FreeCinema

Follow us

ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΕΙΔΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ (1980)

(THE MIRROR CRACK'D)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Χάμιλτον
  • ΚΑΣΤ: Άντζελα Λάνσμπερι, Τόνι Κέρτις, Ροκ Χάντσον, Τζέραλντιν Τσάπλιν, Έντουαρντ Φοξ, Κιμ Νόβακ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SUMMER CLASSICS

Θαυμάστρια παλιάς diva του σινεμά δηλητηριάζεται από άγνωστο που μάλλον είχε σκοπό να «καθαρίσει» την πρώτη. Η Μις Μαρπλ αναλαμβάνει δράση, ενώ τα πτώματα συρρέουν…

Τα έλεγα και στα τέλη Ιουνίου, με την (εντελώς αχρείαστη, επίσης) επανέκδοση του «Εγκλήματος Κάτω από τον Ήλιο» (1982), το οποίο χαρακτήρισα ως «ταφόπλακα γι’ αυτές τις ‘αστραφτερές’ παραγωγές κινηματογραφικών μεταφορών έργων μυστηρίου της Άγκαθα Κρίστι». Δύο χρόνια πριν, είχε προηγηθεί ένα… ακόμη πιο τραγικό φιλμ μυστηρίου που έφερε το όνομα της περίφημης συγγραφέως, με μεγάλο επιτελείο ξεθωριασμένων χολιγουντιανών stars, οι οποίοι πεταχτήκανε μέχρι το Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας για μερικές μέρες… διακοπών μετά πληρωμής, έχοντας την υποχρέωση να εμφανίζονται και μπροστά από κάτι κάμερες για ολίγες ώρες.

Το αποτέλεσμα είναι ένα απερίγραπτο camp, που περισσότερο λειτουργεί σαν κωμωδία, αν καταφέρεις να παραμείνεις ξύπνιος μέχρι τέλους. Το εντελώς τηλεοπτικό ύφος σκηνοθεσίας, η ατονία σε αφήγηση και ρυθμό, η βαριεστημάρα του επιτελείου των πρωταγωνιστών συνθλίβουν το μυστήριο (που εδώ δεν είναι καν ιδιαίτερα εμπνευσμένο ή δυνατό) και τα πετυχημένα (κυρίως… κακιασμένα) one-liners δεν αρκούν για να διασώσουν το σύνολο του έργου. Η Άντζελα Λάνσμπερι είναι αρκετά αποστειρωμένη για να υποδυθεί την καπάτσα Μις Μαρπλ και δεν συγκρίνεται με τον τρόπο που την ενσάρκωσε στο παρελθόν η Μάργκαρετ Ράδερφορντ. Η τηλεόραση διαφώνησε μαζί μου, χαρίζοντας στην πρώτη μία επιτυχημένη σειρά με το «Murder, She Wrote» (που ξεκίνησε το 1984), όμως εκεί ο ρόλος ήταν σαφώς πιο φρέσκος και ανανέωσε την εικόνα της Λάνσμπερι.

Το… gay κοινό, από την άλλη, μπορεί να λατρέψει τις λιγοστές σκηνές που έχουν μαζί στην οθόνη οι Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Κιμ Νόβακ, σχεδόν ουρλιάζοντας από τα γέλια, καθώς είναι οι μόνες από το καστ που δείχνουν ικανές να ξεστομίσουν τις ατάκες τους και να κλέψουν την παράσταση ακόμη και από το φονικό (#diplhs) μυστήριο της πλοκής! Αν υπάρχει μία και μόνο στιγμή για την οποία αξίζει να θυμόμαστε τούτο το φιλμ, είναι το εξωφρενικό close-up στο πρόσωπο της σοκαρισμένης Τέιλορ, με την κάμερα να τονίζει χαρακτηριστικά κι εντελώς «αδιάκριτα» το… μουστάκι της! Έπος!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Διαβάστε κανένα βιβλίο της Άγκαθα Κρίστι, καλύτερα. Κάποτε θα ξεμείνει η διανομή από παρελθούσες κινηματογραφικές μεταφορές των έργων της και θα περάσει κι αυτή η μάστιγα…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.