FreeCinema

Follow us

ΜΠΛΕ ΒΑΛΤΟΣ (2021)

(BLUE BAYOU)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάστιν Τσον
  • ΚΑΣΤ: Τζάστιν Τσον, Αλίσια Βικάντερ, Μαρκ Ο’Μπράιεν, Λιν Νταν Παμ, Σίντνεϊ Κοβάλσκι, Βόντι Κέρτις-Χολ, Έμορι Κοέν, Τζεραλντίν Σίνγκερ, Τόμπι Βιτράνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Κορεάτης που υιοθετήθηκε από αμερικανική οικογένεια και μεγάλωσε στα bayou της Λουιζιάνα, κινδυνεύει με απέλαση, ενώ η γυναίκα του περιμένει να γεννήσει το παιδί τους. Από δίπλα, ο πρώην σύζυγός της και αστυνομικός βάζει διαρκώς εμπόδια στη ζωή τους, διεκδικώντας τη μικρή κόρη που είχε αποκτήσει μαζί της προ ετών.

Όταν δεν έπαιζε σε ταινίες όπως το franchise του «The Twilight Saga», ο Τζάστιν Τσαν ενίοτε ασχολείτο και με τη σκηνοθεσία, γυρίζοντας δραματάκια με χαρακτήρες από εθνικές «μειονότητες» που… κανείς δεν έπαιρνε χαμπάρι. Μέχρι σήμερα. Ο «Μπλε Βάλτος» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ των Καννών (!) κι έτσι ο δημιουργός του μπορεί να υπερηφανεύεται για μια πιο σοβαρή (καλλιτεχνικά) καριέρα, εκμεταλλευόμενος (προφανώς) το ρεύμα των ημερών μας, το οποίο πριμοδοτεί «δημιουργούς» με βάση το… χρώμα ή το φύλο τους. Δεν γίνεται να δεχτώ διαφορετικά το αγκάλιασμα τούτου του άγριου μελοδράματος.

Οι αρχικές προθέσεις είναι καλές και το θέμα πρωτοτυπεί, καθώς δανείζεται την ιδέα του από το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί Αμερικανοί πολίτες οι οποίοι γεννήθηκαν σε ξένη χώρα, μα μεγάλωσαν στις ΗΠΑ από θετούς γονείς. Μέσω νομοθεσίας (το περίφημο Child Citizenship Act του 2000), άνθρωποι κάθε ηλικίας που ουσιαστικά δεν είχαν άλλη ζωή σε τούτο τον κόσμο, υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν την Αμερική και να βρεθούν στον τόπο γέννησής τους, που ήταν γι’ αυτούς ένας κυριολεκτικά ξένος τόπος (σε κάποιες περιπτώσεις, ανίκανοι ακόμη και να επικοινωνήσουν με κάποιον, καθώς δεν ήξεραν τη γλώσσα!).

Ο Αντόνιο δείχνει ξένος (σαν «σχιστομάτης»), μα αισθάνεται όπως ένα γνήσιος Αμερικανός, καθώς βρέθηκε να υιοθετείται από οικογένεια εκεί στα πρώτα χρόνια της ζωής του. Χωρίς άλλους συγγενείς, πια, ενήλικας, και με ποινικό μητρώο όχι ακριβώς καθαρό (είχε κλέψει μοτοσυκλέτες στο παρελθόν), έχει ανακαλύψει την αληθινή αγάπη στο πρόσωπο της Κάθι, μιας χωρισμένης γυναίκας με ανήλικο παιδί, η οποία προσπαθεί να κρατήσει μακριά από την καθημερινότητά τους τον πρώην σύζυγο της, έναν ανεύθυνο αστυνομικό που τους εγκατέλειψε προ ετών. Ο Αντόνιο δουλεύει σ’ ένα τατουατζίδικο και δεν βγάζει αρκετά για ν’ αναλάβει τις ευθύνες του ως πατέρας του παιδιού που περιμένει η Κάθι, η πεθερά του τον κοιτάζει με «μισό μάτι», η κοινωνία τον αντιμετωπίζει σαν ένα «απόβλητο».

