FreeCinema

Follow us

ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΟΝΗ (2021)

(MOONBOUND)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλί Σαμαντί Αχάντι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν η μικρή του αδελφή μπλέκει σε μια… διαπλανητική περιπέτεια, ο Πίτερ κάνει τα πάντα προκειμένου να τη σώσει, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ταξιδέψει μέχρι το φεγγάρι και να τα βάλει με τον σατανικό Φεγγαράνθρωπο!

Υπάρχουν animation κι animation. Καλά, μέτρια, αριστουργήματα και σκουπίδια. Και μετά υπάρχει η «Φεγγαρόσκονη», που θα έλεγε κανείς πως κάνει ακόμα και τριτοδεύτερα κινούμενα σχέδια όπως το (ο Θεός να το κάνει ταινία) «Κοντορίτο», να μοιάζουν τουλάχιστον με τον… «Βασιλιά των Λιονταριών»! Αν σας αποπροσανατολίζει το μισό αστεράκι, είναι γιατί δεν έχουμε παρακάτω στο site. Εάν είχαμε, τότε τούτο εδώ το ανοσιούργημα του Αλί Σαμαντί Αχάντι θα ήταν πρώτο στο… αχάσιμο (ένα λογοπαίγνιο απείρως καλύτερο από το χιούμορ του φιλμ, που θεωρεί πως οι πρασινωπές κλανιές αποτελούν το απαύγασμα των παιδικών έργων).

Σε ό,τι αφορά στην υπόθεση, σας θέλω ψύχραιμους και «κουμπωμένους» (#diplhs), προκειμένου ν’ αντέξετε την προβολή, αλλά και να κατανοήσετε όλα όσα πρόκειται να δείτε. Έχουμε και λέμε, λοιπόν. Ο Πίτερ και η Ανν είναι δύο αδέλφια που έχουν μετακομίσει με την μητέρα τους, έχοντας χάσει πρόσφατα (;) τον αστροναύτη πατέρα τους. Ο Πίτερ ονειρεύεται να ταξιδέψει στο φεγγάρι μια μέρα, εκπληρώνοντας έτσι την αποστολή του πατέρα του, ο οποίος δεν πρόλαβε ποτέ να την φέρει εις πέρας. Ο Πίτερ είναι συγκροτημένος και σοβαρός, ενώ η μικρότερη αδελφή του ένα σκέτο ζιζάνιο με ζωηρή φαντασία. Κάπου μέσα σ’ όλα αυτά, σκάει σφήνα η ιστορία του κύριου Ζουζούνη, ενός ηλικιωμένου σκαθαριού που ψάχνει εδώ και χρόνια τρόπο να πάει στο… φεγγάρι, προκειμένου να βρει τη γυναίκα του (ναι, την κυρία Ζουζούνα), αλλά και το έκτο χέρι του, το οποίο αποσπάστηκε βίαια ενώ ήταν ακόμα νέος, όταν η Νεράιδα του Φεγγαριού, στην προσπάθειά της να προστατέψει την ιερή σημύδα των ζουζουνιών από τα αδηφάγα χέρια ενός καπιταλιστή αφεντικού, έστειλε με συνοπτικές διαδικασίες στο φεγγάρι, τη σημύδα, το αφεντικό, την κυρία Ζουζούνα και το χέρι του κυρίου Ζουζούνη.

Είστε ακόμα εδώ; Συνεχίζω. Με τον πλέον απρόσμενο τρόπο, ο Πίτερ, η Ανν και ο κύριος Ζουζούνης θα βρεθούν από σπόντα όχι στο φεγγάρι, αλλά στο λιβάδι των Αστεριών. Εκεί, ο Πίτερ θα γνωρίσει τον κύριο Άμμο (κατά το Sandman – βοήθεια, κάποιος!), ο οποίος θα συνειδητοποιήσει ότι τα αστρόπαιδα βρίσκονται σε κίνδυνο από τον τρομερό Φεγγαράνθρωπο και τα τσιράκια του, ζητώντας έτσι την βοήθεια του Πίτερ, ο οποίος θα προσφερθεί διότι τώρα βρίσκεται σε κίνδυνο και η Ανν. Κατόπιν, όλοι αυτοί παρέα θα ζητήσουν την βοήθεια της Νεράιδας του Φεγγαριού και κάτι άλλων στοιχείων της Φύσης, μεταξύ των οποίων της Μάγισσας Αστραπής κι ενός Ινδού με ιπτάμενο χαλί που προκαλεί τις βροχές. Highlight της υπόθεσης, ο αγώνας όλων των στοιχείων μεταξύ τους σε κάτι πίστες φτιαγμένες από γάλα και τυρί μυζήθρα, γιατί… έτσι!

Βασισμένο σε ένα από τα δημοφιλέστερα γερμανικά παραμύθια, το φιλμ του Αχαντί είναι ένας σεναριακός αχταρμάς, ένα τσίρκο, μια προσβολή αισθητικής και νοημοσύνης, κυρίως για τα μικρότερης ηλικίας παιδιά, λες και μπορείς να τα «ταΐσεις» κοινοτυπίες, στερεότυπα και κακούς διαλόγους επειδή… «μικρά είναι μωρέ, ας δουν εκεί χρώματα, αρκούδες κι αστεράκια, έτσι κι αλλιώς θα χρειαστούν τουλάχιστον ένα ντοκτορά προκειμένου να καταλάβουν τι συμβαίνει!». Πλοκή που πάει περίπατο, άθλιοι χαρακτήρες γραμμένοι σε χαρτάκι ημερολογίου (από εκείνα τα παλιά που είχαν γνωμικά ή συνταγές από πίσω), κάτι εξοργιστικοί κακοί που δεν έχουμε ιδέα πως επιβιώνουν στο φεγγάρι (η πιο απλή ερώτηση που θα σκεφτεί ένα εξάχρονο, πρέπει να είναι ένα… «Τι σκατά τρώνε εκεί πάνω; ), μια καλή νεράιδα σκέτος διακοσμητικός φίκος και, γενικά, ένα animation το οποίο μακάρι να μην είχαμε δει. Λες και δεν μας έφτανε η πανδημία και η περιρρέουσα μιζέρια, χρειαζόμασταν και την «Φεγγαρόσκονη» για να μας αποτελειώσει! Κάπου έλεος.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι είναι το σύμπαν; Γιατί υπάρχουμε; Τι γίνεται στο τέλος του «2001» του Κιούμπρικ; Αυτά είναι ερωτήματα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.