FreeCinema

Follow us

ΓΚΛΕΪΖΕΡ ΚΑΙ ΜΠΡΟΝΤΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ CHANNEL 4!


Το βρετανικό Channel 4 αποφάσισε να «αποδομήσει» το κλασικό του λογότυπο (με τον αριθμό 4) και τα ήδη θεωρούμενα ως φιλόδοξα idents του, με ίσως τα πιο ριζοσπαστικά και ιδιοσυγκρασιακά σποτάκια στην παγκόσμια τηλεόραση, με την υπογραφή ενός σπουδαίου σκηνοθέτη και ενός θρύλου της γραφιστικής. Πάθαμε πλάκα!

Το Channel 4 εξέπεμψε στη Μεγάλη Βρετανία για πρώτη φορά το 1982, και οι έντονες καλλιτεχνικές του τάσεις έχουν βοηθήσει αρκετά στην πορεία τόσο της τηλεοπτικής, όσο και της κινηματογραφικής εγχώριας βιομηχανίας (παρακλάδι του το κανάλι Film4, που χρηματοδοτεί και μερικές από τις καλύτερες βρετανικές ταινίες κάθε χρόνο). Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια με τον τεράστιο ανταγωνισμό, τόσο τα νούμερα θεαματικότητας όσο και η ποιότητα των προγραμμάτων του έχουν πάρει ελαφρώς την κατιούσα. Έτσι, αποφασίστηκε μια ριζική αλλαγή στο image του, ξεκινώντας από σήμερα, με νέους τίτλους για καίριες και μακροχρόνιες εκπομπές του, όπως το βραδυνό δελτίο ειδήσεων και η πρώτη εκπομπή που πρωτοπαίχτηκε από το κανάλι, το τηλεπαιχνίδι «Countdown», το οποίο και συνεχίζει ακάθεκτο για 33η χρονιά.

C4_Off_Air

Η πιο εντυπωσιακή και καλλιτεχνικά ενδιαφέρουσα αλλαγή, όμως, έγινε στα idents, τα σποτάκια που παίζουν μεταξύ των προγραμμάτων. Το κανάλι έχει να υπερηφανεύεται για τα ήδη υπάρχοντα – και δημοφιλέστατα – idents του, τα οποία δημιουργήθηκαν δέκα χρόνια πριν, με τον αριθμό 4 να συναρμολογείται σιγά-σιγά από κτήρια, τηλεοπτικές κεραίες, κλπ. Από σήμερα, όμως, οι υπεύθυνοι του καναλιού το πήγαν σε… άλλο level.

C4_Typography1

Ξεκινώντας από την αποδόμηση του «4» σε μικρά κομματάκια, με πλήρη αλλαγή των graphics και των γραμματοσειρών (με δύο ολοκαίνουργια fonts που επιμελήθηκε ο guru Νέβιλ Μπρόντι!), προσέλαβαν έναν από τους πιο ταλαντούχους κι αισθητικά ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του σύγχρονου σινεμά να ερμηνεύσει τη σημασία τού… «πειραγμένου» λογότυπου και, κυρίως, της αξίας τού καναλιού. Έτσι, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ επέστρεψε με τέσσερα idents, όμοια των οποίων το απανταχού τηλεοπτικό κοινό δεν έχει ξαναδεί. Στις τέσσερις άρτιες και εντυπωσιακές ταινίες μικρού μήκους (γιατί είναι πολύ παραπάνω από απλά «σποτάκια»), ο Γκλέιζερ «ανακαλύπτει» τα κομμάτια του σπασμένου «4» στη γη και τη φύση ως αρχέγονα, οργανικά, φυσικά στοιχεία που βρίσκονταν ανέκαθεν στα θεμέλια και την εξέλιξη του πλανήτη μας. Πραγματικά μικρά έργα τέχνης και τα τέσσερα (πάτα ένα play στη video gallery πάνω δεξιά, για να σου φύγει η απορία), με μια βασική αφηγηματική ένωση (όταν τα δεις όλα στη σειρά, η κοινή τους ιστορία γίνεται ξεκάθαρη), αναμένεται να κινήσουν το ενδιαφέρον αλλά και να ξενίσουν / διχάσουν το καθημερινό τηλεοπτικό κοινό με την εκκεντρικότητά τους και την αφαιρετικότητα του όλου concept (ο αριθμός «4» δεν συναρμολογείται ποτέ, οπότε και δεν υπάρχει ξεκάθαρο, αναγνωρίσιμο λογότυπο πουθενά!).

Cave Detonation Waterfall

«Αφετηρία για εμάς ήταν η ιδέα πως το Channel 4 είναι πολύ περισσότερα από ένα απλό νούμερο», αναφέρει ο Κρις Μπόβιλ, επικεφαλής του 4Creative, του δημιουργικού πρακτορείου του καναλιού. «Έχουμε στ’ αλήθεια κάτι να πούμε – αποστολή μας είναι να είμαστε πρωτότυποι, εναλλακτικοί, καινοτόμοι, εκπληκτικοί, τολμηροί. Ειλικρινά το πιστεύουμε αυτό και θέλαμε και το branding μας να το αντικατοπτρίζει. Οπότε, αντί να λέμε απλά στον κόσμο τι παρακολουθεί, του λέμε γιατί το παρακολουθεί!». Ελπίζουμε κι εμείς, ειλικρινά, η νέα, τολμηρή και όντως καινοτόμα εκστρατεία του καναλιού να στεφθεί με επιτυχία και το τηλεοπτικό κοινό να αγαπήσει τα τέσσερα διαμαντάκια του Γκλέιζερ – ακόμη και αν δεν καταλάβει τον λόγο ύπαρξής τους!

C4 new identity on-screen 1 C4 new identity on-screen 2