FreeCinema

Follow us

ΗΣΥΧΕΣ ΜΕΡΕΣ (2014)

(LAS HORAS MUERTAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άαρόν Φερνάντες Λεζούρ
  • ΚΑΣΤ: Κριστιάν Φερέρ, Αντριάνα Πας, Ελιζέο Λάρα Μαρτίνες
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Όταν ο θείος του αναγκάζεται λόγω προβλημάτων υγείας να αποσυρθεί για λίγες μέρες από την ενεργό δράση, ο νεαρός Σεμπαστιάν θα αναλάβει τη διοίκηση του φτηνού του motel και θα έρθει σε επαφή με την τακτική θαμώνα Μιράντα, έτοιμος για την δική του ιστορία ενηλικίωσης. Όχι, αυτή δεν είναι η ιστορία όπου οι δυο τους φεύγουν αγκαλιασμένοι στο ηλιοβασίλεμα.

Υπάρχουν οι ταινίες που προσφέρονται για διασκέδαση και κινηματογραφική extravaganza και υπάρχουν και οι ταινίες που προσφέρουν απλά και μόνο μια διακριτική ματιά σε μια προσωπική ιστορία, δίχως να φιλοδοξούν να αλλάξουν τον κόσμο. Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία ανήκουν και οι «Ήσυχες Μέρες», οι οποίες με έναν τέτοιο τίτλο, δεν μπορούν να κατηγορηθούν για διάθεση παραπλάνησης από κανέναν (ο πρωτότυπος ισπανικός τίτλος πλησιάζει, ακόμα πιο ταιριαστά, περισσότερο τις «Νεκρές Ώρες»), πόσω μάλλον όταν καταφέρνουν, μέσα από μια λιτή αποτύπωση, να αφηγηθούν μια μικρή ανθρώπινη ιστορία, που καταλήγει ουσιαστική χωρίς να είναι ποτέ υπερβολική.

Ακολουθώντας την τάση του σύγχρονου λατινογενούς κινηματογράφου να δίνει έμφαση σε ιστορίες με αργούς ρυθμούς και έντονο το κοινωνικό στοιχείο, η ιστορία επικεντρώνεται εξίσου στον έφηβο Σεμπαστιάν (ο οποίος καταλήγει να είναι υπεύθυνος για ένα φτηνό motel που χρεώνει με την ώρα τούς… αναμενόμενους πελάτες στις παραλίες της Βερακρούζ), έτοιμο για τη σεξουαλική του αφύπνιση, και τη σχεδόν κατά δέκα χρόνια μεγαλύτερή του Μιράντα, η οποία αποτελεί έναν από τους πλέον τακτικούς επισκέπτες αυτών των δωματίων, όντας εγκλωβισμένη σε μία σχέση με έναν παντρεμένο άνδρα, ο οποίος καθυστερεί ή και δεν εμφανίζεται ποτέ στα ραντεβού τους.

Τα εφηβικά σκιρτήματα από τη μια και η ερωτική απογοήτευση από την άλλη πλευρά δίνουν μια πρώτης τάξης ευκαιρία στον Άαρόν Φερνάντες Λεζούρ να δημιουργήσει ένα αταίριαστο ζευγάρι (που σταδιακά ανακαλύπτουν πως μπορούν να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον), χωρίς, όμως, να πέφτει στην εύκολη αφηγηματική παγίδα μιας σχέσης μεταξύ τους «που πρόκειται να τους αλλάξει για πάντα». Οι επιρροές μεταξύ του Σεμπαστιάν και της Μιράντα είναι μικρές αλλά καίριες, ουσιαστικές αλλά διακριτικές και η ερωτική τους συνεύρεση δεν είναι ο αυτοσκοπός. Ο Λεζούρ, εξάλλου, πρωτίστως φιλοδοξεί να περιγράψει το πόσο «ήσυχες» είναι οι μέρες τού καθενός και τη στασιμότητα που χαρακτηρίζει τη φάση τής ζωής τους, παρά να σπρώξει τον έναν στην αγκαλιά του άλλου, όπως ενδεχομένως να βιαζόταν να κάνει ένας Αμερικανός συνάδελφός του. Για εκείνον, σημασία έχει η προσωπική συνειδητοποίηση και όχι η δραματική κατάληξη ενός ακόμη αδιέξοδου έρωτα.

Σε αυτό, σημαντική, αν όχι καθοριστική, βοήθεια του προσφέρουν οι δύο ηθοποιοί του, και κυρίως η Αντριάνα Πας, που παρά την πληθωρική της παρουσία, καταφέρνει να παραμένει εσωτερική και όχι κραυγαλέα, αποφεύγοντας ακόμα μια παγίδα στην οποία θα ήταν εύκολο να πέσει η ταινία. Γενικότερα, είναι ευχάριστο να βλέπει κανείς την ιστορία να εξελίσσεται, αναγνωρίζοντας την οικειότητά της (είναι αλήθεια πως η υπόθεση και η ανάπτυξή της καλύπτει μια συχνή και γνώριμη θεματική του παγκόσμιου σινεμά), αλλά ανακαλύπτοντας παράλληλα πως όλα τοποθετούνται πίσω από ένα ρεαλιστικό πρίσμα, χωρίς διάθεση εντυπωσιασμού ή υπερβολής.

Αυτή η επιτηδευμένη υποτονικότητα ενδεχομένως να κουράσει μερικούς (ή και πολλούς), όμως η ευθύτητα της ταινίας είναι ικανή να την κάνει να αγαπηθεί από το κοινό που είναι εξοικειωμένο με τον πιο «καλλιτεχνικό» τρόπο κινηματογράφησης. Εξάλλου, στις λεπτομέρειες των κάδρων και ανάμεσα στις φαινομενικά ανούσιες σκηνές καθημερινότητας, κρύβεται μια ευαίσθητη ματιά και μια διάθεση κατανόησης των χαρακτήρων που είναι γνήσια και αυθεντική. Κι ας μην αναιρεί αυτό απόλυτα το θεματικό déjà vu του φιλμ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι εξοικειωμένος με τον ισπανόφωνο κινηματογράφο της Λατινικής Αμερικής, ξέρεις τι να περιμένεις και αν αυτό είναι, όντως, για σένα. Αν δε χάνεις την παραμικρή διοργάνωση Φεστιβάλ, επίσης, θα βρεις πράγματα να εκτιμήσεις σε αυτό το χαμηλότονο αλλά τίμιων προθέσεων φιλμ. Αν ο καλύτερος φίλος σου είναι το multiplex… της γειτονιάς σου, ίσως καλύτερα να περιμένεις (στην καλύτερη περίπτωση) το επόμενο αμερικάνικο indie με ακριβώς την ίδια θεματική.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.