FreeCinema

Follow us

ANGRY BIRDS: Η ΤΑΙΝΙΑ 2 (2019)

(THE ANGRY BIRDS MOVIE 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θέροπ Βαν Όρμαν, Τζον Ράις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Τα θυμωμένα πουλιά και τα πράσινα γουρούνια από μισητοί εχθροί γίνονται σύμμαχοι, με κοινό στόχο να σώσουν τα νησιά τους από έναν απειλητικό για αμφότερους εχθρό. O Ρεντ και ο Λέοναρντ ξανά στις επάλξεις, με τη διαφορά ότι τώρα είναι ενωμένοι.

Θα πίστευε ίσως κάποιος ότι η πρώτη φορά του «Angry Birds: Η Ταινία» (2106) θα ήταν κάτι παραπάνω από αρκετή. Επρόκειτο για ένα απευθυνόμενο σε αποκλειστικά παιδικό κοινό animation, που πετύχαινε το θαύμα να στέκει αξιοπρεπώς, γεγονός το οποίο αποκτούσε ακόμα μεγαλύτερη αξία δεδομένου ότι το video game πάνω στο οποίο βασιζόταν δεν πρόσφερε επί της ουσίας καμία απολύτως σεναριακή (προς εκμετάλλευση) βάση. Ήταν, όμως, τέτοια η επιτυχία της original ταινίας στο box-office, που θα έπρεπε κανείς να είναι εντελώς αφελής ώστε να δεχτεί ότι τα στουντιακά κεφάλια του Χόλιγουντ θα την προσπερνούσαν χωρίς να βάλουν μπρος το sequel. Εγένετο, λοιπόν, «Angry Birds: H Ταινία 2», μία συνέχεια που κουβαλάει όλα τα συνήθη προβλήματα των απανταχού sequels, με extra bonus… κανονάκι εδώ την αδυναμία απόκρυψης (πια) της ανυπαρξίας μιας κάποιας στοιχειώδους υπόθεσης. Τα θαύματα, άλλωστε, σπανίζουν στις μέρες μας. Δύο σερί για τα «Angry Birds» θα ήταν κάτι το (περίπου) μνημειώδες.

Οι θανάσιμοι εχθροί του προ τριετίας φιλμ, σε τούτο αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, όταν τα νησιά τους απειλούνται από ένα τρίτο το οποίο κάνει στα ξαφνικά την εμφάνισή του (σε μια σεναριακή ιδέα που δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας). Ένας κακιασμένος θηλυκός αετός ονόματι Ζέτα ηγείται της προσπάθειας αφανισμού των εδαφών των πουλιών και των γουρουνιών, κρατώντας ως όπλο ολέθρου ένα γιγαντιαίο κανόνι που εκσφενδονίζει τεράστιες βόμβες… πάγου. Σκοπός της είναι να εξολοθρεύσει τον πληθυσμό των δύο νήσων, με απώτερο στόχο να τις μετατρέψει σε φουτουριστικό τουριστικό παράδεισο (τρέχα γύρευε, δηλαδή), παίρνοντας παράλληλα προσωπική εκδίκηση από ένα ίδιας μ’ εκείνη ράτσας πουλί που ανήκει στην παρέα του Ρεντ, με το οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το πρόσφατο παρελθόν.

Όπως πιθανότατα γίνεται κατανοητό, το στόρι του sequel τούτου μετά βίας βγάζει ενενήντα λεπτά διάρκειας. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα αν σκεφτείς πως ναι μεν το φιλμ απευθύνεται σε παιδάκια με (αυστηρό) ηλικιακό ταβάνι τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, πλην όμως στις προβολές τα πιτσιρίκια αυτά πρέπει… αναγκαστικά να συνοδεύονται από τους γονείς τους. Για να γίνει έτσι το θέαμα κατά τι πιο προσφιλές στους ενήλικες που θέλοντας και μη θα μπουν στην αίθουσα για να το παρακολουθήσουν, η παραγωγή καταφεύγει στη συνήθη πλέον τακτική των pop αναφορών, που κατά απολύτως λογικές αιτίες στους μικρούς δεν θα πουν απολύτως τίποτα, στους μεγάλους όμως όλο και μερικά χαμόγελα θα φέρουν. Η διαστημική εκτόξευση των τριών νεοσσών υπό τους ήχους του Ντέιβιντ Μπόουι και η α λα «Επικίνδυνη Αποστόλη» (1996) σεκάνς εναέριου heist είναι δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που κάπως θα κάνουν τους γονείς να αναθαρρήσουν στα καθίσματά τους (με το πλούσιο soundtrack να είναι χειρουργικά επιλεγμένο, ώστε να ξυπνά μνήμες από πασίγνωστες ταινίες του παρελθόντος).

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα που ενδιαφέρουν περισσότερο την πιτσιρικαρία, οι γνωστοί από τα παλιά ήρωες επιστρέφουν σύσσωμοι, με βασική νέα είσοδο (πέραν της κακιάς Ζέτα) τη φτερωτή επιστημονική διάνοια που ακούει στο όνομα Σίλβερ, η οποία εκτός από αδελφή του έξω καρδιά Τσακ εξελίσσεται σε αντικείμενο του πόθου για τον a priori πλέον αρχηγό των πουλιών Ρεντ (που, παρά την καθολική του αναγνώριση, δεν έχει αφήσει εντελώς πίσω τις ανασφάλειές του). Οι κατεδαφίσεις πάσης φύσεως υλικών δίνουν και παίρνουν, η ερωτική απογοήτευση ως αιτία μίσους κατά πάντων δεν είμαι σίγουρος για το κατά πόσο θα γίνει πλήρως κατανοητή από… τα ανήλικα, τα οποία σε κάθε περίπτωση θα κάνουν τρελό χάζι στα φωτεινά όσο δεν πάει χρώματα, αλλά και στο (παντελώς άσχετο με την βασική πλοκή) subplot των περιπετειών τριών νεοσσών που επιδίδονται σε γλυκούλικο και ατελείωτο κυνήγι με τα εκκολαπτόμενα αυγά των μελλοντικών αδελφών τους. Οι γονείς, από την άλλη, θα περιμένουν να πέσει κανένα τραγούδι για να περάσει κάπως πιο ευχάριστα η ώρα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ό,τι έγραφε ο Ηλίας Φραγκούλης στην κατακλείδα του κειμένου του για το original «Angry Birds» ισχύει κι εδώ, με κάποιες μικρές (προς το χειρότερο…) διαφοροποιήσεις. Αποκλειστικά παιδικό (και ολίγον πιο παιδιάστικο, πλέον) θέαμα, το οποίο προσπαθεί (μάταια) να προσεγγίσει και το πιο ενήλικο κοινό, εκείνους που παίζουν μέχρι σήμερα μετά μανίας το ομώνυμο παιχνίδι. Μακάρι να είχε μια πιο συμπαγή σεναριακή βάση, μια «ιστορία» που να τσουλάει καλύτερα για όλους και θα μπορούσε να δικαιολογήσει μία κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.