FreeCinema

Follow us

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΓΑΜΠΡΟ (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στράτος Μαρκίδης
  • ΚΑΣΤ: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Ελένη Καστάνη, Λευτέρης Ελευθερίου, Κατερίνα Στικούδη, Σοφία Βογιατζάκη, Κώστας Καραθωμάς, Ναταλία Δραγούμη, Κατερίνα Τσάβαλου, Στράτος Λύκος, Βίκυ Ντάλλη, Τάσος Παλαντζίδης, Θεοφανία Παπαθωμά, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Νίκος Βερλέκης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Η… μεστωμένη και ευκατάστατη Πόπη αποφασίζει να παντρευτεί τον Αρτέμη, έναν αρκετά νεότερο άνδρα γεωργιανής καταγωγής, προκαλώντας ποικίλα σχόλια από τους συγχωριανούς της στην Κω. Τα παιδιά της και η αδελφή της προσπαθούν ν’ αποτρέψουν το «κακό», αλλά η ύπαρξη ενός χαμένου θησαυρού θα τους αποσυντονίσει.

Αφού… δολοφόνησε ουκ ολίγες κλασικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου («Οι Γαμπροί της Ευτυχίας», «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός», «Ο Θησαυρός»), ο Στράτος Μαρκίδης ξαναχτυπά με αυτό που «ξέρει» να κάνει καλύτερα (#sarcasm): ακόμη μία σύγχρονη κωμωδία ηθών για τις (πλέον) λαϊκές μάζες θεατών. Δεν έχω πραγματικό πρόβλημα ή αντιρρήσεις με το συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος, όμως, υπάρχει (ή πρέπει να υπάρχει) κι ένα μέτρο ποιοτικών κριτηρίων σε σχέση με αυτές τις παραγωγές, που συχνά ρίχνουν το επίπεδο χαμηλότερα κι από εκείνο τηλεοπτικών σειρών «αρπαχτής». Όταν, λοιπόν, το (τζάμπα) θέαμα της μικρής οθόνης δείχνει αρτιότερο ή στέκει καλύτερα κι από ένα προϊόν που ξεκινά την καριέρα του από τη μεγάλη οθόνη, με τον σκηνοθέτη του να μην παρουσιάζει ίχνος βελτίωσης για πολλοστή φορά, το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου ευπρόσδεκτο. Και καταντά και προσβλητικό.

Με ένα σενάριο κυριολεκτικά ανεκδιήγητο, πρέπει να δεχτούμε πως η Ελένη Καστάνη σκοπεύει να παντρευτεί τον Γιάννη Τσιμιτσέλη και ετοιμάζεται να υποδεχτεί στην Κω τα τέκνα της, τα οποία θα παραστούν στο μυστήριο του γάμου όχι με τις καλύτερες των προθέσεων. Τα «παιδιά» είναι ο gay Στράτος Λύκος που κουβαλάει μαζί του για «ξεκάρφωμα» – δήθεν γκόμενα, ενώ η κόρη Κατερίνα Τσάβαλου καταφθάνει από… Στουτγάρδη με τον σύντροφό της, ιδιοκτήτη καταχρεωμένης ελληνικής ταβέρνας. Αν δεν αρκούν αυτά για να παρατηρηθούν φαινόμενα… τριχόπτωσης, στην πλοκή προστίθεται και «χαμένος» θησαυρός με λίρες που θα φέρει στην επιφάνεια αστυνομική υποπλοκή διαφθοράς κι εγκλήματος, μετά χορευτικού από την Κατερίνα Στικούδη και τα κορίτσια της! Και ο Τάσος Παλαντζίδης που πίνει μπύρες!

Μέχρι ενός σημείου αμήχανα μη αστείο, το φιλμ εξελίσσεται από κακότεχνη μπαλαφάρα σε περίπτωση ταινίας που ενδεχομένως θα εκτιμούσε ο Τζον Γουότερς (ίσως όχι για τη δεκάδα των καλύτερων ταινιών που φτιάχνει ετησίως…), για να οδηγηθούμε σ’ ένα τελευταίο ημίωρο που δεν έχει τελειωμό (και σχεδόν διπλό φινάλε!), με ανατροπές που κανενός είδους μαστούρωμα δεν μπορούσε να εφεύρει (μιλάμε για επιστημονικό μυστήριο). «Ποιος θα ζήσει; Ποιος θα πεθάνει; Ποιος θα πάρει τα λεφτά; Ο γάμος θα γίνει τελικά;», διερωτάται το δελτίο Τύπου του «Στο Τέλος Ξυρίζουν τον Γαμπρό». Βγαίνοντας από την αίθουσα, έχοντας παρακολουθήσει ολόκληρο το φιλμ (κάτι που δεν κάνει η πλειοψηφία των συναδέλφων μου σε τέτοια έργα, να τα λέμε κι αυτά…), σκέφτηκα πως θα άξιζε τον κόπο να προστεθεί και το εξής ερώτημα: Κάπως έτσι θα πρέπει να βιώνεται ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, σωστά; Δεν μου έχει συμβεί, δεν το γνωρίζω, αλλά… που θα μου πάει; Με μερικές παρόμοιες ταινίες ακόμα (χωρίς να βγάζω στην απ’ έξω και τα κρούσματα της εγχώριας «καλλιτεχνικής» παραγωγής), μπορεί ν’ αποκτήσω και τούτη την εμπειρία!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν έχετε πήξει στο τοπικιστικό δραματάκι της τηλεόρασης εσχάτως κι αναζητάτε μια «βρωμιά» με κωμική νότα και επίπεδο προσβλητικά κατώτερο από αυτό που καταναλώνετε κατ’ οίκον, ιδού η ευκαιρία σας για κινηματογραφική έξοδο! Διαφορετικά, υπομονή, σε κάνα χρόνο θα το πετύχετε κάπου στο zapping και θ’ αναφωνήσετε «γουότ δε φακ» (με καμάρι στην προφορά).


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.