FreeCinema

Follow us

Ο ΝΤΟΓΚΤΑΝΙΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ (2021)

(D'ARTACÁN Y LOS TRES MOSQUEPERROS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόνι Γκαρσία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Ντογκτανιάν είναι ένας σκύλος μ’ ένα μεγάλο όνειρο: να πάει στο Παρίσι και να γίνει μέλος της βασιλικής φρουράς των Τριών Σωματοφυλάκων. Όταν το όνειρό του γίνει πραγματικότητα, θα καταλάβει ότι τελικά τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά.

Βασισμένο στο κλασικό μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Δουμά «Οι Τρεις Σωματοφύλακες», το φιλμ του Τόνι Γκαρσία επιχειρεί να επανασυστήσει στο μικρό ηλικιακά κοινό ένα ισπανικό τηλεοπτικό animation των αρχών της δεκαετίας του ’80, το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά στην… Ιαπωνία (έφερε και τον ανάλογο, παραδοσιακό σχεδιασμό των κινουμένων σχεδίων, άλλωστε) με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, κάνοντας εμάς, τους… λίγο πιο μεγάλους, ν’ αναρωτιόμαστε… γιατί στον κόρακα έπρεπε να συμβεί κάτι τέτοιο;

Ο Ντογκτανιάν (μιλάμε για φαντασία, όχι αστεία) αποφασίζει να ταξιδέψει μέχρι το Παρίσι προκειμένου να ενταχθεί στην ομάδα των σωματοφυλάκων του βασιλιά, ελπίζοντας παράλληλα ότι θα μπορέσει να «καθαρίσει» και το όνομα του πατέρα του, ο οποίος πριν πολλά χρόνια αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την βασιλική φρουρά, εξαιτίας μιας πλεκτάνης που είχε στηθεί σε βάρος του. Ο Ντογκτανιάν θα γίνει σύντομα φίλος με τους τρεις καλύτερους σωματοφύλακες του βασιλιά, τον Άθω, τον Πόρθο και τον Άραμη, και θα προσπαθήσουν να σώσουν το βασίλειο από τα σατανικά σχέδια του Καρδινάλιου Ρισελιέ, ο οποίος προσβλέπει σ’ έναν πιθανό πόλεμο μεταξύ Γαλλίας και Αγγλίας, ώστε να ικανοποιήσει τα δικά του, δόλια συμφέροντα.

Θα ήταν συνετό ν’ αναζητήσετε για τα παιδιά σας το original animation που παιζόταν πριν κάμποσα χρόνια στην ελληνική τηλεόραση, αν μη τι άλλο γιατί και καλύτερο είναι στο σχεδιαστικό του κομμάτι και μια παραπάνω γοητεία διαθέτει λόγω… «βιντατζιάς». Τούτο εδώ το καινούργιο, ας πούμε, διαθέτει την γοητεία μιας πατημένης τσίχλας στο πεζοδρόμιο, όλα «στρογγυλεμένα» κι αστραφτερά, καμία λεπτομέρεια πουθενά, κανένα βάθος, ξεθωριασμένα χρώματα που «ταιριάζουν» με την εκτρωματική 3D animation φύση των σημερινών «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» κινουμένων σχεδίων, όπου τα πάντα δείχνουν να είναι φτιαγμένα μ’ έναν τρόπο που φωνάζει «μαζική κατανάλωση» (και μόνο).

Σε επίπεδο ιστορίας ξέρεις τι να περιμένεις και κατά έναν μυστήριο τρόπο όντως δουλεύει η απόδοση των σωματοφυλάκων ως… σωματοσκυλάκων στις μικρότερες ηλικίες (μη σου πω και τις προσχολικές…), όμως, αυτό ίσχυε περισσότερο για την παλιά τηλεοπτική σειρά και όχι αυτόν εδώ τον αχταρμά, ο οποίος χρησιμοποιεί ως αποκορύφωμα έναν σκυλοκαβγά / γατοκαβγά στη θάλασσα, όπου οριακά καταλαβαίνεις ποιος τσακώνεται με ποιον, διότι… παιδιά δεν βλέπουμε τίποτα, όλα έχουν το ίδιο χρώμα! Το background, η θάλασσα, ο ουρανός, όλα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για τις πολύ, πολύ (πολύ, όμως) μικρές ηλικίες, ο «Ντογκτανιάν» θα είναι ένα ακόμη animation που θα περάσει και δεν θ’ ακουμπήσει. Κρίμα στο χρόνο σου, να πας με το παιδί και να δείτε αυτό το πράγμα στα σινεμά. Κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι απαραίτητο να φέρνουμε για εσωτερική κατανάλωση την όποια αηδία που κυκλοφορεί εκεί έξω, νισάφι πια!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.