The Castro Theatre Collection.
Με αφορμή τις ειδικές προβολές κλασικών φιλμ που διοργανώνει, ένας από τους πιο ιστορικούς κινηματογράφους του Σαν Φρανσίσκο αναθέτει σε ταλαντούχους καλλιτέχνες τη δημιουργία εναλλακτικών αφισών για να γιορτάσει το κάθε γεγονός. Το Castro Theatre προάγει την παγκόσμια κινηματογραφική κληρονομιά με στιλ!
Όταν κάθε ειδική προβολή συνεπάγεται και το σχεδιασμό μιας πρωτότυπης καλλιτεχνικής αφίσας (ή και περισσότερων), αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ιδιότυπης συλλογής που, ούτε λίγο ούτε πολύ, αποτελεί μια ουσιαστική ανάγνωση του ίδιου του κινηματογράφου. Το Castro Theatre του Σαν Φρανσίσκο, που άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το 1922 (!) και παραμένει σε λειτουργία ασταμάτητα μέχρι και τις μέρες μας, κατέληξε να θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης και μία από τις πιο ιστορικές αίθουσες σε ολόκληρη την Αμερική. Χωρίς να κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε διεθνή ή εγχώριο κινηματογράφο, έχει αφοσιωθεί, παράλληλα με την κυκλοφορία νέων ταινιών, στην προβολή πανηγυρικών επανεκδόσεων, οι οποίες αποτελούν σημαντικό γεγονός για την πόλη.
Αυτό, όμως, που κάνει τη διαφορά είναι ότι κάθε ειδική προβολή συνοδεύεται και από αφίσες σχεδιασμένες αποκλειστικά για την περίσταση, γεγονός που δίνει την ευκαιρία σε ταλαντούχους illustrators να εμπνευστούν τόσο από κλασικά αριστουργήματα της 7ης Τέχνης όσο και από cult φιλμ και ταινίες τρόμου, που απέκτησαν ένα φανατικό κοινό με το πέρασμα των χρόνων. Για παράδειγμα, τελευταίες στη σειρά είναι οι δύο ολοκαίνουργιες, σκοτεινές αφίσες του Ντέιβιντ Μοσκάτι, οι οποίες δίνουν στον υπερφυσικό τρόμο του «Εξορκιστή» και του «Suspiria» την υποβλητικότητα που τους αρμόζει, επιβεβαιώνοντας πως το κόκκινο παραμένει το πιο iconic χρώμα του κινηματογράφου.
Ανατρέχοντας κάποιος στην ιστορία του εγχειρήματος, θα ανακαλύψει pop δημιουργίες που δε στερούν κατ’ ελάχιστο από τον «Πολίτη Κέιν» ή το «Δεσμώτη του Ιλίγγου» τη δόξα τους, τον «Μεγάλο Λεμπόφσκι» να επιβεβαιώνει την cult φήμη του αλλά και την άτυπη τριλογία του Γουόνγκ Καρ Γουάι («Days of Being Wild», «Ερωτική Επιθυμία», «2046») να ξεχειλίζει μελαγχολία ακόμα και μέσα από μία και μόνο αφίσα.
Στη συνέχεια, θαύμασε τις παλαιότερες (εντυπωσιακές) αφίσες της συλλογής (πάτα ελεύθερα πάνω στις εικόνες, μεγαλώνουν!) και ξεκίνα εκστρατεία διαμαρτυρίας μπροστά στις ελληνικές αίθουσες, με την ελπίδα κάποτε να εμφανιστούν αντίστοιχα δείγματα δημιουργικότητας και στη χώρα μας. Γιατί, στην τελική, ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο μια προβολή στη σκοτεινή αίθουσα αλλά και μια ευρύτερη εμπειρία που στοχεύει σε όλες τις αισθήσεις. Σε περίπτωση που επιθυμείς να προμηθευτείς κάποια από τις αφίσες, μπορείς να επιλέξεις από εδώ κάποια που δεν έχει ακόμα εξαντληθεί. Τρέξε!