FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΚΑΚΑ ΠΑΙΔΙΑ (2022)

(THE BAD GUYS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Περιφέλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Ένας λύκος, ένα φίδι, μία ταραντούλα, ένας καρχαρίας κι ένα πιράνχα συνθέτουν μια… εγκληματική συμμορία που δρα ασύλληπτη παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των Αρχών! Όταν βάζουν στο μάτι το χρυσό βραβείο που πρόκειται ν’ απονεμηθεί σε φιλανθρωπική διοργάνωση, η πρόκληση της πιο εντυπωσιακής ληστείας που σχεδίασαν ποτέ θα τους φέρει αντιμέτωπους με δυσάρεστες εκπλήξεις και δοκιμασίες.

Δεν θα τολμούσα να στοιχηματίσω για το ποιος πρόκειται να περάσει καλύτερα στο σινεμά μ’ αυτά τα «Κακά Παιδιά»: τα ανήλικα που είναι «καταδικασμένα» να παρακολουθούν animated ταινίες ή οι ενήλικες συνοδοί τους που (ενίοτε) περνάνε ένα κάποιο μαρτύριο για χάρη των πρώτων; Εδώ, πάντως, επιτυγχάνεται κάτι σπανιότατο. Μιλάμε για έργο που μπορεί να ψυχαγωγήσει τους πάντες, ασχέτως ηλικίας (και φύλου). Τόσο πολύ, σε βαθμό να προτείνω στους ενήλικες ν’ αναζητήσουν τις αγγλόφωνες προβολές (με ελληνικούς υπότιτλους) και να πάνε στις αίθουσες… κρυφά από τα παιδιά τους!

Η εισαγωγή του φιλμ είναι καταιγιστική. Η σύσταση των βασικών χαρακτήρων / μελών της συμμορίας των… ζώων που προανέφερα γίνεται με κανόνες «montage» από κανονική caper movie μυθοπλασίας, καθώς διαπράττεται μια ληστεία τραπέζης, η οποία ακολουθείται από τρελή καταδίωξη με περιπολικά, προσφέροντας ρυθμό δράσης και θέαμα που δεν θυμάμαι να έχουμε ξαναδεί σε ταινία του συγκεκριμένου genre! Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, υπήρχαν φάσεις όπου νόμιζα πως παρακολουθώ τη «Συμμορία των 11» (2001) και άλλες στις οποίες μου ερχόταν στο νου το «Στην Κόψη του Κύματος» (1991)! Παραδόξως, τα «Κακά Παιδιά» βασίζονται σε μια σειρά από graphic novels για παιδιά («The Bad Guys»), όμως, ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει την ποιότητα (και τη «διαφορετικότητα» ανά στιγμές) του σχεδίου που comics-οφέρνει με υπερηφάνεια, εναρμονισμένο σωστά μέσα στο σύμπαν του computer animation. Συνολικά, αυτή η διάθεση της συνύπαρξης του περιεχομένου που μπορεί ν’ αφορά και ανήλικα και ενήλικες, είναι η πρώτη μεγάλη νίκη του φιλμ, η οποία είναι ήδη ορατή κι αντιληπτή από την opening σεκάνς!

Φυσικά, επειδή μιλάμε για έργο πρωτίστως παιδικό, οι ήρωες των «Κακών Παιδιών» ως… σεσημασμένοι εγκληματίες δεν αποτελούν ακριβώς πρότυπο για μικρές ηλικίες θεατών, άρα πρέπει (και) να συμμορφωθούν. (Μοιραία) κατόπιν της σύλληψής τους, λοιπόν, θα ενταχθούν σ’ ένα πρόγραμμα δοκιμασιών κι εξάσκησης σε… καλές πράξεις, που στόχο έχει να τους κάνει να αισθανθούν την αποδοχή της κοινωνίας και την ικανοποίηση που θα λάβουν από αυτήν στο πετσί τους (ή στο… κούνημα της ουράς τους!). Το αντίκρισμα τούτης της διαδικασίας θα διαφέρει ανάλογα με την προσωπικότητα του κάθε ζώου, θα δημιουργηθούν κόντρες, θα χαλάσουν φιλίες, θα σκάσουν ανατροπές και κάπου θ’ αναγκαστεί να παίξει με στερεότυπα μηνύματα ο Πιερ Περιφέλ, ο οποίος (προς τιμήν του) κρατά τίμια τις ισορροπίες της σκοπιάς του απέναντι στις έννοιες του καλού και του κακού.

Θα μπορούσαμε να μιλάμε για αριστούργημα στο είδος του, όμως, υπάρχουν οι αναμενόμενες «παγίδες» της τήρησης του… αναμενόμενου, ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις από μερίδα γονέων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υφίσταται η παραμικρή πρόθεση ν’ αδικηθεί τούτο το υπέροχο animated φιλμ που με αιφνιδίασε κυριολεκτικά. Είχα να εντυπωσιαστώ τόσο έξαφνα με animation… από το 2017! Και ελπίζω σ’ ένα ακόμα πιο ευχάριστο ξάφνιασμα με το sequel που (αναμφίβολα) θ’ ακολουθήσει. Αυτά τα «Κακά Παιδιά» έχουν πολλούς θετικούς λόγους για να μετατραπούν σ’ ένα ευπρόσδεκτο και πολύ πετυχημένο franchise. Αρκεί να διατηρήσουν τη streetwise θρασύτητα και τον (οριακά αναρχικό) τσαμπουκά τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σαν Ταραντίνο για παιδιά. Χωρίς πλάκα! Δεν βρίσκω λόγους για να μην αρέσει… σε όλους! Και από άποψης ηλικίας και από άποψης φύλου. Απλά, πάτε τρέχοντας! Οι… solo ενήλικες, ας προλάβουν τις original version προβολές στα αγγλικά. Συνήθως, δεν έχουν διάρκεια ζωής στη χώρα μας…


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.