The Posters Ensemble: Part 3
Αγαπάμε τις ωραίες αφίσες κάθε καινούργιας κυκλοφορίας. Αγαπάμε, επίσης, τις καλλιτεχνικές αφίσες που τιμούν παλαιότερες, κλασικές ταινίες του κινηματογράφου. Συνδυάζοντας και τα δύο, το FREE CINEMA σε ξεναγεί στα καλύτερα posters που κυκλοφόρησαν εκεί έξω αυτές τις μέρες.
Η «Maleficent» (η «Ωραία Κοιμωμένη» από την οπτική της κακιάς μάγισσας) της Disney ετοιμάζει τα μαγικά της για τα τέλη του Μαΐου, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η παγκόσμια πρεμιέρα της, όμως, η εταιρεία τού ποντικού ήδη έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο teaser poster (αλλά και το trailer) τής ταινίας, που, όπως ήταν αναμενόμενο, βασίζεται εξολοκλήρου στο πρόσωπο της Αντζελίνα Τζολί.
Με αφορμή την 20ή επέτειο του «Χριστουγεννιάτικου Εφιάλτη», ο Τζεφ Σότο δημιουργεί και κυκλοφορεί δύο παραλλαγές τού ίδιου poster, προς τέρψιν όλων των φανατικών τού φιλμ (δεν είναι και λίγοι). Ό,τι πρέπει για τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν.
Η ανακάλυψη (και αποκάλυψη) της εβδομάδας, όμως, ακούει στο όνομα Ντάνιελ Μπαράνι. Οι πληροφορίες είναι ελάχιστες για τη δράση τού καλλιτέχνη, όμως, η δουλειά του μιλάει από μόνη της και εντυπωσιάζει τόσο για τη χιουμοριστική της διάσταση όσο και τη στενή της σχέση με την πολωνική και την τσέχικη σχολή των αφισών των περασμένων δεκαετιών. Απόλυτος εκφραστής τής καλτίλας τής τριλογίας τού Έντγκαρ Ράιτ, της ιδιατερότητας τού «Μεγάλου Λεμπόφσκι» ή της τρέλας τού Λαρς φον Τρίερ, ο Μπαράνι δημιουργεί έργα που θα μπορούσαν να είναι comic strips αλλά και «φευγάτες» πρωτότυπες αφίσες για τους τολμηρούς! Δες, και θα καταλάβεις. (Η αφίσα τού «Django, ο Τιμωρός» είναι και animated!)
Η Μέγκαν Χάιλαντ αγαπάει το σινεμά και δημιουργεί μινιμαλιστικά posters, όμως, όπως έχουμε ήδη πει, δεν αρκείται απλά στη δημιουργία αφισών ή ακόμα μερικών αφαιρετικών, γραφιστικών παιχνιδισμάτων. Αντιθέτως, σχεδιάζει ολοκληρωμένα… αλφάβητα, όπως εκείνα που μπορείς να βρεις σε ένα παιδικό βιβλίο. Ένα πανέμορφο, κινηματογραφικό, όχι και τόσο κατάλληλο αλλά σίγουρα πρωτότυπο και διαφορετικό παιδικό βιβλίο. Η δεύτερη έκδοση του project μόλις πρόσθεσε τα «Uncle Buck» και «Vanilla Sky» στο… αλφαβητάρι της. Ανεξάντλητη η έμπνευση της Μέγκαν!
Η Mondo όχι μόνο δεν κάνει λάθη αλλά μπορεί με τις εναλλακτικές της αφίσες να μετατρέψει σε φορέα τής pop κουλτούρας ακόμα και το πιο αδιάφορο φιλμ. Αν δε το εν λόγω φιλμ είναι από μόνο του ήδη pop φαινόμενο, τα πράγματα διογκώνονται ακόμα περισσότερο! Ένα poster για το «Thor 2: Σκοτεινός Κόσμος» (και μια χρωματική παραλλαγή) από τον Κεν Τέιλορ, ακόμα μία αρτιστίκ αφίσα για το σουξέ της χρονιάς, «Gravity», από τον Κέβιν Τονγκ, αλλά και η απεικόνιση από το Μάρτιν Άνσιν τού «Enderʼs Game», ακόμη ενός φιλόδοξου young adult μυθιστορήματος στο δρόμο του προς τη μεγάλη οθόνη, αρκούν για να επιβεβαιώσουν την αισθητική αυθεντία της εταιρείας. Δώρο, ένα μοντέρνο poster τού «Alien» από το Ράντι Όρτίζ, που κυκλοφόρησε λόγω της ειδικής προβολής τής ταινίας κατά τη διάρκεια του Halloween.
Και μια που αναφέραμε το «Gravity», η ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν εξακολουθεί να εμπνέει τους καλλιτέχνες να δημιουργούν εναλλακτικές αφίσες υψηλής αισθητικής. Ποιος να το φανταζόταν ότι το διάστημα μπορεί να αποτελέσει τόσο μεγάλη πηγή έμπνευσης;
Παρεμπιπτόντως, θυμάσαι τα πορτρέτα του Μάικ Μίτσελ; Ε, πρόσθεσε τώρα και εκείνο του Λόκι σε αυτά.
Τέλος, η ιαπωνική αφίσα για μια αμερικανική ταινία κινουμένων σχεδίων και η αμερικανική αφίσα μιας ιαπωνικής ταινίας animation θα μπορούσαν να αποτελούν την άλλη όψη ενός ίδιου νομίσματος. Όσο το «Frozen» ετοιμάζεται για την κυκλοφορία του σε ολόκληρο τον κόσμο (στην Ελλάδα από 19 Δεκεμβρίου από τη Feelgood, με υπότιτλο… «Ψυχρά κι Aνάποδα»), το «The Wind Rises», το τελευταίο υπέροχο φιλμ του Χαγιάο Μιγιαζάκι, ετοιμάζεται για το αμερικανικό του ντεμπούτο, σίγουρo ότι η δύναμη των εικόνων του δεν κινδυνεύει να… χαθεί στη μετάφραση. Μακάρι να το βλέπαμε κάποια στιγμή και στην Ελλάδα…
Bonus: Η εναλλακτική αφίσα για τη «Ζωή της Αντέλ – Κεφάλαια 1 και 2». Απλή, λιτή και απέριττη. Και «stunning», όπως αναφέρει και η παράθεση από το… Vanity Fair. Δεκτό, η ταινία αγκαλιάζει όλα τα κοινά.
Υ.Γ. Και μην ξεχνάς να πατάς και πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν κιόλας (duh!).