FreeCinema

Follow us

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΓΙΑ «ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ».


Ο Ηλίας Φραγκούλης συναντά τον Γιάννη Οικονομίδη. Και μιλάνε. Για «Το Μικρό Ψάρι», τη φιλμογραφία του σκηνοθέτη, τις θέσεις του για το δικό του χώρο και το σήμερα. Δεν είναι μια κανονική συνέντευξη. Ευτυχώς.

Κάνω την εκπομπή CINEMaD από το 1999 στο MAD TV. Ποτέ δεν είπα ότι ξέρω τι θα πει τηλεόραση και το πόσο… αντιτηλεοπτικός παραμένω είναι το καμάρι μου (μαζί με τις ελευθερίες που μου προσφέρει το συγκεκριμένο κανάλι). Υπάρχουν και χειρότερα εκεί έξω, άλλωστε…

Όποτε βγαίνω για να κάνω συνέντευξη με Έλληνα σκηνοθέτη, πρωταρχικά, πρέπει να τον εγκρίνω, να πιστεύω σε αυτόν, να με ενδιαφέρει το σινεμά που κάνει και να έχουμε κάτι να πούμε γι’ αυτό. Δεν το κάνω συχνά. Όποτε συμβαίνει, δεν αντιλαμβάνομαι την κάθε συνάντηση ως συνέντευξη. Και όποτε δεν υπάρχει «χρονόμετρο», ξεφεύγουμε στην πάρλα, ακριβώς όπως συνέβη και με τον Γιάννη Οικονομίδη. Μιλάγαμε για μια ώρα. Μας σταμάτησε η κασέτα, ουσιαστικά!

Ο Οικονομίδης δεν είναι εύκολος στην κουβέντα. Έχεις επάνω σου το βλέμμα του, σχεδόν παγωμένο, να σε «ακτινογραφεί» ενώ του απευθύνεις ερωτήσεις. Πολλές ήταν οι φορές που διαφωνήσαμε κατά τη διάρκεια της κουβέντας για «Το Μικρό Ψάρι». Μου αρέσει κι αυτό. Σε μια κουβέντα δεν είναι απαραίτητο να προσπαθείς ν’ αλλάξεις τα μυαλά του άλλου. Η κάθε τοποθέτηση έχει διαφορετικό point of view. Και έναν σκηνοθέτη δύσκολα τον «τουμπάρεις». Είναι ένας δημιουργός. Πρέπει να έχει τις άμυνές του.

Στο μοντάζ, έχω ένα κακό. Δεν θέλω να κόβω τίποτα. Ξεκινάμε, λοιπόν με τα δύο πρώτα μέρη στη video gallery (πάνω δεξιά) και τα υπόλοιπα έπονται. Μιλάμε για την επαναληπτικότητα στους διαλόγους του, πράγμα που με «στράβωσε» λίγο παραπάνω στο «Μικρό Ψάρι», όμως, αν το παρατηρήσεις στην κουβέντα, είναι και χαρακτηριστικό του Γιάννη! Μιλήσαμε για τους ηθοποιούς του στις δικές του ταινίες. Πιστεύω πως είναι ένα από τα μεγάλα του ταλέντα να καθοδηγεί ηθοποιούς, πέρα από το πόσο καλός σκηνοθέτης είναι. Μιλήσαμε το λούμπεν, το ρεαλιστικό, τις αποχρώσεις του νουάρ, την «παραξενιά» του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου και άλλα πολλά που τον έκαναν να ξεχάσει την ύπαρξη της κάμερας. Την επόμενη εβδομάδα, λοιπόν, ξαναπέρνα από εδώ για τη συνέχεια…

UPDATE [05/04]: Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιάννη Οικονομίδη βρίσκεται, πλέον, στη video gallery (πάνω δεξιά). Περιέχει πέντε τμήματα, εκ των οποίων το τελευταίο δεν παίχτηκε στην εκπομπή CINEMaD και μπορείς να παρακολουθήσεις αποκλειστικά από εδώ. Είναι μια κουβέντα ολίγον… τολμηρή ή και διχαστική, στο σύνολό της.

Η ταινία «Το Μικρό Ψάρι» παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους σε διανομή της εταιρείας Feelgood.

MORE INTERVIEWS

Γιάννης Οικονομίδης: Κουβέντα για μια «Μπαλάντα».

Κάθε φορά που μιλάω μαζί του, αισθάνομαι πως και οι δύο μαθαίνουμε κάτι, ο ένας για τον άλλον. Και ο Γιάννης Οικονομίδης δεν είναι ένας εύκολος άνθρωπος, που ανοίγεται. Ή δέχεται. Μοιάζουμε σε αυτό. Και το διασκεδάζω απίστευτα! Είχαμε να κουβεντιάσουμε έτσι, on camera, από το 2014. Ο σαματάς κρατάει ακόμη στο YouTube, από τότε! You have been warned…

Μάρκος Σεφερλής: Εφ’ όλης της ύλης.

Μάρκος Σεφερλής. Ηλίας Φραγκούλης. Μία συνάντηση που κανείς δεν (θα) περίμενε. Και μία κουβέντα για όλα εκείνα τα πράγματα που μπορεί να μην γνώριζες για τον #1 κωμικό ηθοποιό στην Ελλάδα σήμερα. Από τα παιδικά χρόνια μέχρι την κινηματογραφική αφορμή του «Χαλβάη 5-0». Θα μισήσεις, θα το ξανασκεφτείς, θ’ αλλάξεις γνώμη ή θα συνεχίσεις να λατρεύεις. Οι πιθανότητες είναι ίδιες. Ζούμε σε έναν ελεύθερο κόσμο.

ΣΚΟΡΣΕΖΕ. ΝΤΕ ΝΙΡΟ. ΠΑΤΣΙΝΟ. ΓΙΑ ΤΟΝ «ΙΡΛΑΝΔΟ».

Το 63ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου έριξε αυλαία με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο: την διεθνή πρεμιέρα του «The Irishman», της επικής γκανγκστερικής ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε. Είχα την τύχη, την τιμή και τη χαρά να συναντήσω, εκ μέρους του FREE CINEMA, τους τρεις κολοσσούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, οι οποίοι απάντησαν, μεταξύ άλλων, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ερωτήσεις μου για το μέλλον του σινεμά.

Η Κάτια Γκουλιώνη για το «Ακίνητο Ποτάμι».

Η Κάτια Γκουλιώνη, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Άγγελου Φραντζή «Ακίνητο Ποτάμι», μιλά με τον Ηλία Φραγκούλη για την πορεία της στον ελληνικό κινηματογράφο, την υποκριτική, αναλύει τον τελευταίο της ρόλο και ξεχωρίζει πράγματα που αγαπά από το παγκόσμιο σινεμά.

ΤΖΟ ΠΕΝΑ: SURVIVAL KIT.

Ήδη γνωστός από τηλεοπτικές δουλειές, ταινίες μικρού μήκους, music videos και το κανάλι του στο YouTube, ο Βραζιλιάνος Τζο Πένα κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με ένα φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον φιλμ επιβίωσης, το «Arctic». Μίλησε αποκλειστικά στο FREE CINEMA κατά τη διάρκεια του περσινού Φεστιβάλ Λονδίνου για τις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες γυρισμάτων, το απίστευτο σθένος του Μαντς Μίκελσεν, τους οικονομικούς περιορισμούς και την ανέλπιστη ένταξη μιας αληθινής πολικής αρκούδας (!) στο ολιγομελές καστ της ταινίας.