FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (2019)

(SEULES LES BÊTES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντομινίκ Μολ
  • ΚΑΣΤ: Ντενί Μενοσέ, Λορ Καλαμί, Νταμιέν Μπονάρ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Νάντια Τερέζκιεβιτς, Μπαστιέν Μπουιγιόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Γυναίκα εξαφανίζεται εν μέσω χιονοθύελλας, έξω από μικρό χωριό της Γαλλίας. Οι Αρχές δεν ξέρουν από πού ν’ αρχίσουν τις έρευνες, αλλά μερικοί από τους κατοίκους της περιοχής δείχνουν να κρατάνε μυστικά που ενδεχομένως (ή παραδόξως…) ίσως συνδέονται μεταξύ τους.

Τον Ντομινίκ Μολ τον μάθαμε το 2000, με το θαυμάσιο ψυχολογικό θρίλερ χαρακτήρων «Χάρι, Ο Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου». Έκτοτε δεν κατάφερε να μας δώσει κάτι καλύτερο και οι απουσίες του από το σινεμά ήταν σχετικά μεγάλες. Στο «Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο», επιστρέφει στο είδος που του ταιριάζει, επιλέγει το αφηγηματικό pattern της προσωπικής ματιάς του κάθε ήρωα που ξεδιπλώνει τη δική του σκοπιά επάνω σε μια ιστορία, αλλά παρασύρεται σε σεναριακές απιθανότητες οι οποίες μετατρέπουν το δεύτερο μέρος του φιλμ σε… κωμωδία (όχι ηθελημένα)!

Από τον πρώτο μεσότιτλο του ονόματος της Αλίς, αντιλαμβανόμαστε πως κάθε χαρακτήρας θα μας αποκαλύπτει κι από μία άγνωστη πτυχή της ιστορίας που θα μας φέρει πιο κοντά στην αλήθεια και την επίλυση του μυστηρίου. Τα πάντα ξεκινούν από ένα σταματημένο αμάξι στη μέση του πουθενά. Η οδηγός του μάλλον έχει εξαφανιστεί, μια χιονοθύελλα δεν επιτρέπει τις έρευνες στην περιοχή για πολλές ώρες, η είδηση κυκλοφορεί στο χωριό από τις τηλεοράσεις, σχεδόν κανείς όμως δεν ήξερε τη γυναίκα που χάθηκε. Το κομμάτι της ιστορίας του Ζοζέφ θα ξεδιαλύνει βασικές απορίες του θεατή, αλλά θα εξακολουθεί ν’ απουσιάζει ένα κίνητρο (εγκλήματος;).

Σχεδόν πάνω στην κορύφωση της εξέλιξης της πλοκής, στη μία ώρα διάρκειας του φιλμ, ο Μολ παθαίνει… «Babel» (2006), με τρόπο που δεν μαζεύεται από πουθενά! Μέχρι εκεί είχαμε να κάνουμε με ένα ελαφρώς στερεοτυπικό θρίλερ μυστηρίου, το οποίο σε ενδιέφερε να παρακολουθείς για την ίντριγκά του και τα μυστικά των χαρακτήρων του. Στα ξαφνικά, ένα τμήμα της ιστορίας που διαδραματίζεται σε παλιά αποικία των Γάλλων στα δυτικά της Αφρικής (!) μπερδεύει με εξωφρενικό τρόπο το καταστασιακό, θίγοντας από μαύρη μαγεία μέχρι και τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος (!), για να καταλήξει σε συμπεράσματα που μονάχα το γέλιο (ειλικρινά, όμως) μπορούν να προκαλέσουν.

Εάν ο Μολ επέλεξε συνειδητά να εκφράσει ένα πολιτικοκοινωνικό σχόλιο για το σύγχρονο καπιταλισμό αντί του ν’ ασχοληθεί με το συγκεκριμένο genre του θρίλερ μυστηρίου, τότε είναι ουσιαστικά υπεύθυνος για τούτο το υπερφιλόδοξο… φιάσκο. Και είναι στ’ αλήθεια άδικο να τον βλέπεις να «σκάβει το λάκκο του», γιατί μέχρι τη μέση το έργο παρακολουθείται με καλοστημένο σασπένς και αναμονή εξαιρετικών ανατροπών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν το επιχειρήσετε, κοιτάξτε το ρολόι σας στη μία ώρα μετά την έναρξη του φιλμ, με το που θα εμφανιστεί ο μεσότιτλος με το όνομα της Αμαντίν. Θα με θυμηθείτε όταν θα βρίζετε (ή θα γελάτε) στο φινάλε…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.