FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΜΑΓΙΚΗ (2019)

(CHAMBRE 212)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κριστόφ Ονορέ
  • ΚΑΣΤ: Κιάρα Μαστρογιάνι, Μπενζαμάν Μπιολέ, Βενσάν Λακόστ, Καμίγ Κοτέν, Καρόλ Μπουκέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Περασμένες μου αγάπες, του καιρού χαλάσματα. Όσο μακριά κι αν πάτε, στη ζωή μου τριγυρνάτε σαν χλωμά φαντάσματα. Περασμένες μου αγάπες, όνειρα που σβήσατε…

Καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιπενταετούς έγγαμου βίου της, η Μαρία ήταν πιστή οπαδός της πολυγαμικότητας, αφού έτσι (λέει) είναι η φύση του ανθρώπου κι έτσι είναι (και) το Παρίσι. Ο σύζυγός της, Ρισάρ, δεν έχει πάρει χαμπάρι όλα αυτά τα χρόνια τους δεκάδες εραστές της γυναίκας του, μέχρι που υποπίπτει στην αντίληψή του sms στο κινητό της, το οποίο του προσφέρει την αλήθεια στο πιάτο. Εκείνη παραδέχεται με τη μία τις απιστίες της, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της θεωρίας που έχει αναπτύξει, αποφασίζοντας στη στιγμή να εγκαταλείψει τη συζυγική εστία. Δεν θα πάει μακριά, αφού θα πιάσει το δωμάτιο 212 στο ακριβώς απέναντι ξενοδοχείο, το οποίο προσφέρει πανοραμική θέα στο διαμέρισμά της. Προς μεγάλη της έκπληξη, όμως, ο σύζυγός της βρίσκεται ήδη εκεί και την περιμένει. Όχι ακριβώς ο ίδιος όπως είναι σήμερα, βέβαια, αλλά ο εικοσάχρονος εαυτός του, με το δωμάτιο να έχει χώρο για την πρώην ερωμένη του, που κάποτε του παρέδιδε μαθήματα πιάνου, αλλά και τη μητέρα της, τη γιαγιά της, πολλούς από τους πρώην εραστές της, ακόμη και για τον αγαπημένο της… Σαρλ Αζναβούρ, ο οποίος ξέρει καλά τα παιχνίδια της καρδιάς. Ο έρωτας θέλει φαντασία και η Μαρία, όπως φαίνεται, διαθέτει απεριόριστη τέτοια.

Ο φεστιβαλικός Κριστόφ Ονορέ (πρόκειται για την έκτη ταινία του που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες, συγκεκριμένα στο τμήμα Un Certain Regard) είχε μάλλον στο μυαλό του έναν συνδυασμό που θα έφερνε σε μία φανταστική α λα «Απίθανες Ιστορίες» (2003) αναπόληση των αισθηματικών πεπραγμένων μιας ολόκληρης ζωής, με μία γερή δόση από «Απρόσμενο Έρωτα» (1998) και ερωτήματα του τύπου «τι θα συνέβαινε αν…». Καταλήγει, όμως, να θυμίζει μια ξέπνοη art-house ρέπλικα από τα αποκαρδιωτικά «Φαντάσματα των Πρώην» (2009), που μπροστά σε τούτο μοιάζουν με ορισμό του σινεμά της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης. Δεν το λες ακριβώς επιτυχία, δηλαδή.

Έχουμε να κάνουμε ξανά μανά με μία γαλλική κομεντί κρεβατοκάμαρας, η οποία ναι μεν απέχει μίλια από τη λαϊκή εκδοχή του είδους που δεκάδες φορές έχουμε δει τα τελευταία καλοκαίρια, αφού εδώ υπάρχει το «όραμα» του auteur, η οποία όμως ουδόλως διαφοροποιείται ως αποτέλεσμα, μιας και από πολύ νωρίς η παρακολούθησή της γίνεται αφόρητη. Η Μαρία επανεξετάζει τα αισθηματικά της πεπραγμένα και μπλεξίματα με έναν τρόπο που αναμιγνύει το φανταστικό με την πραγματικότητα της άστατης ερωτικής της ζωής, δείχνοντας όμως μια σαφέστατη αδυναμία να κατανοήσει τι ακριβώς είναι αυτό που επαναπροσδιορίζει. Είναι η δική της ζωή ή εκείνη του συζύγου της, ο οποίος για έναν ακατανόητο για εκείνη λόγο τής έμεινε πιστός όλα αυτά τα χρόνια, αποκρούοντας την ασφυκτική πίεση της δασκάλας του πιάνου, που ήταν τρελά ερωτευμένη μαζί του και ονειρευόταν τα παιδιά τα οποία θ’ αποκτούσε με αυτόν (αν και η διαφορά ηλικίας τους… μέχρι και κατηγορία αποπλάνησης ανηλίκου σήκωνε!);

Με επιρροές από nouvelle vague, συνοδεία άπειρου γυμνού από τη Μαστρογιάνι (μαζί με σκηνές σεξ, τις οποίες το κοινό των θερινών γαλλικών κομεντί δεν έχει συνηθίσει), ο Ονορέ εξερευνά τα μονοπάτια της προσωπικής ενδοσκόπησης, υπό το πρίσμα ενός «μαγικού» ρεαλισμού. Αντιπαραβάλλει το ηθικό χάσμα του νεανικού χθες και του ώριμου σήμερα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως το δεύτερο στην περίπτωση της Μαρία δεν υπάρχει, μιας και η ίδια δείχνει σταθερά αμετανόητη για τα αμαρτήματα του παρελθόντος. Από νωρίς (μέσω της απερίγραπτης εισαγωγικής σεκάνς του τριολέ μπανιστηριού), πλάθει την εικόνα μιας μονίμως πεινασμένης σεξουαλικά μεγαλοκοπέλας, που εκείνη ουδέποτε δείχνει διατεθειμένη να εγκαταλείψει. Η χαώδης διαφορά χαρακτήρα ανάμεσα σε αυτήν και τον άντρα της δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το πως αυτοί ο δύο έχουν μείνει τόσα χρόνια παντρεμένοι, αν και αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στις απορίες που δημιουργεί η «κουλή» ανάμειξη πραγματικότητας και φαντασίας. Δικαιολογούνται εν μέρει οι σεναριακές τρύπες, αν δεχτούμε το είδος στο οποίο κατατάσσεται το φιλμ, όμως μία κάποια απάντηση για το κουβεντολόι ανάμεσα στους δύο Ρισάρ, όπως και στο αντάμωμα των δύο δασκάλων του πιάνου, καλό θα ήταν να υπήρχε. Το δε «εύρημα» με το μωρό – κούκλα καλό θα ήταν να μην υπήρχε καθόλου. Εκτός, πια, κι αν όλα μπορούν να συμβούν σε μία τέτοια «Νύχτα Μαγική»

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Ποιητική» art-house κομεντί, που εναλλάσσει φαρσικά στοιχεία και ψαγμένα καλλιτεχνικά πλάνα, του τύπου το χιόνι που πέφτει στους δρόμους (ή και στα διαμερίσματα) του χειμερινού Παρισιού, και που συστήνεται αποκλειστικά και μόνο στους φανατικούς των ανά τα διάφορα φεστιβάλ παγκοσμίως βραβευμένων ταινιών. Κι αυτοί ακόμη, θαρρώ πως μια… νύστα μαγική θα τη νιώσουν.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.