FreeCinema

Follow us

ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ (2016)

(BRAQUEURS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζουλιάν Λεκλέρκ
  • ΚΑΣΤ: Σαμί Μπουαζιλά, Γκιγιόμ Γκουί, Γιουσέφ Χατζντί, Καϊνά Καρινά, Νταβίντ Σαρασινό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 81'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μια συμμορία που ειδικεύεται στις ληστείες τεθωρακισμένων φορτηγών και χρηματαποστολών θα βρεθεί μπλεγμένη με μια επικίνδυνη ομάδα εμπόρων ναρκωτικών, μετά από μια δουλειά που θα στραβώσει.

Γαλλική crime περιπέτεια… «Heat»-ικών καταβολών, όχι όμως και εξίσου σπουδαίων «υλικών», η νέα ταινία του Ζουλιάν Λεκλέρκ αποτελεί μια ακόμη προσθήκη στο σύμπαν του νέου μαφιόζικου γαλλικού κινηματογράφου, με μια ιστορία που δεν τη λες και καινούργια, παρά την όποια γοητεία ορισμένων καλών στιγμών, αφού στο σύνολό της δεν διακρίνεται ούτε για τη σεναριακή της πρωτοτυπία, ούτε και για το σκηνοθετικό «collage» σκηνών που θυμίζουν άλλα, καλύτερα και πιο «ενεργητικά» φιλμ του είδους. Ακολουθώντας το μοντέλο μιας εθνικής σχολής με παράδοση στο συμμορίτικο σινεμά, η ταινία του Λεκλέρκ παραμένει με τη σειρά της πιστή στη σκηνοθετική ψυχρότητα, τη (μετρημένη) βία και τις εντυπωσιακές σκηνές καταδίωξης, χωρίς επί της ουσίας να κάνει κάτι λάθος, έχοντας όμως την ατυχία να μοιάζει υφολογικά (σεναριακά οι ομοιότητες είναι δεδομένες) με πληθώρα άλλων ταινιών. Κοινώς, πρόκειται για έργο που έχεις ξαναδεί δεκάδες ακόμη φορές.

Ο Γιανίς είναι ο άτυπος αρχηγός μιας συμμορίας που ξαφρίζει χρηματαποστολές με τον πλέον κινηματογραφικό τρόπο (ΟΚ, αυτό τους το δίνω), ποντάροντας κατευθείαν στη χοντρή μπάζα και ζώντας αποκλειστικά από το ξέπλυμα του χρήματος που συλλέγουν. Μετά την τελευταία δουλειά, ο μικρότερος αδελφός τού Γιανίς θα αναλάβει να ξεφορτωθεί τα όπλα, προκειμένου να θολώσουν τα νερά για την αστυνομία που τους αναζητά, αλλά θα πουλήσει ένα εξ αυτών σε μια προσπάθεια να βγάλει κάτι παραπάνω. Δυστυχώς, το όπλο θα καταλήξει στα χέρια μιας σεσημασμένης σπείρας εμπόρων ναρκωτικών που θα βρει τον μπελά της, όταν ένας εκ των ανδρών της συλληφθεί. Οι μεγαλέμποροι θα απαιτήσουν τώρα από την ομάδα του Γιανίς να φέρει εις πέρας μια ληστεία με έπαθλο μερικές δεκάδες κιλά ηρωίνης προκειμένου να «πατσίσουν».

Υπάρχουν μερικές ταινίες που παρά το γεγονός πως δεν έχουν κάποιο κραυγαλέο πρόβλημα, εντούτοις δεν μοιάζουν ικανές να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του θεατή, καθώς είτε θα πραγματεύονται καταστάσεις που έχουμε δει πολλάκις στο σινεμά (κανείς δεν μίλησε για παρθενογένεση, έτσι κι αλλιώς), είτε θα στερούνται σεναριακών στοιχείων που αν μη τι άλλο θα μπορούσαν να προϊδεάσουν για μια διαφορετική προσέγγιση. Οι συγκεκριμένες ταινίες είναι και οι πιο δύσκολες στην ανάλυσή τους, καθώς κάτι σε ενοχλεί, αλλά δεν είσαι σίγουρος για το τι ακριβώς είναι αυτό. Το ίδιο συμβαίνει και με το φιλμ του Λεκλέρκ, το οποίο αποτελεί απλά μια διεκπεραιωτική ταινία είδους και τίποτα περισσότερο, πραγματικό κρίμα αν το καλοσκεφτεί κανείς, αφού ο Γάλλος δημιουργός μοιάζει να έχει τα φόντα για κάτι αξιόλογο, αν τουλάχιστον κρίνουμε με βάση τη σκηνοθετική πλευρά της ταινίας. Οι σκηνές καταδίωξης στους γαλλικούς δρόμους και το λειτουργικά καδραρισμένο ανθρωποκυνηγητό αποδεικνύουν πως ο Λεκλέρκ διαθέτει και το «μάτι» και το action, χαρίζοντας μερικές ξεκάθαρα άξιες στιγμές (και αρκούντως πρωτότυπες να προσθέσουμε) σε μια κατά τα άλλα κάπως αδιάφορη ιστορία που σε «ξυπνάει» κυρίως όταν ο ταλαντούχος Γκιγιόμ Γκουί κάνει την εμφάνισή του.

