FreeCinema

Follow us

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ (2022)

(INCROYABLE MAIS VRAI)

  • ΕΙΔΟΣ: «Κωμωδία» Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κεντάν Ντουπιέ
  • ΚΑΣΤ: Αλέν Σαμπά, Λεά Ντρουκέρ, Μπενουά Μαζιμέλ, Αναΐς Ντεμουστιέ, Στεφάν Πεζερά, Ροξάν Αρνάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 74'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι – πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Αγαπώ την «καμενιά». Αρκεί να έχει προέλθει από τον εγκέφαλο ενός δημιουργού και ουχί… από τον κώλο του! Ο Κεντάν Ντουπιέ είναι μία εξαιρετικά περίεργη περίπτωση για το γαλλικό σινεμά, όχι αρτίστικη και σοβαρή σαν πρόταση (όπως εκείνη του Μπερτράν Μαντικό, για παράδειγμα), αλλά… σκέτα και «in your face» εκκεντρική. Για τους θεατές που δεν έχουν δει καμία από τις ταινίες του στο παρελθόν (καθώς καμία δεν είχε ελληνική διανομή μέχρι σήμερα…), το «Απίστευτο κι Όμως Αληθινό» θα έχει αίσθηση παρόμοια με… εγκεφαλικό επεισόδιο!

Η αλήθεια είναι πως ο Ντουπιέ (μάλλον) θεωρεί ότι το σινεμά του εμπεριέχει κάτι το «εγκεφαλικό», όμως, η (σεναριακή) γραφή του απέχει έτη φωτός μακριά από τα κινηματογραφικά δείγματα του Τσάρλι Κάουφμαν, ενώ και το οπτικό πεδίο δράσης του ποτέ δεν πλησίασε τη δημιουργική φαντασία του (συμπατριώτη του) Μισέλ Γκοντρί. Σε αυτό το terrain ονειρεύεται να παίξει εδώ, όμως, η αρχική ιδέα της ιστορίας είναι ιδιαίτερα ισχνή και δεν βοηθιέται από το επιπλέον «clue», ότι όποιος περνά μέσα από τον περιβόητο αγωγό… «χάνει» και χρόνια από τη ζωή του (δηλαδή, οδεύει σταδιακά προς μία νεαρότερη ηλικία)!

Το όλο εύρημα δεν πηγαίνει πουθενά αφηγηματικά, δεν αντέχει να σταθεί σαν ένα υπαρξιακό «ανέκδοτο» για τη φθορά και τη σημασία των ορίων της θνητού βίου και, από κάποιο σημείο κι έπειτα, ο Ντουπιέ εμβολίζει κάθε προσπάθεια συνοχής του έργου με την υποπλοκή ενός φίλου του ζευγαριού, ο οποίος αναζητά εκ νέου την αυτοπεποίθηση του ανδρισμού του μέσω χειρουργικής επέμβασης που του χαρίζει ένα… δυσλειτουργικό ηλεκτρονικό πέος!

Η αμηχανία κυριαρχεί τόσο έντονα στη συνέχεια, που και ο ίδιος ο Ντουπιέ σχεδόν αρνείται να πιστέψει αυτό που διαπράττει (προφανώς και μιλάμε για έγκλημα!), εγκαταλείπει τα εκφραστικά του όπλα στο κομμάτι του διαλόγου και «ξεπετάει» ολόκληρες σεκάνς μονάχα με τη συνοδεία μουσικής (το εξωφρενικό synthesized album «Jon Santo Plays Bach» του 1976, ουσιαστικά), εστιάζοντας περισσότερο στις συνέπειες που έχει η εθισμένη σ’ αυτό το «time travelling» σύζυγός του κεντρικού ήρωα, για να καταλήξουμε στο τόσο passé (πια) «άλλοθι» του σύγχρονου κινηματογράφου, το… μη φινάλε. Που έχει καταντήσει να μην είναι καθόλου… απίστευτο κι όμως αληθινό, αλλά μια εντελώς ανίκανη να προσφέρει λύσεις ή αποτέλεσμα μάστιγα.

Ο χρόνος, λέει σε μια στιγμή του φιλμ ο Αλέν Σαμπά, έχει κάποια ελαστικότητα. Το πρόβλημα με τον Ντουπιέ, όμως, είναι πως έχει κάνει κάτι άλλο «λάστιχο»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η φάση είναι «μαλάκα μου, δεν υπάρχει»! Το ρίσκο της εισόδου είναι ολότελα δικό σας. Το πώς θα βγείτε είναι αυτό που με ανησυχεί…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.