FreeCinema

Follow us
22.0312:15

Το Σωματείο Σεναριογράφων ψηφίζει… άλλα αντί άλλων!


Σε μια χρονιά που μάλλον θα θυμόμαστε ως την πιο ντροπιαστική και απαξιωτική για την Ιστορία του θεσμού των Όσκαρ, το Σωματείο των Σεναριογράφων ανοίγει το χορό των φετινών «προγνωστικών» με δύο αναπάντεχες βραβεύσεις. Κάτι έπρεπε να ψηφίσουν κι αυτοί…

Το Σωματείο των Σεναριογράφων ολοκλήρωσε τις περσινές βραβεύσεις των επαγγελματιών της Αμερικής, λίγες μέρες πριν από την τελετή απονομής των Όσκαρ. Φέτος, με όλες τις καθυστερήσεις που έχει επιφέρει η πανδημία του COVID-19, παραδόξως, κάνει το «ποδαρικό»!

Ας είμαστε σοβαροί. Όσο γελοία είναι τα Όσκαρ και οι υποψηφιότητές τους για το 2021, άλλο τόσο αστείες ήταν και οι φετινές λίστες των Σεναριογράφων. Σχεδόν… χωρίς ταινίες, οι άνθρωποι έπρεπε να ψηφίσουν «κάτι», ώστε να διαμορφώσουν τις πεντάδες τους και να φτάσουν στην τελική ψηφοφορία, η οποία βρίσκει ως νικητή της κατηγορίας του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου… την Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman» (το οποίο έχει σκηνοθετήσει, επίσης). Η Αγγλίδα Φένελ είναι υποψήφια για τρία (!) Όσκαρ φέτος, στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας, της καλύτερης σκηνοθεσίας και του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Υπό… κανονικές συνθήκες, ίσως μπορούσε να δει… στον ύπνο της μία υποψηφιότητα για το σενάριο.

Το ότι προτιμήθηκε από το Σωματείο την θέτει ως φαβορί στην κατηγορία της; Ουδείς μπορεί να φανταστεί, έτσι όπως είναι τα πράγματα φέτος. Επίσης, δεν είμαστε σίγουροι για τον αριθμητικό συσχετισμό – συμμετοχή των μελών του Σωματείου με τους 509 (φέτος) σεναριογράφους οι οποίοι είναι μέλη της Ακαδημίας και ψηφίζουν για τα Όσκαρ. Η πεντάδα των μεν και των στο πρωτότυπο σενάριο είχε μία σημαντική διαφορά. Το Σωματείο έβαλε μέσα το «Palm Springs» (μια μικρή κωμωδία φαντασίας του Hulu), ενώ τα μέλη της Ακαδημίας έβαλαν στη θέση του το αμερικανοασιατικό δράμα «Minari» (φωτό), το οποίο μπορεί να είναι το μέγα «spoiler» της κατηγορίας και ενισχύεται από σοβαρές οσκαρικές υποψηφιότητες (καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας). Τέλος, να πούμε πως η ήττα του Άαρον Σόρκιν από τους συναδέλφους του για το (μας τα πρήξατε!) «Η Δίκη των 7 του Σικάγου» έπεσε σαν μία ιδιαίτερα ηχηρή σφαλιάρα, καθώς πολλοί πίστευαν ότι κρατάει το Όσκαρ στο τσεπάκι του…

Πάμε και στο διασκευασμένο σενάριο, όπου εδώ μεγάλος νικητής ήταν το… «Borat Subsequent Moviefilm» και ο Σάσα Μπάρον Κοέν, ο οποίος το συνυπογράφει με ακόμη… οκτώ βοηθητικές πένες! Η ταινία είναι υποψήφια και για το Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου και ο συγκεκριμένος ήρωας… έχει παρελθόν στην Ακαδημία! Το πρώτο φιλμ του «Borat» ήταν υποψήφιο για Όσκαρ στην ίδια κατηγορία το 2007. Θα κερδίσει φέτος το Όσκαρ; Χλωμό! Διότι κι εδώ έχουμε σημαντικές απουσίες από την πεντάδα του Σωματείου, όπου προτιμήθηκαν μεν τα «Ma Rainey’s Black Bottom» και «News of the World», αλλά αντικαταστάθηκαν στην οσκαρική πεντάδα με τα «The Father» (Κρίστοφερ Χάμπτον, Φλοριάν Ζελέρ) και «Nomadland» (Κλόι Τζάο). Το τελευταίο (υποτίθεται πως) έρχεται με φόρα για να τα σηκώσει φέτος και η κατηγορία του σεναρίου είναι ένα «χαρτί» που (θα) πρέπει να κρατήσει στα χέρια της η Τζάο αν θέλει να είναι η τελευταία και μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, στις 25 Απριλίου.

Πιο καίριας σημασίας θα είναι τα βραβεία του Σωματείου των Παραγωγών, τα οποία απονέμονται στις 24 Μαρτίου. Εκεί, προφανώς, θα ακουστεί… κάποιος άλλος τίτλος. Λίγες μέρες μένουν για να μάθουμε ποιος θα είναι αυτός. Θα είναι το «Nomadland»; Θα είναι το «Minari»; Ή θα είναι το… Netflix;