FreeCinema

Follow us

ΑΣ ΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕ-ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ…


Τηλε-ομφαλός της Γης δεν είναι ακριβώς οι ΗΠΑ, όπως με την κατακλυσμιαία παρουσία των σειρών τους πολλοί πιστεύουν. Στο FREE CINEMA θέλουμε να παρακολουθούμε και να προτείνουμε όσο περισσότερες σειρές μπορούμε, όχι μόνο από την πλέον προβλέψιμη προέλευση. Το θέμα μας εδώ, λοιπόν, είναι κάποια μικρά, διαφορετικής… εθνικότητας διαμάντια, που παρακολουθήσαμε και θεωρούμε ότι αξίζει τον κόπο να έχετε υπόψιν σας.

This Life

«THIS LIFE» (ημερομηνία έναρξης 5/10), CBC

Eίναι δύσκολο το θέμα, «νισάφι με τις αρρώστιες και τους καρκίνους» που λέει και η φίλη μου η Γιάννα (τα έχει τα δίκια της), αλλά δεν μπορείς να αντισταθείς σε μια ωραία, καλοφτιαγμένη σειρά καναδέζικης παραγωγής. Κλασικής κοπής δράμα, ηρωίδα είναι η 40άρα δημοσιογράφος Νάταλι, χωρισμένη χρόνια, με τρία παιδιά, μια ανεύθυνη μικρή αδελφή, έναν συντηρητικό μεγάλο αδελφό και έναν ακόμη gay αδελφό που μάλλον πήρε τους οφθαλμούς του και μετοίκισε στην Καλιφόρνια λόγω μη αποδοχής από τον πατέρα τους. Η Νάταλι είχε διαγνωστεί πριν καιρό με καρκίνο, που τώρα επανήλθε επιθετικά αφήνοντάς της κάτι σαν έναν χρόνο ζωής ακόμη. Όλα τα συστατικά είναι εδώ. Δεν είναι «The Big C» γιατί δε διαθέτει τους αστεϊσμούς του, ούτε την υψηλή τονικότητα της Λόρα Λίνεϊ. Η Νάταλι είναι μια γυναίκα με μεσαίους τόνους και, αν θέλετε, της λείπει το μπαχάρι που θα την κάνει να ξεχωρίσει, γιατί όλοι οι άνθρωποι δεν διακρίνονται, παρά ίσως μέσα από την κανονικότητά τους στον στενό τους κύκλο. Όπως αυτή. Που διακρίνεται δίχως εικόνα και μέσα από τις λέξεις των άρθρων της. Το οικογενειακό περίπλεγμα που τη στοιχίζει και η διάδραση των μελών του είναι αυτό το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί. Αλλά και μια νέα σχέση που ανατέλλει, τώρα στη δική της δύση, τραγικά μα όχι καταθλιπτικά. Δεν απέχει πολύ από τις αλήθειες της ζωής τούτο το πράγμα και δεν είναι ο λόγος που πρέπει να εκτιμηθεί, αλλά η μυθοπλαστική του βαρύτητα με όλα τα ποιοτικά της συστατικά.

