FreeCinema

Follow us

LOVE & MERCY (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Μουσική Βιογραφία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπιλ Πόλαντ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ντέινο, Τζον Κιούζακ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Πολ Τζιαμάτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Μπράιαν Γουίλσον της δεκαετίας του ’60, λίγο πριν την ηχογράφηση του album «Pet Sounds» των Beach Boys, «συναντά» τον ακόμη πιο διαταραγμένο εαυτό του, βουτηγμένο στα ψυχοφάρμακα της περιόδου των 80’s.

Τι ήταν, τελικά, ο Μπράιαν Γουίλσον; Ένας ανέκαθεν «κουνημένος» ψυχικά τύπος, αν και μουσικά ιδιοφυής ώστε να δημιουργεί pop αριστουργήματα στα 60’s, που «έκαψε» ακόμη περισσότερα εγκεφαλικά κύτταρα καταναλώνοντας γερές δόσεις LSD, για να τον αποτελειώσουν τα «θεραπευτικά» χάπια ενός τρελογιατρού στη δεκαετία του ’80; Τοποθετημένο ανάμεσα σε δύο χρονικές περιόδους του ζωντανού θρύλου που ηγήθηκε του συγκροτήματος των Beach Boys, το φιλμ του – γνωστότερου ως παραγωγού – Μπιλ Πόλαντ δεν καταφέρνει να απαντήσει ουσιαστικά, ούτε και, παραδόξως, να πάρει με κάποιον τρόπο το μέρος του ανθρώπου Γουίλσον, παρουσιάζοντας τη βιογραφία ενός «αλαφροΐσκιωτου» τύπου, έρμαιου των φοβιών και των «φωνών» που το «Love & Mercy» τον βάζει ν’ ακούει μέσα του.

Επιλέγοντας να ισορροπήσει (σαφώς επικίνδυνα) μεταξύ συμβάντων και fiction καταστάσεων, η ταινία του Πόλαντ γίνεται ένα αδέξιο μείγμα βιογραφικού δράματος με μουσικό background και αναπαράστασης «ρεπορταζιακού» υλικού που θα διάβαζες σε κάθε tabloid φυλλάδα, με κοινό ήρωα τον Γουίλσον και «τόπο» δράσης τις διαταραχές τού ιδίου, οι οποίες λειτουργούν (;) ως συνδετικός κρίκος της αφήγησης. Έτσι, η ταινία παραπαίει από τη γνήσια βιογραφία για μουσικούς μελετητές στην κουτσομπολίστικη, τηλεοπτικών προδιαγραφών «αποκαθήλωση» της προσωπικότητας του Γουίλσον, τον οποίο ελάχιστα δείχνει να συμπονά πραγματικά ο σκηνοθέτης.

Σαφώς πιο ενδιαφέρον το κομμάτι της δεκαετίας του ’60, σχεδόν συγκινεί με τις σκηνές της ηχογράφησης των session μουσικών για το album «Pet Sounds» (1966), τη δημιουργική κορωνίδα στη δισκογραφία του Γουίλσον, με πωλήσεις που απογοήτευσαν εκείνη την εποχή στις ΗΠΑ, δυναμιτίζοντας τις σχέσεις της μπάντας αλλά και τον εσωτερικό κόσμο τού Γουίλσον, ο οποίος βρήκε ένα νέο καταφύγιο στα ναρκωτικά. Το κομμάτι της δεκαετίας του ’80 δεν απέχει ιδιαίτερα από μια παραγωγή του καναλιού Lifetime, με το ρομάντζο ανάμεσα στον μουσικό και μια πωλήτρια πολυτελών αυτοκινήτων (που κατέληξε να γίνει η δεύτερη σύζυγός του) να συγκρούεται εξαιτίας του απόλυτου – αλχημικού – ελέγχου που είχε πάνω στον καλλιτέχνη ένας τρελογιατρός (ακόμη μια κάκιστη ερμηνεία του κάποτε ταλαντούχου Πολ Τζιαμάτι, ο οποίος πρόσφατα επιδεικνύει… αλλοπρόσαλλες περούκες ή χρωμοβαφές), με απώτερο σκοπό να καταχραστεί την περιουσία του Γουίλσον.

Η βασανιστικά μεγάλη διάρκεια του «Love & Mercy» κορυφώνεται σε ένα αναίτιο «πάντρεμα» των δύο πρωταγωνιστών που υποδύονται τον Γουίλσον, σε μορφή «κακού trip», με περισσότερο χαμένο τον Τζον Κιούζακ (στην πιο adult εποχή), που κυκλοφορεί απλά σαν σαλεμένος και δεν κάνει κανένα contact με την ερμηνεία τού Πολ Ντέινο. Το γεγονός ότι ο ίδιος ο Γουίλσον (και η σύζυγος, φυσικά!) συνεργάστηκε με τον Πόλαντ για τούτο το φιλμ, μπορεί μονάχα να πιστοποιήσει ότι ο άνθρωπος είναι όντως… τρελός, άρα μπορεί και να το κρίνω άδικα (;). Οποία ειρωνεία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι λάτρεις της μουσικής, των Beach Boys και του pop μεγαλείου του Μπράιαν Γουίλσον, θα δελεαστούν, μοιραία. Και δεν τους σταματάς από το να παρακολουθήσουν τούτο το φιλμ, το οποίο δεν έχει στηθεί με κάποιο σοβαρό budget, έτσι ώστε να απολαύσεις, έστω, την ανασύσταση της εποχής σε μεγαλύτερη κλίμακα, έξω από… ολίγες βίλες της Καλιφόρνια. Το «σαπουνοπερέ» κομμάτι της δεκαετίας του ’80 είναι απλά αποτυχημένο και ως camp, κάτι που δεν θα εκτιμήσουν οι φίλοι των biopics. Αν δεν έχεις ξανακούσει ποτέ το όνομα του κεντρικού ήρωα της ταινίας, δεν περνάς ούτε απέξω!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπος εντελώς κούκου που έβγαζε δισκάρες στη δεκαετία του ’60. Και τον δείχνει και σε κάτι γκομενικά του, το ’80. Δε βάζεις κάνα δίσκο να παίζει, καλύτερα;