Εκ των πραγμάτων το «Αδίστακτοι» δεν εντυπωσιάζει ίσως επειδή δεν τολμά ποτέ να γίνει πιο επιθετικό και σκληρό, όπως το πρόσφατο και εξαιρετικά στυλιζαρισμένο «Suburra». Υπάρχει μια σχεδόν αδιόρατα προσεγμένη και φτιασιδωμένη αντιμετώπιση του τρόπου δράσης των συμμοριών, σαν οι εγκληματίες να λειτουργούν κάπως με… «το γάντι», εξολοθρεύοντας καλαίσθητα και φροντίζοντας πάντα η δόση του αίματος να είναι τόση όση. Σίγουρα ο αυτοσκοπός των συγκεκριμένων ταινιών δεν είναι – μόνο – η κινηματογραφική απεικόνιση της βίας σε βαθμό υπερβολής, περιμένεις όμως πως αν μη τι άλλο κάτι τέτοιο θα γίνει εφικτό στην τελική πράξη του γκανγκστερικού δράματος, κατά κάποιον τρόπο αποδίδοντας έτσι την αναμενόμενη σινεματική δικαιοσύνη, που όταν τελικά έρχεται, δεν τη λες και ακριβώς αιματηρή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν αγαπάς τις crime περιπέτειες, ίσως βρεις κάτι να σε ιντριγκάρει εδώ. Βέβαια, παίζει και να καταλήξεις να την παρακολουθήσεις… από το σπίτι, δεδομένου πως πρόκειται για παραγωγή του 2015 που μάλλον άργησε να φτάσει κι από τα μέρη μας. Καταλαβαίνεις…

MORE REVIEWS

En Lefko Film Festival 2017

EN LEFKO FILM FESTIVAL 2017

Από trend-setting ραδιοφωνικός σταθμός με προϊστορία σε επιτυχημένα μουσικά events, ο En Lefko προσθέτει πλέον στο ενεργητικό του και τη διοργάνωση ενός… Film Festival! Στους κινηματογράφους Ιντεάλ και Δαναός, μέχρι και τις 3 Μαΐου το ποδαρικό.

The Assignment - 2017

ΔΙΠΛΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

Πλαστική χειρουργός (για τα σίδερα) εκδικείται τον εκτελεστή του αδελφού της με τον πλέον ιδιόρρυθμο τρόπο: αλλάζοντας το φύλο του! Τώρα «εκείνη» την αναζητά παντού, ώστε να πάρει τη δική της εκδίκηση.

THE EAGLE HUNTRESS

Η ΚΥΝΗΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΤΟ

Η 13χρονη Αϊσολπάν ζει με την οικογένειά της στα βουνά της Μογγολίας, κι ενώ βιώνει μια δύσκολη αλλά ευτυχισμένη καθημερινότητα, αποφασίζει να πραγματοποιήσει το μεγάλο της όνειρο: να γίνει η πρώτη γυναίκα - κυνηγός με αετό στην ιστορία των νομάδων Καζάκων της περιοχής της.

FAI BEI SOGNI

ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ

Ο Μάσιμο χάνει τη μητέρα του στην τρυφερή ηλικία των εννιά, γεγονός που τον στιγματίζει μετέπειτα ως ενήλικα. Αυτές είναι μερικές στιγμές από τη ζωή του, αλλά και στιγμές της Ιταλίας μέσα στις δεκαετίες.

PATRIOTS DAY

Η ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ

Το χρονικό της βομβιστικής επίθεσης στον Μαραθώνιο της Βοστώνης του 2013 και το κυνήγι για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών. Από τη μία οι τρομοκράτες, από την άλλη όλος ο αστυνομικός μηχανισμός και η αμέριστη συμπαράσταση των κατοίκων της πόλης.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι Γάλλοι (βήχας) που κάνουν ληστείες και είναι αδίστακτοι. Θα το περιμένω στο STAR, για να μπορώ να κάνω και ζάπινγκ.

ΝΕΑ