the principal

«THE PRINCIPAL» (ημερομηνία έναρξης 7/10), SBS

Σε τέσσερα μέρη ολοκληρώθηκε πριν μερικές εβδομάδες αυτή η αυστραλέζικη mini series, που πήρε γενναίες κριτικές και πρωταγωνιστεί ο ελληνικής καταγωγής Άλεξ Δημητριάδης (βλακεία να τον πούμε Ντιμιτριάντες, όπως λέγεται κατά κόσμον). Ο οποίος έχει παίξει και στις δικές μας… μπουρούχες «The Kings of Myconos» και «Το Γαμήλιο Πάρτι», αλλά κάνει θαυμάσια τηλεοπτική πορεία στην Αυστραλία και είναι καταπληκτικός ηθοποιός. Τον εκτίμησα από το original «The Slap» πριν τρία χρόνια, για το οποίο και βραβεύτηκε ως καλύτερος ηθοποιός στην εκεί Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Εδώ, ο Δημητριάδης παίζει τον Ματ Μπασίρ, έναν σαραντάρη καθηγητή που έρχεται ως Διευθυντής σε ένα γυμνάσιο του νοτιοδυτικού Σίδνεϊ, μια πολύ υποβαθμισμένη περιοχή με φτωχούς και αλλόθρησκους πολίτες. Τα παιδιά είναι άγρια και ανυπότακτα και ο Μπασίρ θέλει να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζονται αλλά και τη νοοτροπία των συναδέλφων του, που δεν μπορούν με τίποτα να κάνουν καλά τους μαθητές τους. Τα πράγματα αρχίζουν να κυλάνε κάπως καλά, μέχρι τη στιγμή που βρίσκεται νεκρός ένας 17χρονος μαθητής, και αυτό βάζει τον Μπασίρ στο στόχαστρο για τις παράξενες μεθόδους του. Πολλές ταινίες υπάρχουν με θέμα υποβαθμισμένα σχολεία και άξιους δασκάλους, και τούτη η σειρά προσθέτει έναν ακόμη λίθο στο σύνολο. Έχει κάτι δικό του να προσφέρει όχι μόνο γιατί δεν ασχολείται αποκλειστικά με την αλλαγή που μπορεί να φέρει το λειτούργημα του δασκάλου στα παιδιά, αλλά και τι συμβαίνει στην προσωπικότητα του δασκάλου και την προσωπική του ζωή μέσα από τις αμοιβαίες ζυμώσεις στο σχολείο. Το κοινωνικό σχόλιο δεν λείπει, χωρίς ωραιοποιήσεις ή κλισέ και, εν τέλει, η αξία του πράγματος έγκειται στο ότι εφαρμόζεται σε κάθε γεωγραφικό χώρο και το έμψυχο υλικό της, με την έννοια ότι υποβαθμισμένα σχολεία και περιοχές β’ διαλογής, δυστυχώς, υπάρχουν παντού, ανεξαιρέτως. Παίζει και ο Έιντεν Γιανγκ από το αγαπημένο «Rectify».

THE LAST KINGDOM series

«THE LAST KINGDOM» (ημερομηνία έναρξης 8/10), BBC 2

BBCιά, με distributor το BBC America στις ΗΠΑ, το «The Last Kingdom» ακούγεται εδώ και πολύν καιρό και είναι από αυτά της εποχής με τη βαρβατίλα, τους χιτώνες, την ιστορικότητα βεβαίως και την απαιτούμενη βία και νοθεία (γιατί χωρίς αυτές, δε γίνεται). Φίλοι του «GoT», κοπιάστε άφοβα (προσφέρεται και πασατέμπος). Δέκα εκατομμύρια λίρες επένδυσε στην παραγωγή το βρετανικό δίκτυο, συνεπικουρούμενο από το αμερικάνικο αδελφάκι του, έχει οκτώ μέρη και είναι μεταφορά τού «Ιστορίες Σαξόνων» του Μπέρναρντ Κόρνγουελ. Ωραία τα δύο-τρία πρώτα επεισόδια που έως τώρα παρακολουθήσαμε, μας βάζει απευθείας στο θέμα: Τέλη του 9ου αιώνα μ.Χ, η Αγγλία ήταν χωρισμένη σε διάφορα βασίλεια τα οποία τελούσαν υπό την κυριαρχία των Δανών Βίκινγκ. Το μόνο βασίλειο που δεν βρισκόταν υπό την κυριαρχία τους ήταν του Γουέσεξ. Ήρωας είναι ο δεκάχρονος γιος ενός Σάξωνα ευγενούς, τον οποίο οι Δανοί σκότωσαν, απήγαγαν το αγόρι και το μεγάλωσαν εκείνοι, αλλά σε σαξωνικό έδαφος. Και μάλιστα ο Ούτρεντ μεγαλώνει κοντά στον Ράγκναρ, τον μέγα αρχηγό που σκότωσε τον πατέρα του και τον αδελφό του. Θα ήταν βασιλιάς και έγινε υποτακτικός, αλλά δεν ανατράφηκε άσχημα. Μεγάλωσε με αγάπη και την πειθαρχία και αγωνιστικότητα ενός Βίκινγκ (ποιο αγόρι δε θα ‘θελε να έχει τέτοια βιώματα;). Έξυπνο στήσιμο, και το όλο θέμα είναι τι ακριβώς νιώθει και ποιανού μέρος θα πάρει εκείνες τις ταραγμένες εποχές, των προγόνων του ή των νέων του πατέρων; Η απάντηση φαίνεται προφανής, αλλά η σειρά δείχνει να θέλει να δώσει βαρύτητα στο τι είναι αυτό που τελικά κάνει τον άνθρωπο αυτό που είναι, και τις επιλογές που καλείται να κάνει, το ποια είναι η ταυτότητά του. Όλα αυτά μέσα από τα ιστορικά γεγονότα και την πολύπαθη, μακρά Ιστορία της Αγγλίας και τους αγώνες με τα βασίλεια και τους βασιλιάδες. Παίζει και ο Ρούτγκερ Χάουερ, αγνώριστος. Από την άλλη, φαίνεται να έχει πολύ λιγότερο σεξ από το «GoT», οπότε μην ανασκουμπώνεστε.

