FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΜΑΓΙΣΣΕΣ (2020)

(THE WITCHES)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμωδία Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόμπερτ Ζεμέκις
  • ΚΑΣΤ: Ανν Χάθαγουεϊ, Οκτέιβια Σπένσερ, Στάνλεϊ Τούτσι, Τζαζίρ Μπρούνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στα 1967, ένα ορφανό αγόρι και η γιαγιά του περνούν τις διακοπές τους σε χλιδάτο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο, σε μια προσπάθεια της δεύτερης να σώσει το παιδί από… απειλητικά μάγια! Ατυχώς, εκεί έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει το συνέδριό της μια ομάδα μαγισσών, η αρχηγός των οποίων ονειρεύεται να μετατρέψει όλα τα παιδιά του κόσμου σε… ποντίκια!

Ακόμη ένας πολλά υποσχόμενος κινηματογραφικός τίτλος που χτυπήθηκε από τον COVID-19, οι «Μάγισσες» του Ρόμπερτ Ζεμέκις από μεγάλη παραγωγή της Warner κατέληξαν να κάνουν πρεμιέρα στο HBO Max τον περασμένο Οκτώβριο στις ΗΠΑ και εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μεγάλες οθόνες της χώρας μας φέτος το καλοκαίρι. Παιδικό παραμύθι τρόμου το λες πιο αντικειμενικά, βασισμένο σε ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ που είχε μεταφερθεί ξανά στο σινεμά το 1990, σε σκηνοθεσία του Νίκολας Ρόουγκ (με επιβλητική πρωταγωνίστρια την Αντζέλικα Χιούστον). Ο συγγραφέας είχε αφορίσει εκείνο το έργο και είχε φτάσει στα πρόθυρα των απειλών να αφαιρεθεί το όνομά του από τα credits (μία απολογητική επιστολή του παραγωγού Τζιμ Χένσον τον είχε μεταπείσει). Ενδεχομένως να μην τον ικανοποιούσαν και οι έντονες διαφοροποιήσεις τούτης της εκδοχής, που παίρνει τη δράση από την Αγγλία της δεκαετίας του ’80 και τη στέλνει… στην Αλαμπάμα της δεκαετίας του ’60!

Το αγόρι και η γιαγιά γίνονται… μαύροι, τα υπόλοιπα πάνω-κάτω κάνουν σετάκι με την περίοδο και η Ανν Χάθαγουεϊ το γλεντάει στον κακιασμένο ρόλο της μάγισσας που μισεί όλα τα παιδάκια του κόσμου και έχει εφεύρει τη φόρμουλα ενός μαγικού φίλτρου το οποίο θα τα μετατρέψει σε… ποντίκια (διατηρώντας, μάλλον για τις ανάγκες των διαλόγων, τη δυνατότητα της επικοινωνίας μέσω της ανθρώπινης ομιλίας). Από τη στιγμή που εκείνη και η κουστωδία της εισέρχονται της ταινίας (γύρω στο πρώτο ημίωρο), οι «Μάγισσες» αποκαλύπτουν μία διασκεδαστικά campy πλευρά (αρκετά loud στο ενδυματολογικό κομμάτι, με την γκαρνταρόμπα της Χάθαγουεϊ να δίνει ρέστα), η οποία ζορίζεται ελαφρώς στο να διατηρεί την ισορροπία μεταξύ του φρικαλέα γκροτέσκου και του κατάλληλου για κάθε ηλικία οικογενειακού θεάματος.

Με το που μπαίνουν στο παιχνίδι και τα πρώτα ποντικάκια – θύματα του φίλτρου, η δράση γίνεται ακόμη πιο εφετζίδικη και μπουφόνικη, φέρνοντας στο νου από το «Οι Δύο Ατσίδες και το Πονηρό Ποντίκι» (1997) μέχρι τον «Ρατατούη» (2007), ο Ρόμπερτ Ζεμέκις δουλεύει το ρυθμό με μαστοριά, αφού τα περισσότερα συστατικά του φιλμ δεν του είναι απολύτως ξένα, όμως η ανάγκη να ικανοποιηθούν (και να μην τρομάξουν τόσο…) οι θεατές μικρότερης ηλικίας, υποχρεώνει τις «Μάγισσες» ν’ απομακρυνθούν από extreme κορυφώσεις που θα τους έδιναν τον τίτλο ενός πιο «οικογενειακού»… «Ο Θάνατος σου Πάει Πολύ» (1992).

Από το καστ, μάλλον ανεκμετάλλευτη είναι η γιαγιά Οκτέιβια Σπένσερ, ο manager του ξενοδοχείου Στάνλεϊ Τούτσι δείχνει να μη νοιάζεται για να δημιουργήσει μια πρωτότυπα κωμική φιγούρα, κι έτσι η μερίδα του λέοντος υποκριτικά πέφτει στις πλάτες της Χάθαγουεϊ, που το απολαμβάνει με την απροσδιορίστου εθνικότητας μείξη προφοράς ανατολικοευρωπαϊκής με σκανδιναβική και ολίγη από σκωτσέζικη μαζί! Ή κάτι τέτοιο, τέλος πάντων. Τη δουλειά του την κάνει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάπου υπερβολικά παιδιάστικο, κάπου σαχλαμαρίστικο που θα ήθελε να είναι αστείο, ενίοτε πετυχημένα σκαχτικό στην όψη, ένα μάλλον οικογενειακής κατανάλωσης έργο από εκείνα που δύσκολα βρίσκουν το κοινό τους στη χώρα μας, ειδικά όταν δεν ομιλούν την ελληνική γλώσσα. Αν και όποτε έγινε απόπειρα για το αντίστροφο, δεν σπάσανε και τα ταμεία… Συνολικά, ένα ευχάριστο παραμυθάκι γεμάτο εφέ, από έναν σκηνοθέτη που δεν χρειάζεται συστάσεις.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.