάλει αληθοφανώς δύο σκηνές χορού σε στύλο (στον ένα σε «φτιάχνει», στον άλλο γίνεται – κυρίως εξαιτίας του στόρι – μάλλον νούμερο), η «δικιά μας» πρώην κυρία Μπραντ Πιτ εξασφαλίζει ξανά το ταμειακό high απ’ το οποίο μοιάζει εξαρτημένη η καριέρα της αλλά, ταυτόχρονα, ψιλοχτυπάει cold turkey στις υπόλοιπες σεκάνς, όπου δείχνει… μπαφιασμένη. Κανένα πρόβλημα όσο μπορεί να πουλάει το stash τής παραφιλολογίας της (το κοκό του γάμου της και, εν προκειμένω, ακόμα και την προ τριετίας φωτογράφισή της ως Στράιζαντ – προσέξτε το inside joke του φιλμ με το όνομα «Μπάρμπρα»). Το δικό της, κινηματογραφικό, «Η Ρέιτσελ Παντρεύεται» δεν το βλέπω πουθενά στον ορίζοντα, ωστόσο. Όσο χορταράκι και αν χώσω…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κουτσομπόλα που «γίνεσαι» με τη δίδα Αναστασάκη, θα καγχάσεις (και για το ότι η δικιά μας ασχημαίνει). Πελάτες του «Φούντα… Εξπρές» και του «The Hangover» (η τροπή «κρύβε λόγια» υπεξαίρεσης, ο Εντ Χελμς ναρκωγιάπης… τυχαίο; Δε νομίζω), αυτό το stuff είναι πιο γούτσου γούτσου και όχι τόσο δυνατό. Η κουλτούρα σε άλλη πιάτσα.

MORE REVIEWS

IRRATIONAL MAN

ΠΑΡΑΛΟΓΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Βασανισμένος από τη ζωή πανεπιστημιακός βρίσκει τη διέξοδο των υπαρξιακών του προβλημάτων μέσα από μια πράξη που υπερβαίνει κάθε κανόνα ηθικής.

The Dark Horse - 2014

ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΛΟΓΟ

Άλλοτε πρωταθλητής (και πάντα μανιακός) τού ραπίντ, χρόνια διπολικός και ξαποσταλμένος απ' το ψυχιατρείο στον απρόθυμο μεγαλύτερο αδελφό του, υπαρχηγό συμμορίας με λημέρι το σπίτι του, ένας 45άρης αυτόχθων της νεοζηλανδικής επαρχίας αγωνίζεται ξανά. Κόντρα στις κρίσεις του. Κόντρα στην επικείμενη μύηση του 15χρονου ανιψιού του στην παρανομία. Κόντρα στις κάθε λογής ελλείψεις μιας λέσχης σκακιού για παιδιά προβληματικών οικογενειών της «φυλής». Στρατηγός τους με έξι βδομάδες στη διάθεσή του προ πανεθνικού τουρνουά, θα τα καταφέρει;

Der amerikanische Freund

ΕΝΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΦΙΛΟΣ

Από τον Τομ Ρίπλεϊ, έναν Αμερικανό τυχοδιώκτη που πουλάει απομιμήσεις έργων τέχνης, ζητείται να φέρει εις πέρας μια επικίνδυνη αποστολή: να σκοτώσει κάποιον. Εκείνος, μην μπαίνοντας σε τέτοιες διαδικασίες, βρίσκει έναν φιλήσυχο καδροποιό που πάσχει από ανίατη ασθένεια για να εκτελέσει τον φόνο. Έτσι κι αλλιώς θα πεθάνει και με τα λεφτά που θα βγάλει θα τακτοποιήσει την οικογένειά του. Ανάμεσα στους δυο άνδρες δημιουργείται μια περίεργη φιλία, όταν ο Ρίπλεϊ χρειάζεται να παρέμβει για τον δεύτερο φόνο και να συνδράμει τον φίλο του.

BARBIE IN ROCK 'N ROYALS

BARBIE: Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ & Η ΡΟΚ ΣΤΑΡ

Η πριγκίπισσα Κόρτνεϊ και η rock star Έρικα (η οποία μυστηριωδώς τραγουδά μόνο pop τραγούδια) βρίσκονται κατά λάθος η κάθε μία στην κατασκήνωση της άλλης και σε αντίπαλες ομάδες talent show, παραμένουν, ωστόσο, πάντα πρόθυμες να δουν πέρα από την επιφάνεια και να ανακαλύψουν την αληθινή φιλία πίσω από τους τύπους, τη μαγεία, τα φουσκωτά φορέματα και τα χρωματιστά μαλλιά. Ποιος είπε ότι «η rock και οι πριγκίπισσες δεν πάνε μαζί»;

THE MAN FROM U.N.C.L.E. - 2015

ΚΩΔΙΚΟ ΟΝΟΜΑ U.N.C.L.E.

Στις αρχές της δεκαετίας του ‘60, στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, ένας πράκτορας της CIA και ένας πράκτορας της KGB, αναγκάζονται να βάλουν στην άκρη την μακροχρόνια κόντρα τους και αναλαμβάνουν από κοινού μία αποστολή: να σταματήσουν τη διεθνή εγκληματική οργάνωση που έχει ως στόχο την αποσταθεροποίηση της εύθραυστης παγκόσμιας ισορροπίας, με τη χρήση πυρηνικών όπλων και πρωτοποριακής τεχνολογίας. Ο μόνος που μπορεί να αποτρέψει την επικείμενη καταστροφή είναι ένας Γερμανός επιστήμονας, τα ίχνη του οποίου αγνοούνται. Προκειμένου να τον εντοπίσουν, οι δύο πράκτορες θα πρέπει να συμμαχήσουν με την κόρη του.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μούφα οικογένεια μεταφέρει τρελή ποσότητα μαριχουάνας από Μέχικο. Η Άνιστον κάνει τη στριπτιζού. Στουφιάζεις.

ΝΕΑ