FreeCinema

Follow us

Τα «Τop 10 των ‘80s» είναι εδώ!


Στιγμές… «ψυχρολουσίας», streetwear, fast food, διαφημιστικά spot, gadgets και παιχνίδια. Όλα βγαλμένα από τη δεκαετία του ’80, όπως τα ζήσαμε κι εμείς, σε μια σειρά ντοκιμαντέρ του National Geographic Channel που μας ταξιδεύει στην πιο αγαπημένη περίοδο της pop κουλτούρας, σε μορφή… top 10 λιστών! Ειλικρινά, με τα έξι ωριαία επεισόδια του «Top 10 των ‘80s» θα λυπηθείς που… δεν είναι περισσότερα!

Δεν είναι η πρώτη φορά που το National Geographic Channel ασχολείται με τη δεκαετία του ’80. Το 2013 μας είχε δώσει και το επίσης θαυμάσιο και εθιστικό στην παρακολούθηση «The 80’s: The Decade That Made Us». Φέτος, λοιπόν, επιστρέφει σ’ εκείνη την περίοδο που αποθέωσε την pop κουλτούρα παγκοσμίως, με μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ έξι επεισοδίων, το «The ’80s: Top Ten». Παρουσιάζει ο ηθοποιός Ρομπ Λόου, μορφή των νεανικών φιλμ της δεκαετίας. Κάθε ένα από αυτά ασχολείται μ’ ένα συγκεκριμένο θέμα και η παρακολούθησή του μετατρέπεται σε… πραγματικό παιχνίδι με τον θεατή!

Πως το καταφέρνει αυτό; Η αφήγηση της σειράς έχει τη μορφή ενός αξιολογικού countdown, με λίστες δεκάδων που τηρούν αριθμητική σειρά, ανάλογα με την επίδραση που είχαν από το τότε έως και σήμερα! Έτσι, το τηλεοπτικό κοινό μπορεί να βάζει μέχρι και… στοιχήματα για το περιεχόμενο της κάθε θέσης αυτού του top 10, που κάθε εβδομάδα ασχολείται με στιγμές μαζικής… «ψυχρολουσίας», streetwear, fast food, διαφημιστικά spot, gadgets και παιχνίδια. Πράγματα που είχαμε δει, είχαμε αγαπήσει, είχαμε καταναλώσει και η μνήμη μας έχει συγκρατήσει από τη δεκαετία του ’80. Μπορείς μέσα σ’ αυτή την ώρα που διαρκεί το επεισόδιο, να μαντέψεις τα δέκα πράγματα που κυριάρχησαν σ’ αυτούς τους τομείς;

Η πρώτη μετάδοση κάθε νέου επεισοδίου του «Top 10 των ‘80s» παίζει το βράδυ της Κυριακής, στις 21.50, πάντα από το National Geographic Channel, το οποίο είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και Wind Vision. Η σειρά πρόκειται να ολοκληρωθεί στις 6 Φεβρουαρίου.

Ιδού και το περιεχόμενο του κάθε επεισοδίου της σειράς:

«Watercooler Moments»
Ο Ρομπ Λόου ξαναζεί πολυσυζητημένες στιγμές της δεκαετίας του ’80. Από τον γάμο του Κάρολου και της Νταϊάνα, το τηλεοπτικό μυστήριο του ποιος πυροβόλησε τον J.R. και την επική συναυλία του Live Aid με την ιστορική εμφάνιση των Queen, μέχρι τον αγώνα σωτηρίας της μικρής Τζέσικα που ανέδειξε το CNN, αλλά και την «παρθενική» (#diplhs) εμφάνιση της Μαντόνα στην τελετή απονομής των πρώτων μουσικών βραβείων του MTV.

«Streetwear»
Ο Ρομπ Λόου ανατρέχει στις μεγαλύτερες τάσεις της «μόδας του δρόμου» των ’80s, αποκαλύπτοντας τις ιστορίες πίσω από την επιτυχία που είχαν τα Air Jordan, τα Ray-Ban, οι βάτες, τα Vans, τα Spandex, το ανδρικό look του τηλεοπτικού «Miami Vice» και άλλα χαριτωμένα που ίσως φορέσαμε και… θα θέλαμε να ξεχάσουμε!

«Commercials»
Ο Ρομπ Λόου παρουσιάζει δέκα διαφημίσεις της δεκαετίας του ’80 που προκάλεσαν τεράστιο ντόρο. Ερευνά πώς το marketing του MTV εμπνεύστηκε από μια ιδέα του 1956 για να μπει σε κάθε σπίτι, γιατί η δυστοπική διαφήμιση της Apple «1984» παραλίγο να μην προβληθεί και αποκαλύπτει από πού προήλθε το «Just Do It» της Nike, ένα από τα πιο διάσημα slogan όλων των εποχών.

«Gadgets»
Ο Ρομπ Λόου εξερευνά τα δέκα καλύτερα gadgets της δεκαετίας του ’80, όπως το Apple Macintosh, το Sony Walkman, το Nintendo Gameboy, το κινητό τηλέφωνο, τις camcorder κάμερες και μελετά το πώς συνέβαλαν στη διαμόρφωση ενός πιο μοντέρνου κόσμου.

«Fast Food»
Ο Ρομπ Λόου αποκαλύπτει τις συναρπαστικές ιστορίες πίσω από τη δημιουργία των δέκα κορυφαίων fast food brands της δεκαετίας του ’80, μαζί με τις γευστικές τους προτάσεις που έγιναν μανία. Μάθετε πώς η τεράστια επιτυχία του Hot Pocket βασίστηκε σε τεχνολογία αιχμής εκείνης της περιόδου, γιατί η εγγύηση των 30 λεπτών χρόνου παραλαβής μιας Domino’s pizza ήταν ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα και πώς ξεκίνησε το McDonald’s Happy Meal.

«Toys»
Ο Ρομπ Λόου παρουσιάζει τα top 10 παιχνίδια των ‘80s, αποκαλύπτοντας τις εκπληκτικές ιστορίες για το πώς ξεκίνησε ο He-Man, τα Χελωνονιντζάκια, οι κούκλες Cabbage Patch Kids και πολλά άλλα. Δημιουργοί, κατασκευαστές, αλλά και καταναλωτές εξηγούν γιατί παιχνίδια όπως ο Κύβος του Rubik και τα Transformers εξακολουθούν να είναι popular μέχρι και σήμερα, ενώ άλλα ξεχάστηκαν στο τότε.