FreeCinema

Follow us

ΠΕΝΤΡΟ ΝΟΥΛΑ (2017)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κάρολος Ζωναράς
  • ΚΑΣΤ: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κάτια Λεκλέρκ Ο’Γουάλις, Παύλος Ευαγγελόπουλος, Χρήστος Σαπουντζής, Αθηνά Παππά, Μελέτης Γεωργιάδης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Νεαρός άνδρας, διασωθείς από πολύνεκρο τροχαίο, εξέρχεται κλινικής με απώλεια μνήμης και μοναδικά βοηθητικά στοιχεία για την ύπαρξή του ένα ιταλικό (προφανώς πλαστό) διαβατήριο, ένα σπασμένο κινητό, μια επιταγή και μια φωτογραφία εξωφύλλου από CD λαϊκής τραγουδίστριας. Τελικά, υπάρχει ο Πέντρο Νούλα;

Μερικές ελληνικές ταινίες γυρίζονται με μεγάλες προσδοκίες, ενδεχομένως. Με τη βεβαιότητα ότι ο «δημιουργός» τους κρατά στα χέρια του ένα σενάριο πανέξυπνο, αν όχι και ικανό να ανατρέψει το genre που υπηρετεί ολόκληρο. Σε κάποιες περιπτώσεις, τηρουμένων των αναλογιών μιας εγχώριας παραγωγής, το όλο project διασώζεται αποκλειστικά και μόνο επειδή η ταινία δεν παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά (συνέβαινε, για παράδειγμα, με τον «Γιο του Τσάρλυ», που σκηνοθέτησε ο Κάρολος Ζωναράς το 2008). Το «αστείο» δεν λειτούργησε με τον ίδιο τρόπο και στο «Μπιγκ Χιτ», το οποίο είχε τις ιδέες αλλά παραήταν άτεχνο για να σταθεί στο ύψος ενός σοβαρού homage (άρα και χωρίς χιούμορ στην προκειμένη…).

Κατά κάποιον τρόπο «εγκλωβισμένος» στα νουαρικά και γκανγκστερικά κινηματογραφικά μοτίβα / πρότυπα της αλλοδαπής, ο Ζωναράς παραμένει συνεπής στο είδος που δείχνει να αγαπά, αλλά παραγνωρίζει κάποια στοιχειώδη ζητήματα της παραγωγής, αν όχι και τα όρια του ταλέντου του ως κινηματογραφιστή, υπογράφοντας στην τελική ένα φιλμ μυστηρίου με παλαιομοδίτικη πλοκή που ενίοτε ζορίζεται να σου κλείσει το μάτι με αναφορές (από το βιβλίο που διαβάζει ο ήρωας στο λεωφορείο μέχρι τα σκόρπια ονόματα ξένων σκηνοθετών που αραδιάζονται άστοχα σε κάποιους διαλόγους), δίχως να επιτρέπει ποτέ στην αφήγησή του να ξεφεύγει από τη μετριότητα.

Μπορείς να μαντέψεις… το παραμικρό σε τούτο το εγχείρημα, από τα στερεότυπα των χαρακτήρων, το «μυστικό» της ταυτότητας του ομώνυμου ήρωα, τη σύνδεση των προσώπων, αν όχι και το άδοξο φινάλε μιας σύγκρουσης που δεν βγάζει και τόσο νόημα πραγματικά, όμως το καστ «την παλεύει» δραματικά (αντί να βάλει τα γέλια). Παραδόξως, ο Παύλος Ευαγγελόπουλος εμφανίζεται ως ικανός καρατερίστας που με χαρακτηριστική άνεση κλέβει την παράσταση στις λιγοστές του εμφανίσεις. Το υπόλοιπο καστ κινείται μεταξύ σοβαρού και αστείου, δίχως να αντιλαμβάνεται τα όποια ευρήματα ή κάποια διάθεση για χιούμορ, ενώ η ηχητική μπάντα μαρτυρά κυριολεκτικά από τα πλήκτρα του Σταμάτη Κραουνάκη, ο οποίος βαράει στον «γάμο του Καραγκιόζη» και ουχί σε παρτιτούρα score για κινηματογραφική ταινία.

Κι όμως, κάπου αισθάνεσαι ότι ο Ζωναράς νοιάζεται αληθινά γι’ αυτό που κάνει. Και ίσως να αφοσιώνεται σ’ αυτό με όση καλή θέληση του βρίσκεται. Απλά, το σύνολο φαντάζει τόσο ερασιτεχνικό στο αποτέλεσμα, που σε έναν βαθμό αισθάνεσαι μέχρι και τύψεις που «του τη λες». Αλλά έτσι πρέπει. Διαφορετικά, δεν θα προκύψει καμία βελτίωση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι ακριβώς ένα Β-movie με camp πρόθεση όσο ένα μέτριο θρίλερ μυστηρίου με νουαρικά χαρακτηριστικά, που δεν πετυχαίνει να λειτουργήσει ως σοβαρό εγχείρημα στο σινεμά είδους για τη χώρα μας. Μπορεί να ενδιαφέρει (μονάχα) θεατές οι οποίοι θέλουν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη γνώση γύρω από τη σημερινή ελληνική παραγωγή.

MORE REVIEWS

ΟΝΤΩΣ ΦΙΛΙΟΥΝΤΑΙ;

Ο Ντάνι τα έχει με τη Στέλλα. Μια μέρα περνάει από το σπίτι ο Αχιλλέας και «κάνουν» ένα τσιγαριλίκι. Και πιάνουν και την κουβέντα.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ: GEOSTORM

Η παγκόσμια κοινότητα ενώνεται για να αντιμετωπίσει τις καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής με ένα δίκτυο δορυφόρων που επηρεάζουν τις καιρικές συνθήκες. Όταν αρχίσουν να παρατηρούνται παράξενες δυσλειτουργίες που οδηγούν σε μια μεγάλη καταστροφή, δύο αδέλφια θα προσπαθήσουν να διορθώσουν το πρόβλημα αλλά και τη δύσκολη μεταξύ τους σχέση.

ΜΝΗΜΕΣ

Οι πόλεμοι, οι πολιτικές, ο κοσμάκης, η περιπέτεια της Ελλάδας κατά τα έτη 1936 - 1952, όπως δεν τα έχεις ξαναδεί (περίπου). Να σου γίνει μάθημα;

ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ

Η Ζένια και ο Μπόρις βρίσκονται σε διαδικασία διαζυγίου. Αμφότεροι έχουν προχωρήσει σε καινούργιες αγάπες και δεν μπορούν να πιστέψουν την ευτυχία τους. Συνεχίζουν να τσακώνονται, όμως. Άσχημα. Για τα πάντα. Και για τον ανεπιθύμητο, πια, 12χρονο γιο τους. Μέχρι που ο τελευταίος εξαφανίζεται ξαφνικά.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΙΝΕΛΙΑ

Παρίσι, 1964. Ο Αμερικανός συγγραφέας Τζέιμς Λορντ δέχεται την κολακευτική πρό(σ)κληση του διάσημου γλύπτη και ζωγράφου Αλμπέρτο Τζιακομέτι, να ζωγραφήσει το πορτρέτο του. Και η εμπειρία που αρχικά ήταν να κρατήσει λίγες μέρες, τραβάει για καιρό...