FreeCinema

Follow us

ΟΛΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ (2017)

(THE BACHELORS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κερτ Βόουλκερ
  • ΚΑΣΤ: Τζ. Κ. Σίμονς, Τζος Γουίγκινς, Ζιλί Ντελπί, Οντέγια Ρας, Κέβιν Νταν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ανήμπορος να ξεπεράσει τον πρόωρο θάνατο της αγαπημένης του συζύγου, ένας καθηγητής μαθηματικών μετακομίζει άρον άρον μαζί με τον έφηβο γιο του από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Άντζελες, προκειμένου να κάνουν και οι δυο τους ένα νέο ξεκίνημα. Εκείνον τον περιμένει θέση διδασκαλίας σε κλασάτο ιδιωτικό σχολείο, ενώ τον νεαρό η φοίτηση στον ίδιο χώρο. Η γνωριμία τους με συνάδελφο και συμμαθήτρια αντίστοιχα θα δώσει μια αχτίδα φωτός στις ζωές τους, τα θέματα που αμφότεροι έχουν να αντιμετωπίσουν, όμως, δεν λύνονται με μια απλή μετακόμιση.

Γκρινιάζουμε συνήθως για τους συχνά άστοχους και αυθαίρετους ελληνικούς τίτλους που δίνονται από την ντόπια διανομή σε ορισμένες ταινίες, εδώ όμως οφείλουμε να επιδοκιμάσουμε το ορθόν της αλλαγής, του αυθεντικού «The Bachelors» σε «Όλα απ’ την Αρχή». Δεν υπάρχουν τίποτε εργένηδες από «άποψη» που ζουν τη ζωή τους κυνηγώντας γυναίκες, όπως ίσως αφήνει να εννοηθεί ο αμερικάνικος τίτλος, αλλά ένας πατέρας και ένας γιος που θέλουν να αφήσουν πίσω τους το στενάχωρο παρελθόν, προσπαθώντας να πάρουν τις ζωές τους… από την αρχή.

Εξηνταμία μέρες μετά τη διάγνωσή της με καρκίνο, ο Μπιλ είδε τη γυναίκα του να φεύγει από τη ζωή και παρά τους μήνες που έχουν περάσει πια από τον θάνατό της, αδυνατεί να προχωρήσει παρακάτω. Ο γιος του Γουές, αντίθετα, δείχνει πιο συγκροτημένος, έχοντας (φαινομενικά τουλάχιστον) αποδεχθεί την ιδέα του άδικου χαμού της μητέρας του. Αυτό που απασχολεί τον πατέρα είναι το κατά πόσο θα μπορέσει να βρει μια σύντροφο που θα τον γεμίζει όσο ο ένας και μοναδικός έρωτας της ζωής του, ενώ ο γιος πιστεύει πως στο πρόσωπο της νέας συμμαθήτριάς του, την οποία βοηθά στην εκμάθηση της γαλλικής, βρήκε αυτό που θέλει. Πλην όμως, η νεαρή Λέισι έχει και εκείνη σοβαρότατα ψυχολογικά προβλήματα. Ο Μπιλ προσπαθεί να ξεπεράσει την κατάθλιψή του μέσω ψυχιατρικών συνεδριών, αλλά και να ισορροπήσει τη σχέση του με συνάδελφο καθηγήτρια, ενώ ο Γουές γίνεται ο άτυπος θεράπων ιατρός της Λέισι, προσπαθώντας να την κάνει να ξεπεράσει τις σχεδόν αυτοκτονικές της τάσεις.

Ρίχνοντας μια ματιά στο βιογραφικό του σκηνοθέτη Κερτ Βόουλκερ, και βλέποντας πως περίοπτη θέση εκεί καταλαμβάνει η συγγραφή του σεναρίου τού φιλμ «Γλυκός Νοέμβρης» του 2001 (το οποίο αποτελούσε remake ομότιτλης ταινίας του 1968), γίνεται ίσως εύκολα κατανοητό σε ποια γλυκόπικρα melo μονοπάτια βαδίζει τούτο το έργο. Υπάρχουν στιγμές έξυπνου χιούμορ στους διαλόγους, όμως αυτό που κυριαρχεί είναι μια επίπεδη όσο και εκ του ασφαλούς ανάγνωση των πολλών κλισέ από τα οποία απαρτίζεται το σενάριο. Η δυσκολία προσαρμογής του Γουές στο καινούργιο του σχολείο, οι κόντρες του με τους «τυπάδες» συμμαθητές του και η ενασχόλησή του με τον αθλητισμό, δεν παρεκκλίνουν ούτε σπιθαμή από τα προβλεπόμενα. Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για όσα αφορούν τον Μπιλ, αν και η κορύφωση του δράματός του, που έρχεται ως συνέπεια της φαρμακευτικής αγωγής που ακολουθεί για να νικήσει την κατάθλιψη, κλιμακώνεται εντελώς ξεκάρφωτα, μάλλον για να ενισχύσει το γενικότερο μελαγχολικό κλίμα της ιστορίας.

