FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ (2021)

(EL BUEN PATRÓN)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
  • ΚΑΣΤ: Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μανόλο Σόλο, Αλμουδένα Αμόρ, Όσκαρ ντε λα Φουέντε, Σόνια Αλμάρτσα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Με το άγχος της επικείμενης επίσκεψης επιτροπής ελεγκτών που θα κρίνουν αν η επιχείρηση κατασκευής βιομηχανικών ζυγαριών του λειτουργεί σωστά ώστε να κατακτήσει ακόμη ένα βραβείο αριστείας, ο Μπλάνκο πρέπει να λύσει το παραμικρό πρόβλημα που παρουσιάζει το προσωπικό του μέσα στο σφιχτό χρονικό πλαίσιο μιας εβδομάδας.

Το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι εκείνη η περίοδος στην οποία ένας κριτικός κινηματογράφου μπορεί ν’ αναφωνεί το πιο σπαρακτικό «Γιατί;» της ζωής του, καθώς παρακολουθεί έργα που ούτε μπορεί να πιστέψει γιατί γυρίστηκαν, ούτε και σε ποιους απευθύνονται! Το «Τέλειο Αφεντικό» είναι μια τέτοια ταινία. Που «φωνάζει»… θερινό σινεμαδάκι, διότι σε οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου θα πέφτανε κλωτσιές…

Το συγκεκριμένο φιλμ μας έρχεται και με έξι βραβεία Goya, πράγμα που μπορεί να δηλώνει κρίση στην ισπανική κινηματογραφία λόγω κορονοϊού ή… ένας Θεός ξέρει τι μπορεί να σημαίνει κι αυτό! Το αφεντικό του τίτλου είναι ένας μονοκόμματος ερμηνευτικά Χαβιέρ Μπαρδέμ, ο οποίος ξεκινά να πάει στη δουλίτσα του κάθε πρωί, σαν καλός επιχειρηματίας και καπιταλιστής, ο οποίος αγαπά και προστατεύει τους εργαζόμενούς του, αρκεί να μην είναι νεαρές interns που ξενοπηδάει (έγγαμος, γαρ) και τον ερωτεύονται παράφορα διεκδικώντας μερίδιο (και) από την κανονική του ζωή ή νευρωσικοί χαρακτήρες που δεν αφιερώνονται τόσο στις εργασιακές υποχρεώσεις τους διότι αντιμετωπίζουν (κυρίως) γκομενικούς και συζυγικούς μπελάδες. Σε περιπτώσεις που πρέπει να προχωρήσει σε απολύσεις, δε, υπάρχει ο κίνδυνος μιας έκρηξης οργής που φλερτάρει με την κατακραυγή από τα ΜΜΕ.

Η πρώτη ώρα του «Τέλειου Αφεντικού» τσουλάει εντελώς χαλαρά αφηγηματικά, σαν σε μια καταστασιακή «λούπα» όπου ασήμαντες αφορμές και γκρίνιες αγωνίζονται να διογκωθούν σε κάτι το λίαν σημαντικότερο, μπας και αποφύγει τον… λιθοβολισμό ο σεναριογράφος Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, για να φτάσουμε στο πιο «τσιμπημένο» σε εντάσεις δεύτερο μισό, όπου ο σκηνοθέτης Αρανόα αδυνατεί να διαχειριστεί έναν πιο νευρώδη ρυθμό ή να σαρκάσει χιουμοριστικά το υπόβαθρο ενός φιλμ που μονάχα στις δύο τελευταίες του σκηνές κατορθώνει ν’ αρθρώσει έναν κάποιο πολιτικό λόγο (και δεν εννοώ τις σαχλαμάρες περί φεμινισμού και diversity), έχοντας ήδη σπαταλήσει άδικα σχεδόν ένα δίωρο από τη ζωή όλων μας. Στην τελική, το μόνο πράγμα που μένει σαν ανάμνηση είναι… μια χεσμένη ζυγαριά στην είσοδο του εργοστασίου. Για λόγους ταύτισης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ακόμη ένας από αυτούς τους «καλοκαιρινούς» τίτλους, που τους βλέπουν (από) χίλιοι ή (έως) καμία δεκαριά χιλιάδες θεατές για λόγους που το σύμπαν αδυνατεί να βγάλει την άκρη, πέραν από την πιθανότητα μερικά θερινά σινεμά να διαθέτουν το πλέον γαμάτο bar του λεκανοπεδίου της Αττικής και το μασούλημα ή το αλκοόλ να παίζουν τον πρώτο ρόλο. Ειλικρινά, δεν με ένοιαζε καθόλου τι έβλεπα. Πόνεσε το κορμί μου από την αδιαφορία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.