FreeCinema

Follow us

ΗΡΩΙΚΑ ΧΑΜΕΝΟΙ (2019)

(LA ODISEA DE LOS GILES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Κομεντί Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεμπαστιάν Μπορενστάιν
  • ΚΑΣΤ: Ρικάρντο Νταρίν, Λουίς Μπραντόνι, Τσίνο Νταρίν, Βερόνικα Γινάς, Ντανιέλ Αράος, Κάρλος Μπελόσο, Μάρκο Αντόνιο Καπόνι, Ρίτα Κορτέσε, Αντρές Πάρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μεροκαματιάρηδες αργεντίνικης κωμόπολης μοχθούν για να συγκεντρώσουν τα χρήματα που θα επιτρέψουν να λειτουργήσει ξανά δομή αποθήκευσης σιτηρών σε μορφή συνεταιρισμού. Όταν τα χάσουν από κομπίνα τραπεζίτη που τους είχε πείσει να τα «προστατεύσουν» σε λογαριασμό τραπέζης, οργανώνονται σαν… συμμορία και επιδιώκουν να πάρουν την εκδίκησή τους!

Σαν σενάριο που… το έσκασε από τις σπονδυλωτές «Ιστορίες για Αγρίους» (2014) είναι τούτο εδώ το ευχάριστο μα και τόσο πικρό αργεντίνικο φιλμ, που θίγει την οικονομική κρίση της περασμένης δεκαετίας, από την οποία πολλά κράτη (μαζί κι εμείς, βεβαίως) δεν έχουν συνέλθει ακόμη ή δύσκολα θα την ξεπεράσουν (ποτέ!). Δεν είναι τόσο μάστορας ο Σεμπαστιάν Μπορενστάιν, όμως. Προτιμά να κρατήσει μια πιο λαϊκή γραμμή αφήγησης, δίχως κυνισμό κριτικής στο χιούμορ του, παραδίδοντας ένα απλά άρτιο κινηματογραφικό δείγμα πολιτικοκοινωνικής κομεντί που ψυχαγωγεί και… ζοχαδιάζει ταυτόχρονα. Διότι οι καταστάσεις που περιγράφει ελάχιστα απέχουν από τις ελληνικές λαμογιές, κοινώς θα ταυτιστείς μια χαρά.

Αυτοί οι «Ηρωικά Χαμένοι» τύποι, αρχικά μαζεύονται για να στήσουν ξανά έναν συνεταιρισμό – δομή αποθήκευσης σιτηρών σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις που είχαν βάλει λουκέτο προ ετών, ώστε να ζωντανέψει ξανά η πόλη τους και να δημιουργηθούν (και) θέσεις εργασίας. Πίστευαν πως το σκέφτηκαν την κατάλληλη στιγμή. «Δεν γίνεται να πάμε χειρότερα. Τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί;», λέει στο ξεκίνημα ο Φερμίν, ο κεντρικός χαρακτήρας του φιλμ, ενώ ταυτόχρονα ένας τίτλος μας ενημερώνει ότι βρισκόμαστε στην Αργεντινή, τον Αύγουστο του 2001. Φυσικά, ξεσπάς σε γέλια (ή γκουγκλάρεις και θα πιάσεις το νόημα)!

Ακολουθεί ένα «ξαφνικό» τραπεζικό lockdown, ακριβώς μία μέρα αφού τραπεζίτης τούς έχει πείσει να καταθέσουν σχεδόν 150.000 δολάρια που μάζεψαν με κόπους και τεράστιες θυσίες σε λογαριασμό τραπέζης, μην τυχόν και… τα χάσουν (γέλια στο βάθος). Οι συνέπειες θα είναι κωμικοτραγικές (σε βαθμό ανθρώπινης απώλειας) και ο Φερμίν θα συσπειρώσει την ομάδα για να πάρουν την εκδίκησή τους, αν όχι και τα λεφτά τους πίσω. Ο εγκέφαλος πίσω από την τραπεζική κομπίνα εντοπίζεται, πιθανότατα και το κρησφύγετο στο οποίο κρύβει… ίσως και πολύ περισσότερα κλοπιμαία, που θα βάλουν τους ήρωές μας σε συνειδησιακά διλήμματα, διότι όπως δηλώνει και ο Φερμίν, «Δεν είμαστε ληστές!».

Το υπόλοιπο έργο εξελίσσεται σε crime κωμωδία με διασκεδαστική έμπνευση, καθώς όλοι οι πραγματικά αταίριαστοι χαρακτήρες της ταινίας προσπαθούν να λειτουργήσουν σαν συμμορία του οργανωμένου εγκλήματος, με ολίγη από επαναστατικές / αναρχικές διαθέσεις (πέφτουν μέχρι και αναφορές στον Μπακούνιν!), για να φτάσουμε στο αποκορύφωμα του σινεφιλικού homage στο «Πώς να Κλέψετε 1.000.000 Δολάρια» (1966). Υπάρχουν υποπλοκές που χρειάζονταν συμμάζεμα στο μοντάζ (ειδικά το ρομαντικό κομμάτι του γιού του Φερμίν με τη γραμματέα τού κυρίου Μάντζι), το σενάριο σήκωνε ακόμη πιο σκληρές δόσεις χιούμορ (αλλά προτιμά να γέρνει περισσότερο προς το φαρσικό και το γκαφατζίδικο), αλλά κάνει τη δουλειά του το ensemble της διανομής των ρόλων και μία υπόγεια αίσθηση δικαίωσης των ηρώων σου αναπτερώνει το ηθικό. Σε ένα καλοκαίρι σαν το φετινό (και με τόσο χάλια ταινίες…), δεν το λες και κακό αυτό!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από τις ταινίες που σε κάνουν ν’ αναρωτιέσαι «Γιατί δεν κάνουν τέτοια έργα και στην Ελλάδα; Τα ίδια σκατά είμαστε οικονομικά, όσο και σε απατεωνιά!». Λίγο υπερβολή το διωράκι και η κατακλείδα («αμερικανιά», εδώ που τα λέμε) περιττή, αλλά το «Ηρωικά Χαμένοι» ξεχωρίζει ως μία από τις πραγματικά λιγοστές, εγγυημένα σωστές επιλογές για θερινό σινεμά εφέτος. Μιλάμε για τίτλους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού, δεν είναι αστείο αυτό που τραβάμε (οι κριτικοί, δηλαδή, εσείς ούτε πατάτε, ούτε και τα βλέπετε…).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι τύποι σ’ ένα χωριό στην Αργεντινή, τους τον φοράει τραπεζίτης και χάνουν περιουσία, αλλά θα προσπαθήσουν να την πάρουν πίσω. Έργο με κοινωνικό μήνυμα, παιδιά. Στουρνάρα, κάτσε σπίτι.