FreeCinema

Follow us

ΟΛΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ (2017)

(THE BACHELORS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κερτ Βόουλκερ
  • ΚΑΣΤ: Τζ. Κ. Σίμονς, Τζος Γουίγκινς, Ζιλί Ντελπί, Οντέγια Ρας, Κέβιν Νταν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ανήμπορος να ξεπεράσει τον πρόωρο θάνατο της αγαπημένης του συζύγου, ένας καθηγητής μαθηματικών μετακομίζει άρον άρον μαζί με τον έφηβο γιο του από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Άντζελες, προκειμένου να κάνουν και οι δυο τους ένα νέο ξεκίνημα. Εκείνον τον περιμένει θέση διδασκαλίας σε κλασάτο ιδιωτικό σχολείο, ενώ τον νεαρό η φοίτηση στον ίδιο χώρο. Η γνωριμία τους με συνάδελφο και συμμαθήτρια αντίστοιχα θα δώσει μια αχτίδα φωτός στις ζωές τους, τα θέματα που αμφότεροι έχουν να αντιμετωπίσουν, όμως, δεν λύνονται με μια απλή μετακόμιση.

Γκρινιάζουμε συνήθως για τους συχνά άστοχους και αυθαίρετους ελληνικούς τίτλους που δίνονται από την ντόπια διανομή σε ορισμένες ταινίες, εδώ όμως οφείλουμε να επιδοκιμάσουμε το ορθόν της αλλαγής, του αυθεντικού «The Bachelors» σε «Όλα απ’ την Αρχή». Δεν υπάρχουν τίποτε εργένηδες από «άποψη» που ζουν τη ζωή τους κυνηγώντας γυναίκες, όπως ίσως αφήνει να εννοηθεί ο αμερικάνικος τίτλος, αλλά ένας πατέρας και ένας γιος που θέλουν να αφήσουν πίσω τους το στενάχωρο παρελθόν, προσπαθώντας να πάρουν τις ζωές τους… από την αρχή.

Εξηνταμία μέρες μετά τη διάγνωσή της με καρκίνο, ο Μπιλ είδε τη γυναίκα του να φεύγει από τη ζωή και παρά τους μήνες που έχουν περάσει πια από τον θάνατό της, αδυνατεί να προχωρήσει παρακάτω. Ο γιος του Γουές, αντίθετα, δείχνει πιο συγκροτημένος, έχοντας (φαινομενικά τουλάχιστον) αποδεχθεί την ιδέα του άδικου χαμού της μητέρας του. Αυτό που απασχολεί τον πατέρα είναι το κατά πόσο θα μπορέσει να βρει μια σύντροφο που θα τον γεμίζει όσο ο ένας και μοναδικός έρωτας της ζωής του, ενώ ο γιος πιστεύει πως στο πρόσωπο της νέας συμμαθήτριάς του, την οποία βοηθά στην εκμάθηση της γαλλικής, βρήκε αυτό που θέλει. Πλην όμως, η νεαρή Λέισι έχει και εκείνη σοβαρότατα ψυχολογικά προβλήματα. Ο Μπιλ προσπαθεί να ξεπεράσει την κατάθλιψή του μέσω ψυχιατρικών συνεδριών, αλλά και να ισορροπήσει τη σχέση του με συνάδελφο καθηγήτρια, ενώ ο Γουές γίνεται ο άτυπος θεράπων ιατρός της Λέισι, προσπαθώντας να την κάνει να ξεπεράσει τις σχεδόν αυτοκτονικές της τάσεις.

Ρίχνοντας μια ματιά στο βιογραφικό του σκηνοθέτη Κερτ Βόουλκερ, και βλέποντας πως περίοπτη θέση εκεί καταλαμβάνει η συγγραφή του σεναρίου τού φιλμ «Γλυκός Νοέμβρης» του 2001 (το οποίο αποτελούσε remake ομότιτλης ταινίας του 1968), γίνεται ίσως εύκολα κατανοητό σε ποια γλυκόπικρα melo μονοπάτια βαδίζει τούτο το έργο. Υπάρχουν στιγμές έξυπνου χιούμορ στους διαλόγους, όμως αυτό που κυριαρχεί είναι μια επίπεδη όσο και εκ του ασφαλούς ανάγνωση των πολλών κλισέ από τα οποία απαρτίζεται το σενάριο. Η δυσκολία προσαρμογής του Γουές στο καινούργιο του σχολείο, οι κόντρες του με τους «τυπάδες» συμμαθητές του και η ενασχόλησή του με τον αθλητισμό, δεν παρεκκλίνουν ούτε σπιθαμή από τα προβλεπόμενα. Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για όσα αφορούν τον Μπιλ, αν και η κορύφωση του δράματός του, που έρχεται ως συνέπεια της φαρμακευτικής αγωγής που ακολουθεί για να νικήσει την κατάθλιψη, κλιμακώνεται εντελώς ξεκάρφωτα, μάλλον για να ενισχύσει το γενικότερο μελαγχολικό κλίμα της ιστορίας.

