FreeCinema

Follow us

IT’S THE END OF THE WORLD AS WE KNOW IT, EPISODE 1: «THE LAST SHIP»


Συνέπεια του πυρετού τελεολογικών, μετα-αποκαλυπτικών δραμάτων που έχει… ανεβάσει τα τελευταία χρόνια τόσο η μικρή όσο και η μεγάλη οθόνη, το «The Last Ship» του συνδρομητικού TNT, σε παραγωγή Μάικλ Μπέι, φιλοδοξεί να αφήσει ξεχωριστό το στίγμα του και να κερδίσει τις εντυπώσεις. Τα καταφέρνει;

Ναι, σαφώς, είναι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, αν κρίνουμε από τις τηλεθεάσεις, αφού στην πρεμιέρα του, στις 22/7, αυτό το φρέσκο (δεύτερο μετά το αμφιλεγόμενης και καλλιτεχνικής και εμπορικής επιτυχίας, «Black Sails», που έπαιξε εδώ στα κανάλια Novacinema) τηλεοπτικό εγχείρημα του Μπέι, αποπλάνησε 5,3 εκατομμύρια ζευγάρια μάτια αρχικά, και 7,4 συνολικά (συμπεριλαμβανομένων των επαναλήψεων). Αριθμοί που το έχρισαν τη νέα σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στη συνδρομητική τηλεόραση την τρέχουσα σεζόν. Αν, όμως, ρωτάς και τη γνώμη μας, η απάντηση δεν είναι ούτε τόσο ανεπιφύλακτη, ούτε τόσο θετική.

Πριν, όμως, φτάσω σε αυτή, επίτρεψέ μου μια παρένθεση, για να σου κάνω λιανά τα περί πυρετού τελεολογικών, μετα-αποκαλυπτικών δραμάτων της εισαγωγής αυτού του κειμένου. Αν, λοιπόν, είσαι τακτικός αναγνώστης του FREE CINEMA, έχεις πιθανότατα ψυλλιαστεί πως τα αίτια του εν λόγω πυρετού, που άρχισε αργά αλλά σταθερά να ανεβαίνει μέσα στην τελευταία τριετία, πριν χτυπήσει κόκκινο φέτος το καλοκαίρι, κρύβονται στην πρωτοφανή επιτυχία της σειράς – φαινόμενο του αμερικάνικου AMC και του δικού μας FOX, «The Walking Dead». Τα εξωφρενικά ψηλά (όχι μόνο για τη συνδρομητική, αλλά και για την ελεύθερη τηλεόραση) νούμερα που άρχισε να σημειώνει συστηματικά στα ratings, ειδικά στο καταναλωτικά ενεργό, «νεανικό» κοινό 18 – 49 (όπου συχνά ξεπέρασε και το 8%!), έκαναν πολλούς να θελήσουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.

The Last Ship 7

Την αρχή έκανε πρώτο το συνδρομητικό κανάλι που μας συστήνει τώρα το «The Last Ship» (φωτό), TNT, με το σπιλμπεργκικό, άτυπο spin-off τού κινηματογραφικού «War of the Worlds», «Falling Skies», που μόλις μπήκε – αισίως – στον 4ο κύκλο του. Μετά, τη σκυτάλη πήραν κατά σειρά το ελεύθερο NBC, με το ιδιαίτερα ενδιαφέρον, σαφώς συγγενικό (πλην των ζόμπι και του αδιάντροπου gore) του «The Walking Dead», «Revolution» (που όμως μετά την αξιοσημείωτη επιτυχία της 1ης σεζόν του, άλλαξε μέρα και ώρα, τα νούμερα εξανεμίστηκαν και κόπηκε πριν από λίγους μήνες άδοξα), το περσινό, εξαιρετικό – και σειρά και video game – «Defiance» (περισσότερα για το οποίο… θέλεις να μάθεις σε προσεχές post) του SyFy, και το κινηματογραφικό πόνημα του – παραγωγού και πρωταγωνιστή – Μπραντ Πιτ, «Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ», που παρά τα μύρια όσα προβλήματα και ατυχήματα έπληξαν την παραγωγή του, κατάφερε να σημειώσει τεράστια, υποβλητική επιτυχία. Για να ακολουθήσουν φέτος το αξιοπρεπέστατο και αναπάντεχα «βρώμικο», «The 100» του CW, το πιο σκοτεινό και ενήλικο «The Leftovers» του ΗΒΟ και των καναλιών της Nova, και το sequel του κινηματογραφικού «Legion», «Dominion» του SyFy (για το οποίο επίσης… αναμείνατε στο FREE CINEMA, σάς έρχεται σχετικό, ξεχωριστό post).