Οι δυσκολίες που βιώνει ο ήρωας θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, ειδικά κατόπιν ενός βίαιου επεισοδίου σε supermarket, όπου ο Αντόνιο ξυλοκοπεί συνάδελφο του πρώην της Κάθι, ο οποίος τον προκαλεί, για να αποκαλυφθεί πως εξαιτίας της άνωθεν νομοθεσίας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να απελαθεί! Το ζευγάρι θα απευθυνθεί σε δικηγόρο για ν’ ασκήσει κάποιου είδους έφεση, αλλά ο Δικαστής που θα κρίνει την τελική απόφαση θα έχει μπροστά του έναν άνδρα με άσχημο μητρώο, που δε μπορεί να θρέψει και να φροντίσει την οικογένειά του, χωρίς καν την υποστήριξη δικών του γονέων. Η ανάγκη για χρήματα θα τον οδηγήσει ξανά στον «λάθος δρόμο» κι από εκείνο το σημείο κι έπειτα η αφήγηση του «Μπλε Βάλτου» κατρακυλά προς τη συμφορά και το κάκιστου timing melo, με την ιστορία να εκβιάζει τα πάντα για να βγάλει κλάμα.

Η υποπλοκή με την Βιετναμέζα καρκινοπαθή που συμπονά τον Αντόνιο δεν εξυπηρετεί σε τίποτα (στην τελική), τα flashback του ήρωα από την απόπειρα εγκατάλειψής του (ή και παρολίγον πνιγμού του) από τη νεαρή μάνα του στην Κορέα του μακρινού παρελθόντος χαρακτηρίζονται από έναν επιτηδευμένο λυρισμό που δεν ακολουθεί πιστά το υπόλοιπο σκηνοθετικό στυλ της ταινίας, ενώ ο Τσαν διαπράττει και το μέγιστο ατόπημα να παρουσιάζει (και) σκόρπιες φιλμικές στιγμές στις οποίες «παθαίνει» Γουόνγκ Καρ Γουάι. Γιατί έτσι! Προσωπικά, έχασα εντελώς την υπομονή μου στη σεκάνς του φινάλε, όσο (δικαιολογημένα) στενάχωρη αλήθεια και να βγάζουν οι κάρτες με ρεαλιστικά, παρόμοια παραδείγματα ανθρώπων, οι οποίοι βρέθηκαν στα καλά καθούμενα εκτός ΗΠΑ, σχεδόν χωρίς ζωή – και μέλλον, ίσως. Πολύ κρίμα, το έργο να καταντά προσβλητικά λαϊκίστικο απέναντι σε ένα τέτοιο ζήτημα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Προβλέψιμο και τραβηγμένο από τα μαλλιά μελόδραμα που σκοπίμως τραγικοποιεί το καταστασιακό του σεναρίου σε ακραίο βαθμό, λες και ο θεατής πρέπει να βγει από το σινεμά πλανταγμένος στο κλάμα (και όχι μισοκοιμισμένος από την πλήξη ενός «Minari», για παράδειγμα). Το γυναικείο κοινό ίσως συγκινηθεί ευκολότερα, ταυτιζόμενο με τη μητρική πλευρά της (επιπλέον εγκυμονούσας) Κάθι ή και το δράμα της αρρώστιας της Πάρκερ. Αν πάει για βραβεία του χρόνου, κάποιος πρέπει να πουλήσει δικαιώματα για remake ταινιών της Βούρτση και του Ξανθόπουλου στο Χόλιγουντ! Μια αλλαγούλα στο φυλετικό και ολίγη από agenda σημερινής «πολιτικής ορθότητας» και… διθύραμβοι!


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.