Οι ερμηνείες του καστ προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αναμενόμενη πορεία της σκηνοθεσίας και της αφήγησης, με την κατάρα του Όσκαρ που ακολουθεί τον Τζ. Κ. Σίμονς, να μην λέει να τον αφήσει. Εδώ και τέσσερα χρόνια, από εκεί που ήταν ένα εξαίρετος καρατερίστας, ο οποίος άφηνε τη σφραγίδα του ακόμα και με τρίλεπτες εμφανίσεις στις ταινίες όπου έπαιζε, έχει επιδοθεί σε ένα ρεσιτάλ αδιάφορων στη συντριπτική τους πλειονότητα ρόλων (ναι, αυτός του «Ένας Άλλος Κόσμος» αποτελεί μια από τις ελάχιστες εξαιρέσεις της μετά Όσκαρ καριέρας του!). Ετούτος εδώ, αν και δεν στέκει σε καμία περίπτωση σαν κάποιου είδους ναδίρ, δεν ξεφεύγει από τον γενικό κανόνα. Μήπως να τα έπαιρνε στην πραγματικότητα… «Όλα απ’ την Αρχή»;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τυπική δραματική κομεντί με στοιχεία ταινίας ενηλικίωσης, που δεν προσβάλλει τον θεατή μεν, δείχνει δε να έχει για ταβάνι της τη… μεσημεριανή τηλεοπτική ζώνη του Σαββατοκύριακου. Αν κάθε εβδομάδα στήνεσαι εκείνη την ώρα μπροστά στην TV και περιμένεις πώς και πώς κάτι αντίστοιχο, τότε βρέθηκε αυτό που θα σε κάνει να βγεις από το σπίτι (γέλια από το βάθος). Αν τα συγκεκριμένα μεσημέρια συνηθίζεις να παίρνεις έναν υπνάκο, δεν υπάρχει κάποιος πολύ σοβαρός λόγος να χαλάσεις τις συνήθειές σου.

MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ

Αγγλία, 1959. Χήρα θέλει ν’ ανοίξει βιβλιοπωλείο σε γραφικό επαρχιακό χωριό, συναντώντας τη σφοδρή αντίδραση των ντόπιων που δεν δείχνουν να ενστερνίζονται την επιθυμία της. Η κυρία Γκριν, όμως, είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει το όνειρό της όσα εμπόδια κι αν μπουν στο διάβα της.

IL POSTINO: Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Άνεργος λόγω… ναυτίας γιος ψαρά σε απομονωμένο ψαροχώρι της Ιταλίας των 50s, ο Μάριο αναλαμβάνει χρέη ταχυδρόμου του εξόριστου εκεί Χιλιανού, περίφημου ποιητή και κομουνιστή Πάμπλο Νερούδα. Και αφού γίνει φίλος και συνομιλητής του, θα κατακτήσει τα λόγια και τη γυναίκα της ζωής του, που τόσο καιρό του διέφευγαν.

ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ

Υποαμειβόμενος μηχανικός σε αμαξοστάσιο του ΟΣΕ των Σκοπίων βάζει στο χέρι προσωρινά ορφανή ποσότητα χασίς. Ανίκανος να το ξεφορτωθεί, φτιάχνει space cake που ανασταίνει από τους αφόρητους πόνους και την αυτολύπηση τον τερματικά καρκινοπαθή γέρο του, για τον οποίο είχε εγκαταλείψει σπουδές, ώσπου η κατάσταση θα ξεφύγει ιλαροτραγικά. Σε trip θ’ αφήσουν πίσω τα παλιά;

Ο 20ος ΜΟΥ ΑΙΩΝΑΣ

Δύο δίδυμα κορίτσια που ζουν πάμφτωχα, υπό κάκιστες συνθήκες στην Ουγγαρία, χωρίζονται όταν δύο διαφορετικοί άνθρωποι τις παίρνουν μαζί τους. Χρόνια αργότερα, θα βρεθούν στο ίδιο τρένο του Οριάν Εξπρές, χωρίς να έχουν ιδέα η μία για την άλλη.

MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN

Η Ντόνα έχει πεθάνει, η Σόφι είναι έγκυος και ανακαινίζει το παλιό ξενοδοχείο τής… «mamma mia», όλα τα αγαπημένα πρόσωπα της ζωής της βρίσκονται καθ’ οδόν για να το γιορτάσουν μαζί της και οι μνήμες φέρνουν έντονα συναισθήματα.