FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ (2012)

(THE WOMAN IN BLACK)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Γουότκινς
  • ΚΑΣΤ: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Κίαραν Χάιντς, Τζάνετ ΜακΤίερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Νεαρός δικηγόρος εκ Λονδίνου καταφθάνει σε χωριό για την τακτοποίηση τίτλων ιδιοκτησίας εγκαταλελειμμένης έπαυλης και καλείται να συμπληρώσει ένα παζλ από ξενοφοβικούς ντόπιους, μυστηριώδεις θανάτους, φαντάσματα απ’ το παρελθόν κι ένα αερικό με πλερέζα που ζητά εκδίκηση.

Η αναβίωση της βρετανικής Hammer Films μας πάει ξανά πίσω σε μια περίοδο κατά την οποία το torture porn και οι πίδακες από αίμα δεν είχαν θέση στη μεγάλη οθόνη. Το γοτθικό στοιχείο, οι χρωματικοί τόνοι, το σκοτάδι από μόνο του, αρκούν για να προκαλέσουν το φόβο ενώ ψάχνεσαι από πού θα γραπωθείς, πριν δυναμώσουν τα επιφωνήματα.

Η εναρκτήρια σεκάνς, με τρία μικρά κορίτσια που παρατάνε το παιχνίδι με τις κούκλες τους και πηδάνε στο κενό, χωρίς την παραμικρή εξήγηση, σε βάζει αμέσως σε κλίμα ερέβους, δίχως ίχνη ηλικιακής λύπησης (οι πλέον «μιλημένοι» στο είδος θεατές θα θυμούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του φιλμ πως ακόμη και ο κεντρικός ήρωας είναι πατέρας ανηλίκου…), μαρτυρώντας τα θύματα της ιστορίας. Τα υπόλοιπα clues συνθέτουν σταδιακά το μυστήριο της ύπαρξης μιας γυναίκας που βαραίνει τις ζωές των κατοίκων του χωριού σαν κατάρα, μοτίβο κλασικά «χαμερικό».

Μέσα στον όλο γρίφο, η παρουσία του… Χάρι Πότερ (ο Ντάνιελ Ράντκλιφ με βλέμμα παγωμένο, στα όρια του πανικού της… ενηλικίωσης) αποσπά λίγο την προσοχή, κι ας μην είναι τόσο λάθος στο casting ο νεαρός ηθοποιός. Απλά, υπερτερούν οι στιγμές όπου αισθάνεσαι να πέφτει το βάρος αποκλειστικά και μόνο στην παρουσία του (για τους προφανείς εμπορικούς λόγους), εις βάρος της εξέλιξης της πλοκής, που ούτως ή άλλως δεν έχει δομηθεί επάνω στους απαραίτητους δευτερεύοντες χαρακτήρες (με εξαίρεση τη φιλόξενη, σχεδόν γκροτέσκα οικογένεια των, φυσικά, πενθούντων Ντέιλι).

Από τη στιγμή που τα πράγματα… σκουραίνουν και το εκτόπλασμα της «Γυναίκας με τα Μαύρα» βγαίνει στο σεργιάνι για να ρίξει επιπλέον ταφόπλακες, το φιλμ αποκτά ρυθμό και χαρακτήρα, ειδικά όσο πλησιάζει προς το αρκετά αντισυμβατικό για το είδος (και την εποχή μας) φινάλε, που θα σε κάνει να στραφείς με ενδιαφέρον προς το παρελθόν και τη φιλμογραφία της θρυλικής Hammer.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παλαιομοδίτικη ατμόσφαιρα ανατριχιάρικου μυστηρίου, όχι με το βάρος μιας μεγάλης παραγωγής, αλλά με ουκ ολίγες στιγμές που θα χαρίσουν τρομάρες στους φοβητσιάρηδες θεατές – και γέλιο στους μυημένους του genre. Μην ανησυχείς, δεν παίζουν αποκρουστικά θεάματα, όμως, αυτό μπορεί να σε φοβίσει χειρότερα!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το βλακόμουτρο από τα Χάρι Πότερ βλέπει νεκρά παιδάκια και τη γυναίκα που «τα έστειλε». Θριλεράκι της κατηγορίας χεσμεντέν. Τρώγεται. Όχι με popcorn. Μπορεί να σε κλάψουν…