Οι ερμηνείες του καστ προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αναμενόμενη πορεία της σκηνοθεσίας και της αφήγησης, με την κατάρα του Όσκαρ που ακολουθεί τον Τζ. Κ. Σίμονς, να μην λέει να τον αφήσει. Εδώ και τέσσερα χρόνια, από εκεί που ήταν ένα εξαίρετος καρατερίστας, ο οποίος άφηνε τη σφραγίδα του ακόμα και με τρίλεπτες εμφανίσεις στις ταινίες όπου έπαιζε, έχει επιδοθεί σε ένα ρεσιτάλ αδιάφορων στη συντριπτική τους πλειονότητα ρόλων (ναι, αυτός του «Ένας Άλλος Κόσμος» αποτελεί μια από τις ελάχιστες εξαιρέσεις της μετά Όσκαρ καριέρας του!). Ετούτος εδώ, αν και δεν στέκει σε καμία περίπτωση σαν κάποιου είδους ναδίρ, δεν ξεφεύγει από τον γενικό κανόνα. Μήπως να τα έπαιρνε στην πραγματικότητα… «Όλα απ’ την Αρχή»;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τυπική δραματική κομεντί με στοιχεία ταινίας ενηλικίωσης, που δεν προσβάλλει τον θεατή μεν, δείχνει δε να έχει για ταβάνι της τη… μεσημεριανή τηλεοπτική ζώνη του Σαββατοκύριακου. Αν κάθε εβδομάδα στήνεσαι εκείνη την ώρα μπροστά στην TV και περιμένεις πώς και πώς κάτι αντίστοιχο, τότε βρέθηκε αυτό που θα σε κάνει να βγεις από το σπίτι (γέλια από το βάθος). Αν τα συγκεκριμένα μεσημέρια συνηθίζεις να παίρνεις έναν υπνάκο, δεν υπάρχει κάποιος πολύ σοβαρός λόγος να χαλάσεις τις συνήθειές σου.

MORE REVIEWS

STAR WARS: ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ JEDI

Η Ρέι επιχειρεί να πείσει τον Λουκ Σκάιγουοκερ να επιστρέψει στην ενεργό δράση για το καλό της Αντίστασης, καθώς ο Κάιλο Ρεν διχάζεται ανάμεσα στα αντίπαλα μέτωπα της Δύναμης, αν και δείχνει περισσότερο αποφασισμένος να παραμείνει στη σκοτεινή πλευρά της.

ΠΟΛΥ ΞΕΝΗ: ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

Ψυχοκόρη πλούσιας ελληνικής οικογενείας στην Πόλη γίνεται η μοναδική κληρονόμος της μετά τον θάνατο του πατέρα αφέντη. Θα συγκρουστεί με τις κοινωνικές (και ταξικές) συμβάσεις της εποχής, όταν αρχίζει να φλερτάρει με έναν Τούρκο «του δρόμου».

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ & ΣΙΑ

Τέσσερα 24ωρα πριν τη βραδιά-raison d’être τους, ο Σάντα Κλοζ (sic) τρώει άνευ προηγουμένου πακέτο με τα logistics των δώρων γιατί τα 92.000 ξωτικά του πέφτουν κάτω με ίωση. Δασκαλεμένος απ’ την κυρά του πώς να βρει την απαραίτητη αγωγή, κατεβαίνει με τα ζώα του στη Γη, όπου βλάβη τον προσγειώνει στο Moulin Rouge, στο αυτόφωρο, σε καλό Σαμαρείτη δικηγόρο με σύζυγο ανθοκόμο και δίδυμα πιτσιρίκια. Δεν... υπάρχει. Αλλά, για το καλό της γιορτής, θα το σώσει;

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Η ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΟΒΑΡΥ

Μια νεαρή γυναίκα θα τα βάλει με ολόκληρο το νομικό σύστημα της Κίνας, όταν η αρχική της επιδίωξη για βοήθεια σχετικά με το διαζύγιο ανάμεσα στην ίδια και τον σύζυγό της πέσει στο κενό εξαιτίας της επιδεικτικά κωφεύουσας τοπικής ηγεσίας.

Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ

Ο Έντρε και η Μάρια δουλεύουν σε ένα σφαγείο. Εκείνος είναι αυστηρός και μετρημένος, εκείνη έχει ένα σαφές πρόβλημα επικοινωνίας με τους άλλους. Στην κανονική τους ζωή δυσκολεύονται πολύ να κάνουν ακόμη και την πιο απλή συζήτηση. Επικοινωνούν, όμως, στα όνειρά τους!