Unforgotten

«UNFORGOTTEN» (ημερομηνία έναρξης 8/10), ITV

Μία σορός από κόκκαλα ανθρώπινου κορμιού, και μάλλον νεαρού ανθρώπινου κορμιού, βρίσκονται τελείως τυχαία από εργάτες στο κελάρι ενός υπό ανακαίνιση σπιτιού. Η ντετέκτιβ Κάσι Στούαρτ δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτή την περίπτωση και με τον συνάδελφό της Σάνι Χαν ξεκινούν μια έρευνα για ένα πιθανό έγκλημα ή για την ιστορία που κρύβει αυτός ο σκελετός, ποιος ξέρει πόσα χρόνια πριν. Η κλιμάκωση της έρευνας είναι καταπληκτική και από το πρώτο επεισόδιο η εξέλιξη είναι γρήγορη και φτάνει, μέσα από μικρά twist και την επιμονή των δύο, στην εικόνα αυτού που μπορεί να συνδράμει για τα τότε τεκταινόμενα ή ακόμη και του ίδιου του θύματος. Υπάρχει ένα παράλληλο subplot, όπου ξετυλίγεται, με λίγα πλάνα αρχικά, η απώλεια ενός μέλους σε μια οικογένεια. Δεν πρόκειται για αστυνομικό αλλά ένα δραματικό θρίλερ, διότι πέριξ της υπόθεσης εμπλέκονται τα μέλη της κοινότητας όπου γίνεται η έρευνα, τα οποία φαίνεται ότι γνωρίζουν ή ότι κάτι έχουν ακούσει για τα γεγονότα. Ένα κλειδί αυτοκινήτου από τα 70’s, ένα σημειωματάριο με ονόματα, τηλέφωνα και ραντεβού, και μαθαίνουμε πια όλο και περισσότερα για τον χαμένο – και έχει ενδιαφέρον που πιο πολλά ξέρουμε γι’ αυτόν και όχι για την ηρωίδα. Η οποία είναι η Νίκολα Γουόκερ, ενώ ανάμεσα στους ηθοποιούς θα διακρίνετε και τον υπέροχο Τομ Κόρτνεϊ. Στο σενάριο δεν υπάρχει τίποτα που να ίπταται ανεκμετάλλευτο και υπάρχουν όλες οι ενδείξεις για μεγάλες ανατροπές στη ζωή τούτης της κοινότητας με την έρευνα της Κάσι Γουόκερ.

"The China Shop"

