FreeCinema

Follow us

ΕΝΑ ΠΙΣΤΟΛΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΕΡΙ (2012)

(UNA PISTOLA EN CADA MANO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεσκ Γκάι
  • ΚΑΣΤ: Ρικάρντο Νταρίν, Έντουαρντ Φερνάντεθ, Τζόρντι Μογιά, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Λουίς Τοσάρ, Κλάρα Σεγκούρα, Λέονορ Γουάτλινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Παλιοί κολλητοί συναντιούνται τυχαία και τα «ξερνάνε» όλα. Χωρισμένος daddy πλευρίζει μάταια την πρώην του, έγκυο από νεότερο γκόμενο. Παντρεμένος με παιδιά υπάλληλος τα ρίχνει δειλά σε τσαούσα συναδέλφισσα κι εκτίθεται. Συμβίες επιστηθίων ξεγυμνώνουν τα χαΐρια των προκομμένων τους η μία στον άνδρα της άλλης ενώ οδεύουν χωριστά σε σπιτικό σουαρέ. Όπου…

… απλώς κάποιοι εκ των άνωθι λεγάμενων αποδεικνύονται έκπαλαι γνωστοί. Αλλά και αν δεν έβαλε τελικά κάτω το Μάμετ, «μ’ ένα σμπάρο δυό τρυγόνια» έχει «και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο» (κάτι ανάμεσα στις δύο δικές μας παροιμίες «λέει» το ισπανικό γνωμικό που βαφτίζει το φιλμ) ο Βαρκελωνέζος του «Ζευγάρια στην Πόλη», που τα ξανακοιτάζει 10 χρόνια μετά υπό το πρίσμα της ήττας του machismo στην πιο απολαυστικά, ενδοσκοπικά fuerte ταινία του.

Απερίφραστα, το «Πριν τα Μεσάνυχτα» αποκτάει νιλαμπιουτικά τον καταλανικό portmanteau ανταγωνιστή του σ’ αυτές τις 6 πράξεις για το – «cherchez la femme» δάκτυλου – 40+ ανδρικό ασθενές φύλο, όπου η φοβία ή το τίμημα του επωμισμού των ευθυνών, η πατρική απώλεια και η πατρότητα (ή όχι), η ενεργητική ή παθητική απιστία, η με λουφαγμένη την τεστοστερόνη ζηλοφθονία, η επαγγελματική και η γαμήλια αποτυχία, η κρυπτομισογυνική ή φαντασιωσική συμπτωματολογία, η «δε μου κάνει κούκου» παθολογία, η παραλλαγμένη εφηβική φιλία και η προκλιμακτηριακή κραυγή για μία δεύτερη ευκαιρία γίνονται εν πολλοίς έξοχα φέτες.

Φέτες (όχι χαμόν, μακριά από μας) στιχομυθιών και συμπεριφορικού βάλε-βγάλε μασκών με λεπτές αποχρώσεις σε μιά γκάμα απ’ το εξορκιστικό, συμπάσχον χιούμορ (το 1ο σκετς) ως το «φάε πόρτα» των σχέσεων (το 2ο) κι απ’ το bromance κέρατο (το 3ο) ως τις «καρφωμένες» απ’ τα θηλυκά αγκυλώσεις και ματαιώσεις των hombre (το 4ο και το 5ο), ενίοτε μ’ ένα twist καταστασιακής έκπληξης, συνηθέστατα με πειστικότητα, και πάντα σερβιρισμένες σε μία «πώς τα φέρνει η ζωή» συγκυρία.

Πλάι στους διαλόγους (η πιο σοφιστικέ στιγμή του – μόνιμου συνσεναριογράφου του Μπλαουγκράνα δημιουργού – Τομάς Αραγκάι) «γράφει» και η διδασκαλία υποκριτικής (εντυπωσιακά κερδισμένο το ρίσκο διανομής στον gay Κάμαρα ως straight διαζευγμένο μπαμπά και τον γόη Νοριέγκα ως οικογενειάρχη χαρτογιακά ρεζίλι σε απόπειρα ξενοπηδήματος), ενώ η ούτε για ένα δευτερόλεπτο βαρετή πλανοθεσία (ο θρίαμβος του less is more ντεκουπάζ που δίνει λύσεις) σε κρατάει διαρκώς κοντά στους χαρακτήρες, από τους οποίους ουδείς γίνεται αντιπαθής.

Επίτευγμα δεδομένου του σχεσεακού και εγώ φορτίου που κουβαλιέται εδώ, με τις μικροπαρασπονδίες σε ρολίστικες τσαλκάντζες ερμηνειών και τη δραματουργία (κυρίως στη ρομπιαστικά ευνουχιστική girl power τροπή – καθρέφτη επιβήτορα και στο «κατάπιε το» στο… τελείωμα του εναλλάξ striptease συζύγων και στη μάζωξη αρσενικών) να συγχωρούνται. Πήδα το αυτό και είσαι κι εσύ εδώ με «Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι». Το έχει μάλλον βιωμένο ο Σπανιόλος και το «παίζει» έτσι των αρσενικών το ahora mismo χουνέρι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγόρι, αν εκτιμάς το (κατα)χέρι(ασμα) στα εσώψυχα και τα «άκυρα» των ομοίων σου με τεχνημένα reality σούξου μούξου σε μισή ντουζίνα… κομμάτια, μη σου ξεφύγει. Κορίτσι, θέλεις το ίδιο και την απάντηση στο «Μα, πού πήγαν όλοι οι άνδρες;»; Εδώ. Τουρίστα, ψάχνεις Λα Ράμπλα, μποτεγιόν, Γκαουντί, Καμπ Νου; Αλλού.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.