FreeCinema

Follow us

ΑΓΑΠΗ, ΞΑΝΑ (2023)

(LOVE AGAIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζιμ Στράους
  • ΚΑΣΤ: Πριγιάνκα Τσόπρα Τζόνας, Σαμ Χιούγκαν, Σελίν Ντιόν, Σοφία Μπάρκλεϊ, Ράσελ Τόουβι, Λίντια Γουέστ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Εκείνη δεν έχει ξεπεράσει ακόμα το σοκ του θανάτου του αγαπημένου της σε τροχαίο, πριν προλάβει να της κάνει πρόταση γάμου. Εκείνος δεν έχει ξεπεράσει την ψυχρολουσία του γεγονότος ότι τον παράτησε μόλις λίγες μέρες πριν την τελετή του γάμου τους. Όταν η πρώτη ανοίξει έναν ψυχοθεραπευτικό «διάλογο» με γραπτά μηνύματα προς το κινητό του μακαρίτη, δεν θα έχει φανταστεί ότι το νούμερο του τηλεφώνου του μπορεί να κατέληξε… στον δεύτερο!

Περίμενα να δω κάτι… σοκαριστικά κακό (το trailer έφταιγε!) και κατέληξα να το χαζεύω ευχάριστα ανά στιγμές, ώσπου να έρθει η συνταγή «χαλάστρας» που επιφυλάσσουν τα έργα τούτης της κατηγορίας (περίπου είκοσι λεπτά πριν το φινάλε, ξέρετε…) και να καταρρεύσει ολόκληρη η προσπάθεια του Τζιμ Στράους να στήσει κάτι αξιοπρεπές που θα ξεπερνούσε τις παραγωγές της… Hallmark (για το home entertainment, όπως επίσης θα ξέρετε…).

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες στο σενάριο του «Αγάπη, Ξανά», όμως, το φιλμ είναι τόσο κακοσκηνοθετημένο και άδοξα σχεδιασμένο (για να καταναλωθεί ευκολότερα και εντελώς ανώδυνα από γυναίκες κάθε ηλικίας σε κάποια πλατφόρμα της μικρής οθόνης), που η οποιαδήποτε καλή πρόθεση πάει στράφι (σαν να πέρασε ένα αμάξι και να σας πάτησε έξαφνα και… θανάσιμα!). Η «παρεξήγηση» με τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του πρωταγωνιστή είναι άνω ποταμών σε πλαίσιο ευρηματικότητας, οι δεύτεροι (δήθεν υποστηρικτικοί) ρόλοι μοιάζουν με «Friend request» από κάποιον άγνωστο στα social, ενώ οι επαγγελματικές ιδιότητες των δύο ηρώων σε κάνουν να αισθάνεσαι πως έχεις κάνει πολύ λάθος επιλογές στη ζωή σου, με αποκορύφωμα το αχαρακτήριστο του αγοριού – romantic lead που δημοσιογραφεί ως μουσικοκριτικός σε έντυπο / site της Νέας Υόρκης δίπλα σε συναδέλφους οι οποίοι… κωλοβαράνε δίχως αύριο σε δήθεν γραφείο σύνταξης, με ονειρικό στόχο της καριέρας του να ξεκινήσει να κάνει… προσωπικά podcasts (φευ!).

Το μουσικό στοιχείο του φιλμ έχει κάποιες σωστές δόσεις χιούμορ, με την παρουσία της Σελίν Ντιόν να προσφέρει αναπάντεχα ψυχαγωγικές σεκάνς ή να γίνεται ακόμη πιο συμπαθής (!) όταν εξομολογείται (αρκετά τίμια, θα έλεγα) προσωπικές στιγμές της ζωής της, κυρίως σε σχέση με τον χαμό του συζύγου της (για να «συντονιστεί» με το καταστασιακό που κουβαλάνε στην ιστορία οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές). Από την άλλη, η φάση της ένθεσης της όπερας «Orphée et Eurydice» του Γκλουκ στην πλοκή του έργου είναι για να τραβάς τα μαλλιά σου, φανερώνοντας και την πλέον «τσίπικη» πτυχή της παραγωγής σε σχέση με τα locations των γυρισμάτων στη Νέα Υόρκη (άφαντη η Metropolitan Opera, δηλαδή…).

Πέραν της παραδόξως σωστής αξιοποίησης της Ντιόν στο casting, το πρωταγωνιστικό ζεύγος αστοχεί στο πλαίσιο της «χημείας», με μία Ινδή superstar να φλερτάρεται από σχεδόν άσημο Σκωτσέζο, ο οποίος εξυπηρετεί μονάχα στο κομμάτι της «βρετανικής» προφοράς, για να κάνει το φιλμ πιο… romantic, καθώς η απέναντι πλευρά του Ατλαντικού σαφώς και «το έχει» στο συγκεκριμένο genre. Το οποίο αξίζει να υπάρχει και υποστηρίζω, ένεκα σεβασμού απέναντι στο σινεμά των ειδών. Τι κρίμα που ο σεβασμός τείνει να γίνει άγνωστη λέξη στο Χόλιγουντ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η «επιτυχία» του είναι το γεγονός ότι παρακολουθείται χωρίς να γίνεται… βασανιστικό στο μεγαλύτερο μέρος της διάρκειάς του. Ναι, είναι (μερικώς) πιασάρικο για το γυναικείο κοινό, όμως, θεωρώ πως και αυτά τα «ρομαντικά» έργα οφείλουν να λένε κάτι και στο «ισχυρό» φύλο, ώστε να κάνουν πραγματικά σωστά (και ουχί στερεοτυπικά) τη δουλειά τους. Διαφορετικά, υποβιβάζουν και το επίπεδο των θεατών και τον αξιακό τους ρόλο. Πολύ ατυχής η απουσία του χιούμορ στο σενάριο, παρά την «πλάκα» ότι η Σελίν Ντιόν δεν αποτελεί… παραφωνία στο φιλμ!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.