«THE ROMEO SECTION» (ημερομηνία έναρξης 14/10), CBC

Κατασκοπικό θρίλερ, υψηλών προδιαγραφών από τον σεναριογράφο και παραγωγό Κρις Χάντοκ, που είχε να εμφανιστεί χρόνια και μετά την επιτυχία τού «Inteligence» (2007). Ανανεωμένος αλλά και πιο πολύπλοκος, ο Χάντοκ καταπιάνεται πάλι με την κατασκοπεία, αλλά την κοιτάζει με ακόμη πιο… μαθηματικό τρόπο. Το στόρι της νέας του σειράς μας πάει στο Βανκούβερ, όπου ο καθηγητής Βόλφγκανγκ Μαγκί στρατολογεί νέους και νέες κατασκόπους που αποκαλούνται Romeos ή Juliettes, ανάλογα με το αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και επιτελούν την αποστολή τους αποπλανώντας τους παρτενέρ τους, οι οποίοι είναι αυστηρά επιλεγμένοι και σχετίζονται με τους υποψήφιους στόχους τους. Η υπόθεση ξεκινά στο Χονγκ Κονγκ, πάει στο Λος Άντζελες, το Βανκούβερ και άλλες πόλεις και ο παραπάνω πυρήνας έχει αμέτρητες επιστρωματώσεις που από τα πρώτα επεισόδια δεν διαφαίνεται να συνδέονται, και ως εκ τούτου απαιτείται μεγάλη προσοχή και καλή μνήμη για να μπει κανείς στο παιχνίδι παρακολούθησης της σειράς. Αυτοί που αγαπούν το είδος και είναι δυνατοί λύτες, θα το λατρέψουν. Άπαξ και καταφέρεις να μπεις από την απαιτητική του «πόρτα», προσφέρει μεγάλη απόλαυση. Το ευχάριστο είναι ότι δεν ξοδεύεται σε αόριστες κατασκοπικές στοχεύσεις, αλλά κεντράρει στο drug dealing και εξ αυτού ξεφεύγει τρόπον τινά από την τρομοκρατία, τον κατεξοχήν στόχο της διεθνούς κατασκοπείας. Τον Μαγκί παίζει ο βετεράνος Καναδός ηθοποιός Άντριου Έρλι, που τον έχουμε δει ως καρατερίστα σε άπειρες ταινίες και σειρές. Θεωρείται ήδη η εν λόγω σειρά ότι ανεβάζει την καναδική τηλεόραση σε άλλο επίπεδο. Ολοκληρώνεται σε δέκα επεισόδια και ήδη συζητιέται ο δεύτερος κύκλος της.

The Beautiful Lie

«THE BEAUTIFUL LIE» (ημερομηνία έναρξης 18/10), ABC Australia

Eνα καταπληκτικό ερωτικό δράμα με επίκεντρο μια μοιχεία προβάλλεται εδώ και λίγες εβδομάδες από το αυστραλιανό ABC. Από τις Ίμοτζεν Μπανκς και Άλις Μπελ, την ομάδα παραγωγής των «Puberty Blues», αλλά και των «Gallipoli» και «Offspring». Η ιστορία είναι κοινότοπη: η Άννα είναι παντρεμένη και ευτυχισμένη με έναν γιο. Πρώην πρωταθλήτρια του tennis και ζωή αστική σε ένα προάστιο του Σίδνεϊ. Γνωρίζει τον Σκιπ, έναν νεότερό της άνδρα και μάλιστα τον αρραβωνιάρη της αδελφής τής νύφης της. Ακούγεται πολύπλοκο, γιατί υπάρχει εδώ ένας στιβαρός οικογενειακός ιστός με αδέλφια και κόρες και γιους αλλά και φιλίες, που ταράζονται με τη γέννηση αυτής της παράλογης ερωτικής σχέσης. Η έμπνευση είναι ασφαλώς ο Τολστόι και η «Άννα Καρένινά» του, μεταφερμένη σε ένα σήμερα που η ηθική τάξη και ο απόηχος της κοινωνικής κριτικής μπορεί να μην είναι τόσο τερατώδεις, όμως είναι ισχυρότατοι. Και πόσω μάλλον για την Άννα, αυτή τη σύγχρονη Αυστραλέζα Άννα, ένα δημόσιο πρόσωπο. Η ποιότητα του γυρίσματος είναι σπουδαία και κινηματογραφικότατη. Εστιάζει τόσο στα πρόσωπα και τις εκφράσεις, τις ρυτίδες και το περιεχόμενο της ματιάς, όσο και στον λόγο που είναι δυναμωμένος από την ακρότητα της κατάστασης. Έξοχη η χημεία του πρωταγωνιστικού ζευγαριού, αλλά και οι χαρακτήρες των πέριξ συγγενικών μαρτύρων του δράματος. Μη σταθείτε στον ίδιο τον πρόγονο της ιστορίας (τα politics του Τολστόι είναι ανυπόστατα εδώ), αλλά στη διαχρονική υπόσταση τούτου του θέματος, που προσφέρεται για το κοινό της μικρής οθόνης θαυμάσια. Έξι επεισόδια είναι όλα κι όλα. Ά-χα-στο.