The Last Ship 1

Συνεπώς, το «The Last Ship» ξεκινάει το ταξίδι του στη μικρή οθόνη μέσα σε ένα συνωστισμό τηλεοπτικών (και μη) εκδοχών για το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε και το τι έπεται, να στοιχειώνει όσους επέζησαν. Έτσι, η αποστολή του να ξεχωρίσει και να… ρίξει άγκυρα στις υψηλές τηλεθεάσεις κρίνεται εξαρχής κάθε άλλο παρά εύκολη. Ως αφετηρία / πηγή έμπνευσής του έχει το – από το 1988 – ομότιτλο μυθιστόρημα του πρώην αξιωματικού του αμερικανικού ναυτικού, Γούλιαμ Μπρίνκλεϊ, του οποίου αποτελεί ελεύθερη και σφόδρα εκσυγχρονισμένη διασκευή, αφού πλέον δεν υπάρχει Σοβιετική Ένωση, Ψυχρός Πόλεμος και τόσο έντονη η απειλή παγκόσμιων εχθροπραξιών με πυρηνικά όπλα. Έτσι, παρακολουθεί μεν τις περιπέτειες του πληρώματος (217 άντρες και γυναίκες) του αμερικάνικου, αντιτορπιλικού, πολεμικού πλοίου, USS Nathan James, που επιστρέφοντας από απόρρητη αποστολή στην Αρκτική, ανακαλύπτει πως το μεγαλύτερο μέρος τού ανθρώπινου πληθυσμού έχει πέσει θύμα θανατηφόρας, ανεξέλεγκτης πανδημίας και… όχι πυρηνικού πολέμου. Κυβερνήσεις και εντολοδότες δεν υπάρχουν πια, ενώ πόλεις και πολιτισμός είναι ρημαγμένα.

The Last Ship 4

Σύντομα, ο καπετάνιος Τομ Τσάντλερ (ο εκ του «Grey’s Anatomy»… MacSteamy, Έρικ Ντέιν) και ο βοηθός του Μάικ Σλάτερι (ο ταιριαστά αμφίσημος καρατερίστας Άνταμ Μπόλντουιν) συνειδητοποιούν πως η παρουσία της φιλοξενούμενής τους στο ταξίδι τους στο Βορρά, ιολόγου δόκτορος Ρέιτσελ Σκοτ (η βρετανίδα με τη σέξι προφορά και εμφάνιση, καθώς και το… σήμα κατατεθέν, υπαινικτικό όνομα, Ρόνα Μίτρα) ήταν κάθε άλλο παρά τυχαία. Με τη βοήθειά της καταστρώνουν σχέδιο δημιουργίας εμβολίου – σωτηρίας του πλανήτη, αποφεύγοντας ταυτόχρονα να πιάνουν συχνά ξηρά (παρά μόνο για τους απαραίτητους ανεφοδιασμούς, με ειδικές στολές), ώστε να διατηρήσουν την υγεία τους ανέπαφη. Έλα, όμως, που ένα ρωσικό καταδρομικό έχει άλλα σχέδια για τη δρα Σκοτ…

The Last Ship 6

Δημιούργημα των δοκιμασμένων τηλεοπτικών γραφιάδων Χανκ Στάινμπεργκ («Without a Trace») και Στίβεν Κέιν («The Closer»), θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί ορισμό της ακριβοθώρητης «blockbuster-ιάς» – διαφήμισης του αμερικανικού ναυτικού. Σκέψου «Pearl Harbor» στο σήμερα, με τους Ρώσους στη θέση των Ιαπώνων, ή ακόμα καλύτερα «Battleship» με τον θανατηφόρο ιό στη θέση των εξωγήινων και θα καταλάβεις εύκολα περί τίνος πρόκειται: άψογο επίπεδο παραγωγής, κινηματογραφική, εντυπωσιακή σκηνοθεσία (από τον Τζόναθαν Μόστοου του αξιομνημόνευτου «U-571: Το Χαμένο Υποβρύχιο» στο πρώτο επεισόδιο) και φωτογενείς, απλά αρκετούς στους ρόλους τους, πρωταγωνιστές. Με άλλα λόγια, φάτε μάτια (high tech) ψάρια!

The Last Ship 2

Κατά τα άλλα, έπρεπε να φτάσουμε στο 3ο επεισόδιο για να αρχίσουν να αποκτούν κάποιο βάθος οι βασικοί χαρακτήρες (με τελευταία και καταϊδρωμένη τη φτιαγμένη από σίδερο, θαρρείς, δρα Σκοτ), να πατήσει γκάζια το σασπένς χάρη σε ένα υποδειγματικά καλοκουρδισμένο παράλληλο μοντάζ δράσης, να μας ιντριγκάρει – επιτέλους ουσιαστικά – το αίνιγμα της πανδημίας, με την αποκάλυψη του κρυμμένου «άσσου» στο «μανίκι» των Ρώσων και να αρχίσουμε να πιστεύουμε στο ταξίδι αυτού του πλοίου, ώστε να παραμείνουμε ικανοποιημένοι επιβάτες του. Ωστόσο (αν και διατηρούμε μια μικρή ελπίδα ζωντανή), έπρεπε προηγουμένως να πάρουμε απόφαση πως μετα-αποκαλυπτική, στεριανή καταστροφή, σε όλο της το στοιχειωμένο μεγαλείο, δεν πρόκειται να δούμε. Είπαμε, το «The Last Ship» μπορεί να αποτελεί ένα ακόμα τελεολογικό, μετα-αποκαλυπτικό δράμα, μα πάνω από όλα είναι ένα εν πλω, υπερσύγχρονο, υπερθέαμα.

The Last Ship 3